52 nevező
A verseny fogadtatása a vártnál is pozitívabb volt: 52 honlap nevezett, ebből 2 határon túli borászat, 2 pedig borkereskedés. A legtöbb nevezés (11) a Villányi borvidékről érkezett. A verseny a borszerető közönséget is megmozgatta: a szavazásos szakaszban 19 500 szavazat érkezett.
Az első körben egy hattagú zsűri értékelte a borászatokat: Kriston Orsolya szerkesztő (VinCE Magazin, Wine Atlas), Tóth Adrienn borkommunikációs szakember (Wineglass Communication), Németh Ágnes szerkesztő (Hungarianwines.eu), Száraz Krisztián SEO szakértő (Chris Dry), Dobos Tamás webfejlesztő (Nemos Creative) és Sergey Smolin orosz borszakíró. Az ő döntésük alapján jutott döntőbe 20 borászat, de a borkedvelő közösség is továbbjuttathatott 5 borászatot. A döntősöket ezután nemzetközi zsűri értékelte neves szakemberekkel: Lucy Shaw szerkesztő (Drinks Business), Don Kavanagh szerkesztő (Wine Searcher), Zsiga György és Ben Franks tulajdonosok (Novel Wines borkereskedés), Andreas Larsson sommelier világbajnok (Tasted.wine), Rádler Csaba értékesítési és marketingvezető (Rekontir Cégcsoport), Nagykálnai Tamás art director (Spoti Studio), Peltan-Brosz Roland art director és alapító (Peltan-Brosz), Paul Budny és Benedicte Rigollot tulajdonosok (Lazenne).
Megérte résztvenni
„Összességében nagyon magasnak találtam a döntős honlapok minőségét – igazából sokkal magasabb minőségűek, mint amit vártam. Lenyűgözött egyes honlapok tökéletes, szakmai fordítása. És ami a legjobb – mindegyik betöltötte legfőbb célját: eszeveszett kedvet csinált hozzá, hogy felkeressem a magyar borvidékeket” – írta Don Kavanagh a honlapok értékelése után.
A borászatok megkapták a két zsűri értékeléseit, amelyről többen azt mondták, hogy már az értékelések miatt megérte nevezni – annyi értékes javaslatot kaptak. A pozitív fogadtatásnak és kiváló visszajelzéseknek köszönhetően a Hungarianwines.eu 2021 telén is meghirdeti az Interwine Díjat.
A győztesek a következők:
– A győztes: Sauska Birtok (Villány / Tokaj)
– A második helyezett: Tóth Ferenc Pincészet (Eger)
– A harmadik helyezett: Heimann Családi Birtok (Szekszárd)
– A csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb pontot kapta: Bukolyi Marcell Wine Farm (Eger)
– A csak magyar verziós honlapok közül a legtöbb közönségszavazatot kapta: Streit-Zagonyi (Villány)
– A Rekontir Cégcsoport különdíját kapta: Petrányi Pincészet (Balatonfüred)
– A Spoti Studio különdíját kapta: Dobosi Pincészet (Balaton-felvidék)
– A Peltan-Brosz különdíját kapta: Jammertal Borbirtok (Villány)
– A Wineglass Communication különdíját kapta: Tomcsányi Családi Birtok (Somló)
– A Borkommunikáció különdíját kapta: Mad Wine (Tokaj)
– A Chris Dry különdíját kapta: Csányi Pincészet (Villány)
– A Bálint László különdíját kapta: Büttner Borbirtok (Badacsony)
– A Lazenne különdíját kapta: Vylyan Szőlőbirtok és Pincészet (Villány)
– A Hungarianwines.eu különdíját kapta: Gizella Pincészet (Tokaj)
A kezdeményezés mellé állt az Agrármarketing Centrum és a Rekortir Cégcsoport – támogatásuknak köszönhetően a győztesek több mint 5 millió forint értékben kapnak online megjelenéseket és szolgáltatásokat.