Sörfogyasztás - egyre inkább a minőségi fogy

6,2 millió hektoliter sör fogyott tavaly, a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint. A hazai értékesítés egyre nagyobb százalékát teszik ki a prémium termékek.

A sörfogyasztás fellendülése a gazdasági válság vége óta töretlen: a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 2017-ben 6,2 millió hektoliter sört adott el a hazai piacon a négy nagy hazai sörgyártó - a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. - ami mintegy 20 millió korsónyi növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest, az idei évben pedig a forgalom további növekedése várható.

Különösen kedveznek a piacnak a nyári hónapok: a Világgazdaság által megkérdezett áruházláncok szerint az éves forgalom 35-40 százalékát ez az időszak teszi ki. „A fogyasztás növekedését az idő melegedése mellett a nyaralások, a fesztiválszezon és az idei évben még a nagy tömeget megmozgató labdarúgó-világbajnokság is erősíti” – magyarázta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

A hazai sörkultúra erősödése a nagyipari prémium és a minőségi kézműves söröknek egyaránt köszönhető.

A nők is egyre többet söröznek

Nem csak mennyiségre megy a magyar fogyasztó: a nemzetközi trendnek megfelelően egyre inkább a minőségi termékeket keressük. Az előző évben leginkább a középkategóriás sörök eladása nőtt meg elsősorban az olcsóbb, alsókategóriás termékek rovására. Az ízesített és alkoholmentes termékek forgalma is erősödött: míg előbbi esetében 19 százalékos, addig utóbbi kategóriában 25 százalékos volt a bővülés.

A Belvárosi Sörfesztiválon, idén júniusban közel 250-féle sörkülönlegességet, köztük eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak meg az érdeklődők. „A mennyiségi sörfogyasztás helyett a minőségre való igény erősödik nagy mértékben. A Belvárosi Sörfesztivál missziója ennek megfelelően, hogy egy platformon mutassa be főként a hazai sörpiac sokszínűségét, de nemzetközi szereplők is helyet kapnak” – emelte ki Kurucz Dániel, a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője. A Sörfesztivál felmérése szerint a magyar sörfogyasztók hetente átlagosan 1500 - 2000 forint között költenek folyékony kenyérre.

„A kutatásunk szerint a hagyományos elképzeléssel szemben a sörözés már nem csak a férfiak sajátja: a prémium, illetve kézműves söröket a 26-39 éves, főiskolai végzettségű férfiak és nők egyaránt keresik. Ugyanakkor míg a férfiak jól ismerik a sörtípusokat, addig a hölgyek kevésbé tudatosan választanak” – jegyezte meg Kurucz Dániel.

„A fogyasztási trendeknek megfelelően az immár második alkalommal megrendezésre kerülő Belvárosi Sörfesztiválon az érdeklődők egyaránt találkozhatnak a négy nagyüzemi gyártóval, a világ legjobb nemzetközi márkáival, valamint az összes minőségi kisüzemi és kézműves főzdével, így 40 főzde közel 250-féle sörkülönlegességét ízlelhetik meg” – mondta el a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője. A tavalyi sikeres debütálás után idén több kiállítóval, nagyobb kínálattal és hosszabb időtartammal készülnek a szervezők. Az 5 naposra duzzadt fesztivál sörpremiereket is tartogat a közönség számára, így a kísérletező kedvűek eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak június 6. és 10. között a Szabadság téren.

Forrás: Élelmiszer Online


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.