Növelte árbevételét a Zwack

1,850 milliárd forinttal, 5 százalékkal haladja meg az előző üzleti évit, ez idő alatt az éves eredménye 2,9 százalékkal nőtt, és mintegy 2,9 milliárd forintot tett ki – közölte a társaság csütörtökön a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján.

A tájékoztatás szerint a bruttó árbevétel tartalmazza a 2024. január 1-jén bevezetett DRS (kötelező visszaváltási rendszer) díj árbevételét is, amely a most zárult üzleti évben 456 millió forint volt.

A nettó értékesítés – azaz a jövedéki adó, valamint DRS visszaváltási díj nélküli árbevétel – 24,05 milliárd forintot tett ki a 2024/2025-ös üzleti évben, amely 6,9 százalékkal, mintegy 1,56 milliárd forinttal magasabb a bázis időszakinál.


Fotó: Unicum Ház Facebook oldala

A belföldi termékértékesítés nettó árbevétele 1,09 milliárd forinttal, 5,7 százalékkal magasabb, mint az előző üzleti évben. A saját termelésű termékek nettó árbevétele a hazai piacon 1,06 milliárd forinttal, 7,6 százalékkal emelkedett, ezen belül a prémium termékek árbevétele 10,4 százalékkal nőtt, míg a minőségi termékek árbevétele bázis szinten maradt.

Az exportra értékesített termékek árbevétele 2,53 milliárd forint volt, amely 15,2 százalékos emelkedés a bázis időszakhoz képest.

Az üzleti évben a fókusz országok közül Olaszországban, Németországban, Romániában és Szlovákiában haladták meg jelentősen a bázis értékesítési számokat – írták a tájékoztatóban.

A beszámolóban kitértek arra, hogy belföldön a Zwack Unicum Nyrt elsődleges célja megtartani a piacvezető szerepet az égetett szeszesital piacon. Emellett szeretnék erősíteni az export piacaikat is.

A piacvezető szerep megtartásához, illetve erősítéséhez a termékinnováció és a termékek sikeres piaci bevezetése a legfontosabb eszköz.

Az export tevékenységgel kapcsolatos célkitűzés, hogy a termékértékesítésből származó árbevétel részesedést a jelenlegi 11 százalékról 15 százalékra emeljék a következő három évben.

A Zwack Unicum részvényeivel a BÉT prémium kategóriájában kereskednek. Az elmúlt egy évben a legalacsonyabb árfolyama 22 000 forint, a legmagasabb 31 600 forint volt.


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.