Dolf van den Brink szerint az elszabadult infláció miatt nem nagyon lesz más választásuk, mint árat emelni.
Van den Brink azt is hozzáfűzte, hogy még csak meg sem tudják saccolni, hogy a drágulás milyen mértékű sörfogyasztás-visszaesést jelentene, mert már nem működnek a bejáratott modellek, amelyekkel az iparág a vásárlói magatartás változásait szokta előrejelezni, írja a hvg.hu a Financial Times alapján.
A vezető úgy fogalmazott, pályája eddigi 24 éve alatt még csak megközelítőleg sem látott a mai körülményekhez hasonlókat, ekkora inflációt egyetlen modelljük sem tud kezelni. Az FT megemlítette, hogy már most is durva sörárakkal lehet találkozni: New Yorkban jelenleg egy korsóért nagyjából 9 dollárt, vagyis szerda délutáni árfolyamon több mint 2800 forintot, Londonban pedig 6 fontot, azaz körülbelül 2500 forintot kérnek.
A sörmamut szerdán hozta nyilvánosságra a tavalyi eredményeit, amelyek egyébként jól alakultak: a vállalat tavalyi nyeresége 3,32 milliárd euró volt, szemben a 2020-as 204 millió euró veszteséggel, a működési eredménye pedig 2,42 milliárd euróról 3,41 milliárd euróra nőtt. Mindkét érték túlszárnyalta az elemzői várakozásokat.
Van den Brink azonban az ellátási láncok akadozásairól is borús képet festett. Azt mondta, az áremelés mellett az lesz az igazi kérdés, kapható lesz-e egyáltalán a sör bármilyen áron, mert őket is sújtja a kamionsofőr-hiány, a tengeri szállítmányozásról pedig azt mondta, „teljesen félrecsúszott”.
Forrás: hvg.hu / Store Insider