Minden második munkavállaló munkavégzés közben is kávézik

Bár a legtöbb kávét otthon isszuk, azért minden második fogyasztó a munkahelyén is napi rendszerességgel kávézik. A világnap alkalmából a Costa Coffee és a GKI Digital közös felmérésben kutatta a munkahelyi kávézási szokásokat. Kiderült, hogy a munkahelyen kávézók fele számára a munkáltatója ingyen biztosítja a kávét, a többiek maguk veszik vagy viszik be a napközbeni koffeinadagjukat. A jó munkahelyi kávé fontos munkavállalói elvárás lett, amit a munkáltatóknak ajánlott figyelembe venni, hiszen ez nagyban hozzájárul a munkavállalói jóléthez. 

Mivel a víz után a kávé a leggyakrabban fogyasztott ital a világon, így joggal érdemel meg egy saját világnapot. A kávé világnapja még 38 évvel ezelőtt indult Japánból, azonban csak 2009 óta ünnepeljük szeptember 29-én tömegek által szeretett ital világnapját. A világnaphoz kötődő legenda szerint azért ez a dátum lett a kávé világnapja, mert a hosszú nyár után ezzel emlékeztetjük magunkat, hogy újra itt az ősz és bizony dolgozni kell – a munkának pedig szerves része a kávészünet. A kávé világnapja alkalmából a Costa Coffee és a GKI Digital munkahelyi kávézási szokásokról készített felmérést.

Jó a kávé a munkahelyen?

A kávés cég kíváncsi volt, vajon fontos-e, hogy jó minőségű kávét igyanak a munkahelyen a válaszadók – erre 73 százalékuk válaszolt igennel. Hogy milyen a jó kávé? 65 százalék szerint olyan, amiben az illatok és ízek harmonikusan illeszkednek egymáshoz, 36 százalék szerint pedig pont annyira erős, amennyire kell.

Ki fizeti a munkahelyi kávét?

A kutatás szerint a válaszadók 45 százaléka rendszeresen kávézik napközben a munkahelyén. Míg az otthoni kávézásra minden második válaszadó maximum 3000 forintot, 38%-uk pedig ennél is többet költ, addig a munkahelyen is kávézók több mint felénél (54%) ez egyfajta juttatás és nem kell érte fizetni: annyit és úgy isznak, amennyit csak szeretnének.

Ezzel a lehetőséggel nem mindenki él: bár a munkahelyek több mint fele ingyen juttatásként kínálja a kávét az alkalmazottaknak, mégis ezt a juttatást csak 41 százalékuk használja ki – a többiek inkább a saját ízlésviláguknak és minőségi elvárásaiknak megfelelő kávét részesítik előnyben, és ezért hajlandóak akár saját költségen is fedezni a beszerzését. A kutatásban részt vevők mintegy negyede maga viszi az alapanyagot a munkahelyére és ottani géppel készíti el, minden 10. válaszadó pedig a kész kávét termoszban viszi magával minden nap.

Milyen kávét iszunk a munkához?

A kutatás rávilágít arra jelenségre, hogy eltérő napszakokban más-más típusú kávét fogyasztunk: a munkahelyeken a reggeli időszakban az erősebb, espresso típusú kávé mellett (86%), míg az ebédet követő délutáni órákban inkább a cappuccino (53%), a latte macchiato (56%) és az ízesített kávék (74%) mellett teszik le a voksukat a munkahelyükön kávézók. Sokan összekeverik a magas koffeintartalmat a kávé intenzitásával. Pedig ezek között nincsen összefüggés: az intenzitás az íz erősségét jelzi a csomagoláson, ami attól függ, hogy milyen volt a termőhely, hogyan dolgozták fel, hogyan pörkölték az alapanyagot. Minél magasabb a szám, annál markánsabb, minél alacsonyabb, annál lágyabb, selymesebb ízű a kávé.

Hány perc a kávészünet?

Sokan már a munkába menet vagy oda beérve azonnal kávéznak: a kutatás szerint útközben a legtöbben kávézóban vagy benzinkúton vett elviteles kávét isznak (75%), negyedük otthon készített italt visz magával és issza meg útközben.

A munka és a magánélet nagyon egybefolyik a home office széleskörű elterjedése óta, de talán korábban is sokan kávészünet nélkül, munka közben kávéztak: a Costa Coffee felmérése szerint a válaszadók 27 százaléka kávézás miatt nem tart szünetet a munkájában. A nők még nagyobb arányban (30%) tesznek így, mint a férfiak (23%). A válaszadók 21 százaléka naponta 5-10 percet, 13 százalékuk 10-15 percet tölt kávészünettel. A rövid kávézási időszakok hátterében a rutinszerűség és a gyors koffeinlöket okozta felfrissülés, azaz a funkcionális kávéfogyasztás állhat, nem pedig a munkaidő közbeni pár perc énidő kerül előtérbe.

A kutatás 2721 válaszadó közreműködésével készült, a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából a GKI Digital készítette.

Forrás: Store Insider


Példátlan károk a hazai gyümölcsösökben

Példátlan károk a hazai gyümölcsösökben 

Idén luxuscikk lehet a cseresznye és az őszibarack is.
Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris

Piacformáló tranzakció a hazai gasztronómiában – mostantól a Chef Marketé a Culinaris 

A tranzakció értelmében a Culinaris Wholesale Kft. kereskedelmi tevékenységét teljes egészében a Chef Market Zrt. veszi át.
MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának

MVI-közgyűlés: ez évi programterv és elismerések a szakmának 

Május 14-én tartották a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) éves Közgyűlését a pesti Vigadó épületében található VígVarjú étteremben.
A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem

A Nagyi ízeivel ünnepel a Fakanál étterem 

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a patinás Fővám téri Nagycsarnokban működő Fakanál étterem, amely a napokban ünnepelte 25 éves születésnapját.
Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját

Május végén rendezik az év legnagyobb Kéknyelű kóstolóját  

Ismét virágzik a Kéknyelű Badacsonyban.
Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten

Meglepő és tanulságos – kínai borok kóstolója Budapesten 

Kína borászati nagyhatalmi címre tör – nem véletlenül.
A lengyel sörgyártás új trendjei

A lengyel sörgyártás új trendjei 

A lengyelországi sörgyártás az alkoholmentes sörök előállítása felé tolódik el a csökkenő alkoholfogyasztási tendenciák miatt.
Új Michelin-csillagos menü az égben

Új Michelin-csillagos menü az égben 

Az Emirates Business osztályán utazók 18 új ételt kóstolhatnak, amelyeket a Moët & Chandon válogatott pezsgőivel párosítottak.
Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen

Különös nevű győztes az idei Balaton fagyija versenyen 

Az idei Balaton Fagyija versenyen 31 kreáció közül a veszprémi Füge Fagyizó MEKKóstollak nevű kreációját ítélték a legjobbnak.
Borünnep Szegeden

Borünnep Szegeden 

A bortermelőkhöz több mint húsz vendéglátós csatlakozik, akik sajtokat és egyéb specialitásokat is kínálnak majd a borok és pálinkák mellé.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.