Milyen borra esküsznek a nők?

Egyre több bormarketinges vizsgálja, hogy mi kell a nőnek, de még mindig számos téves sztereotípia társul a női borfogyasztáshoz – vélekedik a HVG szerzője. Pedig a borkészítők komoly vásárlókörtől esnek el, ha nem veszik figyelembe, hogy a nők egészen más percepciók alapján döntenek a nagy Ő-ről.

Hazaér, elhajítja a kulcscsomót, lerúgja a tűsarkút, majd leveszi válláról a dizájner táskát. Kibányászik belőle egy palackot, a vitrinből elővesz egy öblös poharat. A következő snittnél már lágyan forgatja ujjai között, és olykor belehörpint: a kanapén pihen, mereng loftlakása ablakából, vagy éppenséggel a fürdőkádban ül, dús habok közt.

A jelenet ismerős lehet a híres női sorozatokból, amerikai filmekből és zenei klipekből. Láttuk Carrie Bredshaw-tól a Szex és New Yorkban, Bridget Jonestól, Madonnától, de még a női fejekbe férkőző reklámszakembertől is, akit Mel Gibson játszik a Mi kell a nőnek? című filmben. A szereplő általában egyedül van, a poharában pedig egy mélyvörös. Ám mennyire hiteles ez a romantikus hollywoodi kép a borozó nőkről?

Egy több évvel ezelőtti brit felmérés még valóban azt állapította meg, hogy a nők harmada otthon iszogat, méghozzá legszívesebben a kádban, egyedül. A Guardian egy 1300 borfogyasztó nőt vizsgáló kutatás eredményeit közölte 2009-ben, amiből az is kiderült, hogy a nők azért isznak bort, mert jó az íze, vagy mert jól megy a menühöz. Illetve azért is, mert egészségesebb alternatívának gondolják a többi alkoholos italhoz, például a sörhöz vagy az égetett szeszekhez képest.

Hősök helyett élmény

A frissebb amerikai piackutatások, az elmúlt évi trendek szerint a nők a malbecet, a pinot noir-t és a champagne-t egyre inkább favorizálják, ha étteremben fogyasztanak, míg a régi, jól bevált nyertesek – a chardonnay–merlot–cabernet sauvignon hármas – csillaga leáldozóban van. A 2013 áprilisában készült Marketing Wine to Women számos hasznos és új információval szolgál, és leszámol azokkal a sztereotípiákkal, hogy a nők nem is isznak, ha mégis, akkor csakis édes bort. A kutatások szerint a tengerentúlon már több nő iszik bort, mint férfi. Utóbbiak ugyanis inkább söröznek.

De mégis mit keresnek a nők egy üveg borban? A cikk folytatásából kiderül.


Forrás: hvg.hu


Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.