Nem ihatunk akármiből tokaji aszút!

Az idei AszúDay (december 10) kicsit más volt, mint az eddigiek. Elkészült egy magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, mely teljesen új, elegáns, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, Tokaj legegyedibb kincsének, az aszúnak. Megérkezett az ASZÚGLASS!

Magyar csúcsborhoz magyar csúcspohár!

“A világ egyik legszebb borához csakis a legmagasabb színvonalú pohár lehet méltó.” vallja Ripka Gergely borszakíró és a nemzetközi díjat nyert TokajGuide szerzője, aki egy éven át készítette elő a projektet, melyet alapos szakmai és szakmaközi egyeztetés kísért. A legszebb eleme ennek a történetnek, hogy itt Magyarországon rendelkezésre állt ehhez a legfőbb szakmai partner, a Halimba Crystal, mely kizárólag kézi készítésű kelyhekkel foglalkozik, prémium minőségben, zömmel külföldi piacokra, de örömmel állt a kezdeményezés mellé, mely Tokaj egyediségét szeretné bemutatni úgy, ahogy eddig soha nem kóstolhattuk!

Bontsunk gyakrabban aszút!

“Világszerte kihívás az édes borok eladása, de egy méltó pohár adta exkluzív kóstolási élmény is alakíthat ezen a tendencián, mely nem csupán fine dining éttermekben, de otthon is átélhető egy palack csodás aszúborral és egy tökéletes pohárral.” - mondja el a projektfelelős, aki többek közt a Tokaji borvidék elismert termelőin túl, master sommelier-t boros oktatót is bevont a szűkebb fejlesztői csapatba, annak érdekében, hogy a megfelelő pohárforma “kikristályosodhasson” a folyamat végére. A projekt kiemelt célja volt, hogy ezáltal is helyzetbe kerüljön a tokaji édes bor idehaza és külföldön egyaránt, és merjünk hozzányúlni bármilyen különleges alkalommal, nem csupán karácsonykor!

Igen széleskörű szakmai műhelymunka eredménye

“Magam is rengeteg pohárral kísérleteztem aszú mellé az elmúlt években. De több selejtező körben válogattuk le azokat a formákat, melyek biztosan nem alkalmasak aszúhoz, majd két körben választottunk ki a már létező, majd a teljesen új formák közül a tökéletest; ezeket több borral teszteltünk: idős és fiatal 5 és 6 puttonyossal egyaránt. A végső, augusztusi teszt alkalmával nem csak a 7 fős szűk stáb, de Tokajban a borvidék számos termelője, összesen 40 szakmabeli (köztük MW-k, MS, hegyközségi tagok, borszakírók stb) nem kevesebb, mint 30 aszúval tesztelte az 5 esélyes pohárjelöltet, így az ő pontszámaik is mind benne vannak a kiválasztott pohárban.” - avat be minket az ötletgazda. Egy ilyen pohár csakis úgy lehet sikeres, ha közös értékként gondolunk rá! Az új pohár ipari formavédjegy-oltalmát a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanács gondozza.

A fejlesztési műhelymunka mozzanatairól szóló három részes kisfilm mára bejárta a világot, többezer megtekintéssel a közösségi média különféle felületein.

Kivételes borhoz kivételes kóstolási élmény

A pohár december 8-án mutatkozott be ünnepélyes keretek közt, Tarcalon, a Magyar Bormarketing Ügynökség támogatásával.

Ez a kehely más, mint a többi. Az ASZÚGLASS-szal az aszú fogyasztásának erősítése a legfőbb cél: valahol mindkét produkció az emberi teljesítmény izgalmas kicsúcsosodása a borok világában. - Édes borok terén az aszúnak sincs párja, ahogy ez az új pohár is igen különleges helyről érkezik. - Halimba kapacitásai évekre előre le vannak kötve külföldi megrendelésekkel, de számos jól ismert külföldi cég boros poharait is ők fújják. Aki a kezébe veszi ezt a kelyhet, azonnal érezni fogja, hogy új távlatok nyílnak meg a borkóstolási élmények terén, még ahhoz képest is, amit eddig az aszútól kaptunk: pár cseppnyi luxus életérzés.

A tesztelések tanúsága szerint a pohár formája kecses megjelenésén túl illatban is, ízben is a lehető legtöbbet hozza ki mindenféle édes tokaji borból, nem csak az aszú esetében. 

Forrás: Tokajmagic.hu


Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók

Átalakított budaörsi METRO-áruház: fókuszban a Horeca-vásárlók  

A professzionális vevők igényeinek való megfelelés és a magas hatékonyság voltak a vezérelvei a budaörsi METRO felújítási programjának.
Burger King-nyitás az M1-es autópályánál

Burger King-nyitás az M1-es autópályánál 

Az M1-es autópálya ácsi lehajtójánál nyílt a Burger King-hálózat 56. magyarországi étterme.
Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem

Franciaországban már betiltották, más EU-tagállamok még nem 

Azt, hogy növényi eredetű termékeket húsnéven forgalmazzanak. A francia döntést Gabriel Attal miniszterelnök kedden jelentette be.
Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show

Tíz év, hatmillió vendég - ez a Food Truck Show 

A guruló éttermek 2014 óta 1 millió kilométert tettek meg és hozzávetőlegesen 15 millió terméket értékesítettek.
Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára

Már lehet nevezni a Chaine Ifjúsági Szakácsverseny nemzeti válogatójára 

Hazai pályán játszható világverseny a tét.
Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból

Paradicsomfürdő, narancsok csatája vagy omlett 1500 tojásból 

Gasztrofesztiválok a nápolyi pizza hagyományán át az ízig-vérig mexikói fiesztáig, a rovaroktól a szelleműzésig.
Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség

Megújult az egyik legrégebbi hazai márka - fókuszban a természetesség 

1924-ben jegyeztették be a Globus márkanevet a vállalat zöldség- és gyümölcskonzervjeire. A jeles évfordulót különleges új külsővel ünneplik: új, egészséges terméküket most vezetik be a piacra.
Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben

Elengedés, finomítás, felkészülés: ez vár a vendéglátóiparra a közeljövőben 

Mi vár a vendéglátóiparra 2024-ben? Bár jósgömbünk nincsen, a kurrens vendéglátóipari és gazdasági folyamatok, valamint a rendelkezésre álló adatok alapján tudunk prognosztizálni bizonyos trendeket.
Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára

Betiltották az energiaitalok forgalmazását kiskorúak számára 

Nem nálunk, hanem Romániában szavazta meg az ottani képviselőház az erről szóló törvénytervezetet.
MVI-konferencia a SIRHA-n

MVI-konferencia a SIRHA-n 

A Magyar Vendéglátók Ipartestülete (MVI) konferenciát szervez a szakmának a SIRHA kiállítás nyitónapján.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.