Egy csapatban a hazánkban jelen lévő multikkal
Együttműködött az ezzel összefüggő kérdésekben eddig is az Agrárminisztériummal, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztériummal, akik az OKSZ tagvállalkozásai közül az ALDI, az AUCHAN, a LIDL, a METRO, a PENNY MARKET, a SPAR Magyarország és a TESCO közreműködését is kérték. Az OKSZ tagvállalkozásai egyeztetéseket folytattak a Nemzeti Agrárgazdasági Kamarával is időszerű élelmiszerpiaci kérdésekről.
Figyelemmel kíséri és támogatja az OKSZ a magyar agrárium fejlődési lehetőségeivel közvetlenül, vagy közvetve összefüggő friss kormányzati döntéseket is, így a Vidékfejlesztési Kormánybizottság megalakítását, a falusi kisboltok támogatására irányuló 45 milliárd forintos támogatási lehetőség meghirdetését és a vállalkozásokat segítő 10 millió forintos tehermentes hitellehetőség indítását is.
Mi az az Irinyi Terv?
Kiemelkedő jelentőségű az Irinyi Terv Élelmiszeripari Beszállító-fejlesztési Programja, amelyben a kereskedelmi vállalkozások koordinátori, ezen keresztül együttműködési megállapodások révén segíthetik a hazai élelmiszeripari vállalkozásokat. Az OKSZ tagvállalkozások egyöntetű szándéka, hogy a február végéig rendelkezésre álló időszakig csatlakozzanak ehhez az élelmiszeripari beszállítóknak 35 milliárd forint támogatást nyújtó programhoz.
PPH-s programban is részt vesznek
Az OKSZ a program sikeres indítása érdekében fő támogatója volt annak a február 5-i, a Store Insider és a PPH Média szervezésben megtartott szakmai fórumnak, melyen több mint száz beszállító vállalkozás vett részt. A szakmai fórumon közreműködött Dobos Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára, Éder Tamás, élelmiszeriparért felelős országos alelnök a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara képviseletében, valamint Cserháti Gábor, a pályázati lebonyolítást végző intézmény, az IFKA projektvezetője is. Ez a szakmai fórum az agrárium megalapozott támogatási igényei mellett azt is igazolta, hogy a beszállítók, a magyar élelmiszeripar és a kereskedelmi vállalkozások szoros együttműködése segíti a legcélratörőbb és leghatékonyabb fejlesztési megoldásokat.
Hazai beszállítók kiemelt szerepe
Az élelmiszer kereskedelemben az értékesített termékek döntő része a hazai beszállítóktól származik jelenleg is. A hazai előállítású élelmiszerek döntő fontosságúak azért is, mivel a vásárlók egyre nagyobb arányban keresik a magyar termékeket a kereskedők tapasztalatai szerint. A magyar származású élelmiszerek piacának erősítése további műszaki fejlesztéseket igényel, a vásárlók elvárásaival is összhangban. A vásárlók igényeinek közvetítésben kulcsszerepük van a kereskedelmi vállalkozásoknak.
Forrás: OKSZ