Kraft Róbert, a Somogy Megyei Önkormányzat sajtófőnöke elmondta: a termelők a 2012-2017 közötti évjáratokból mintegy hetven bort, továbbá helyi sajtokat és sonkákat kínálnak az eseményre meghívott kereskedőknek, vendéglátósoknak és a média képviselőinek.
A sajtófőnök utalt rá, hogy a megyei önkormányzat, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), valamint a Kereskedők és Vendéglátók Országos Érdekképviseleti Szövetsége (KISOSZ) által szervezett borszemle része annak a stratégiának, amely célul tűzte ki a somogyi borok ismertségének növelését, a helyben termő szőlő minél nagyobb mennyiségben történő helyi feldolgozását, értékesítését. A borstratégia készítésének szükségességét szakemberek korábban azzal indokolták, hogy a Balatonboglári borvidéken termett szőlő 70-75 százalékát nem helyben dolgozzák fel, hanem értékesítik, így a hozzáadott érték máshol jelenik meg. Úgy vélték, a helyi borászat erősödése szempontjából kedvező lenne a feldolgozáshoz szükséges kapacitások növelése és az is, ha kampányokkal, marketingmunkával sikerülne a tudatos vásárlásra ösztökélni a somogyi fogyasztókat, akik ennek eredményeként több helyi bort fogyasztanának.
Ennek jegyében a megyei közgyűlés, a NAK helyi szervezete valamint a Balatonboglári borvidék elnöke idén márciusban közös levélben kérte a somogyi települések polgármestereit, hogy rendezvényeiken kínáljanak somogyi borokat a vendégeknek, ezzel hozzájárulhatnak a somogyi munkahelyek megtartásához, újak létrehozásához. Júniusban sor került az első Somogyi Borfesztiválra, amelyen tizenhat pincészet részvételével rendeztek éttermi borvacsorákat, borversenyt és kóstolókat Kaposváron. Kraft Róbert megjegyezte, hogy a borfesztivállal és a borszemlével hagyományt szeretnének teremteni, a tervek szerint mindkét eseményt jövőre is megrendezik.
Forrás: Vendég & Hotel/MTI