Milyen borra esküsznek a nők?

Egyre több bormarketinges vizsgálja, hogy mi kell a nőnek, de még mindig számos téves sztereotípia társul a női borfogyasztáshoz – vélekedik a HVG szerzője. Pedig a borkészítők komoly vásárlókörtől esnek el, ha nem veszik figyelembe, hogy a nők egészen más percepciók alapján döntenek a nagy Ő-ről.

Hazaér, elhajítja a kulcscsomót, lerúgja a tűsarkút, majd leveszi válláról a dizájner táskát. Kibányászik belőle egy palackot, a vitrinből elővesz egy öblös poharat. A következő snittnél már lágyan forgatja ujjai között, és olykor belehörpint: a kanapén pihen, mereng loftlakása ablakából, vagy éppenséggel a fürdőkádban ül, dús habok közt.

A jelenet ismerős lehet a híres női sorozatokból, amerikai filmekből és zenei klipekből. Láttuk Carrie Bredshaw-tól a Szex és New Yorkban, Bridget Jonestól, Madonnától, de még a női fejekbe férkőző reklámszakembertől is, akit Mel Gibson játszik a Mi kell a nőnek? című filmben. A szereplő általában egyedül van, a poharában pedig egy mélyvörös. Ám mennyire hiteles ez a romantikus hollywoodi kép a borozó nőkről?

Egy több évvel ezelőtti brit felmérés még valóban azt állapította meg, hogy a nők harmada otthon iszogat, méghozzá legszívesebben a kádban, egyedül. A Guardian egy 1300 borfogyasztó nőt vizsgáló kutatás eredményeit közölte 2009-ben, amiből az is kiderült, hogy a nők azért isznak bort, mert jó az íze, vagy mert jól megy a menühöz. Illetve azért is, mert egészségesebb alternatívának gondolják a többi alkoholos italhoz, például a sörhöz vagy az égetett szeszekhez képest.

Hősök helyett élmény

A frissebb amerikai piackutatások, az elmúlt évi trendek szerint a nők a malbecet, a pinot noir-t és a champagne-t egyre inkább favorizálják, ha étteremben fogyasztanak, míg a régi, jól bevált nyertesek – a chardonnay–merlot–cabernet sauvignon hármas – csillaga leáldozóban van. A 2013 áprilisában készült Marketing Wine to Women számos hasznos és új információval szolgál, és leszámol azokkal a sztereotípiákkal, hogy a nők nem is isznak, ha mégis, akkor csakis édes bort. A kutatások szerint a tengerentúlon már több nő iszik bort, mint férfi. Utóbbiak ugyanis inkább söröznek.

De mégis mit keresnek a nők egy üveg borban? A cikk folytatásából kiderül.


Forrás: hvg.hu


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.