Sörfogyasztás - egyre inkább a minőségi fogy

6,2 millió hektoliter sör fogyott tavaly, a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint. A hazai értékesítés egyre nagyobb százalékát teszik ki a prémium termékek.

A sörfogyasztás fellendülése a gazdasági válság vége óta töretlen: a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 2017-ben 6,2 millió hektoliter sört adott el a hazai piacon a négy nagy hazai sörgyártó - a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. - ami mintegy 20 millió korsónyi növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest, az idei évben pedig a forgalom további növekedése várható.

Különösen kedveznek a piacnak a nyári hónapok: a Világgazdaság által megkérdezett áruházláncok szerint az éves forgalom 35-40 százalékát ez az időszak teszi ki. „A fogyasztás növekedését az idő melegedése mellett a nyaralások, a fesztiválszezon és az idei évben még a nagy tömeget megmozgató labdarúgó-világbajnokság is erősíti” – magyarázta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.

A hazai sörkultúra erősödése a nagyipari prémium és a minőségi kézműves söröknek egyaránt köszönhető.

A nők is egyre többet söröznek

Nem csak mennyiségre megy a magyar fogyasztó: a nemzetközi trendnek megfelelően egyre inkább a minőségi termékeket keressük. Az előző évben leginkább a középkategóriás sörök eladása nőtt meg elsősorban az olcsóbb, alsókategóriás termékek rovására. Az ízesített és alkoholmentes termékek forgalma is erősödött: míg előbbi esetében 19 százalékos, addig utóbbi kategóriában 25 százalékos volt a bővülés.

A Belvárosi Sörfesztiválon, idén júniusban közel 250-féle sörkülönlegességet, köztük eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak meg az érdeklődők. „A mennyiségi sörfogyasztás helyett a minőségre való igény erősödik nagy mértékben. A Belvárosi Sörfesztivál missziója ennek megfelelően, hogy egy platformon mutassa be főként a hazai sörpiac sokszínűségét, de nemzetközi szereplők is helyet kapnak” – emelte ki Kurucz Dániel, a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője. A Sörfesztivál felmérése szerint a magyar sörfogyasztók hetente átlagosan 1500 - 2000 forint között költenek folyékony kenyérre.

„A kutatásunk szerint a hagyományos elképzeléssel szemben a sörözés már nem csak a férfiak sajátja: a prémium, illetve kézműves söröket a 26-39 éves, főiskolai végzettségű férfiak és nők egyaránt keresik. Ugyanakkor míg a férfiak jól ismerik a sörtípusokat, addig a hölgyek kevésbé tudatosan választanak” – jegyezte meg Kurucz Dániel.

„A fogyasztási trendeknek megfelelően az immár második alkalommal megrendezésre kerülő Belvárosi Sörfesztiválon az érdeklődők egyaránt találkozhatnak a négy nagyüzemi gyártóval, a világ legjobb nemzetközi márkáival, valamint az összes minőségi kisüzemi és kézműves főzdével, így 40 főzde közel 250-féle sörkülönlegességét ízlelhetik meg” – mondta el a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője. A tavalyi sikeres debütálás után idén több kiállítóval, nagyobb kínálattal és hosszabb időtartammal készülnek a szervezők. Az 5 naposra duzzadt fesztivál sörpremiereket is tartogat a közönség számára, így a kísérletező kedvűek eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak június 6. és 10. között a Szabadság téren.

Forrás: Élelmiszer Online


Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben

Új imázsfilm a magyar borról – Videó a cikkben 

Új nemzetközi imázsfilmmel pozicionálja újra Magyarországot a borvilág térképén a Magyar Bormarketing Ügynökség.
Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség

Hazai borászoknak üzent Nagy Márton: jön a kormányzati segítség 

Növelni kell a palackos borok exportját, amihez a magyar kormány minden segítséget megad, mondta a miniszter egy csütörtöki balatoni nyitóeseményen.
Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től

Bartenderek új generációja – 22 milliós segítség a Coca-Cola HBC-től 

A Bar Me Tender ingyenes bartenderképzés immár negyedik éve segíti a vendéglátós szakma új generációját.
Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk

Hamis élelmiszerek, többmilliárdos károk 

Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok.
Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja

Piacbővítésre készül a multi üzletlánc hazai tagja 

Az Auchan Magyarország stratégiai partnerségre lép a Winelovers Wine Awards borversennyel.
Legjobbak közt a magyar speciality kávé

Legjobbak közt a magyar speciality kávé  

A döntőbe a világ több százezer kávéja közül, kategóriánkként a legjobb tízet választják ki.
Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben

Miskolc innovatív gasztronómiai kínálata Katowice-ben  

A Zadole parkban zajló kétnapos rendezvényen a látogatók Katowice testvérvárosainak kulináris és kulturális kínálatával ismerkedhettek meg.
Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében

Fagylaltozók, strandbüfék a nyári ellenőrzések célkeresztjében 

Országos ellenőrzés lesz a főszezonban bizonyos vendéglátóhelyeken.
Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait

Átadták a Gyulai Pálinkafesztivál versenydíjait 

Az idei pálinkafesztiválon az év gyümölcse a cseresznye, így külön kategóriaként bírálta a szakmai zsűri a cseresznyepálinkával töltött 27 bonbont.
Nyári ízek újrahangolva  – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján

Nyári ízek újrahangolva – a Kozmo Hotel új szezonális étlapján 

Feith Attila executive séf vezetésével a szálloda nyári étlapja idén is ízutazásra hívja a vendégeket.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.