Nem kamu az új McDonald's reklámspot

A McDonald's mindig is széles körű marketing tevékenységet folytatott, de jó ideje már a rajongói oldalakra, blogokra hagyja a saját-, illetve más forgalmazók termékeinek összehasonlítását. Ezért is meglepő a McCafé kávékóstoltatáson alapuló, Ausztráliában elindított televíziós reklámkampánya.

A reklámspotban, amely Sydney utcáin készült egy fiatal hölgy járókelőket kóstoltat kétféle kávéval. A legtöbben a McCafé kávéját részesítik előnyben, egy másik meg nem nevezett piacvezető vállalat termékével szemben. Klasszikus "vak ízteszt" marketing, amelyben két ugyanolyan papírpohárban felszolgált kávé közül, a McCafé kerül ki győztesen.

A reklámspot tartalmát a tények is alátámasztják, mivel a McDonald's hálózatának egészén belül, egyre nagyobb teret nyer a McCafé koncepció. A McDonald's elnök-vezérigazgatója, Don Thompson nyilatkozata szerint, az utóbbi hat év lefolyása alatt a Mcdonald's USA-beli forgalmának egészén belül 2%-ról több mint 6%-ra növekedett a McCafé részesedése.

2009-ben a világ legnagyobb gyorsétteremláncának teljes forgalma 72,4 milliárd amerikai dollár(72.400.000.000$) volt, amelyből egyedül az USA-beli eladások 30,9 milliárd dollárt tettek ki - a chicagói Technomic piackutató cég becslése szerint.

Ez azt jelenti, hogy kizárólag az USA-ban 1,85 milliárd dollárt tett ki a McCafé kávézók forgalma, amely megegyezik az USA hatodik legnagyobb gyorsétteremláncának, a Hardee's-nek az éves forgalmával. Ausztráliában (ahol McCafé 1993-ban jelent meg), a kávézólánc piaci részesedése már meghaladja a 6%-ot.

Az első McCafé hazánkban 2003 júniusában nyitott meg, és az egész világon népszerű, különleges finomságok (sütemények, muffin, sós rágcsálnivalók, rétes, torták, stb.) ma már 34 McCafé kávézóban kaphatók szerte az országban. A 34 étterem fele vidéki városokban és Budapest környéki településeken található, s ezzel a McCafé hálózata hazánk első és egyben legnagyobb kávézólánca is. (forrás: Franchiseportál)


Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer  kijelentése kiverte a biztosítékot

Feszült hangulat a borászok körében: Wáberer kijelentése kiverte a biztosítékot 

A borásztársadalom nem nézi jó szemmel az alkoholmentességre buzdító kampányt – szerintük ezzel a hazai borkultúra hitelessége is sérül.
Időutazás a Folly Arborétumban

Időutazás a Folly Arborétumban 

A badacsonyörsi arborétum a nyári hónapokban is ideális úti cél.
Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista

Kihirdették Magyarország legjobb éttermeit – Itt a 2025-ös toplista 

Június 16-án, hétfőn este rendezték a hazai gasztronómiai élet legrangosabb eseményét, a Dining Guide Év Étterme Gálát.
Hétvégén Somlói Borgála

Hétvégén Somlói Borgála 

Borkultúra, hagyomány és élmény egyetlen hétvégén.
Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak

Kiemelkedő vidéki vállalkozásokat díjaztak 

Közös célért – 6 millió forint adomány gyűlt össze.
Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.