A reklámspotban, amely Sydney utcáin készült egy fiatal hölgy járókelőket kóstoltat kétféle kávéval. A legtöbben a McCafé kávéját részesítik előnyben, egy másik meg nem nevezett piacvezető vállalat termékével szemben. Klasszikus "vak ízteszt" marketing, amelyben két ugyanolyan papírpohárban felszolgált kávé közül, a McCafé kerül ki győztesen.
A reklámspot tartalmát a tények is alátámasztják, mivel a McDonald's hálózatának egészén belül, egyre nagyobb teret nyer a McCafé koncepció. A McDonald's elnök-vezérigazgatója, Don Thompson nyilatkozata szerint, az utóbbi hat év lefolyása alatt a Mcdonald's USA-beli forgalmának egészén belül 2%-ról több mint 6%-ra növekedett a McCafé részesedése.
2009-ben a világ legnagyobb gyorsétteremláncának teljes forgalma 72,4 milliárd amerikai dollár(72.400.000.000$) volt, amelyből egyedül az USA-beli eladások 30,9 milliárd dollárt tettek ki - a chicagói Technomic piackutató cég becslése szerint.
Ez azt jelenti, hogy kizárólag az USA-ban 1,85 milliárd dollárt tett ki a McCafé kávézók forgalma, amely megegyezik az USA hatodik legnagyobb gyorsétteremláncának, a Hardee's-nek az éves forgalmával. Ausztráliában (ahol McCafé 1993-ban jelent meg), a kávézólánc piaci részesedése már meghaladja a 6%-ot.
Az első McCafé hazánkban 2003 júniusában nyitott meg, és az egész világon népszerű, különleges finomságok (sütemények, muffin, sós rágcsálnivalók, rétes, torták, stb.) ma már 34 McCafé kávézóban kaphatók szerte az országban. A 34 étterem fele vidéki városokban és Budapest környéki településeken található, s ezzel a McCafé hálózata hazánk első és egyben legnagyobb kávézólánca is. (forrás: Franchiseportál)