A sörfogyasztás fellendülése a gazdasági válság vége óta töretlen: a Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 2017-ben 6,2 millió hektoliter sört adott el a hazai piacon a négy nagy hazai sörgyártó - a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt., a Pécsi Sörfőzde Zrt., valamint a piachoz importsöreivel hozzájáruló Carlsberg Hungary Kft. - ami mintegy 20 millió korsónyi növekedést jelentett az azt megelőző évhez képest, az idei évben pedig a forgalom további növekedése várható.
Különösen kedveznek a piacnak a nyári hónapok: a Világgazdaság által megkérdezett áruházláncok szerint az éves forgalom 35-40 százalékát ez az időszak teszi ki. „A fogyasztás növekedését az idő melegedése mellett a nyaralások, a fesztiválszezon és az idei évben még a nagy tömeget megmozgató labdarúgó-világbajnokság is erősíti” – magyarázta Schillinger Attila, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
A hazai sörkultúra erősödése a nagyipari prémium és a minőségi kézműves söröknek egyaránt köszönhető.
A nők is egyre többet söröznek
Nem csak mennyiségre megy a magyar fogyasztó: a nemzetközi trendnek megfelelően egyre inkább a minőségi termékeket keressük. Az előző évben leginkább a középkategóriás sörök eladása nőtt meg elsősorban az olcsóbb, alsókategóriás termékek rovására. Az ízesített és alkoholmentes termékek forgalma is erősödött: míg előbbi esetében 19 százalékos, addig utóbbi kategóriában 25 százalékos volt a bővülés.
A Belvárosi Sörfesztiválon, idén júniusban közel 250-féle sörkülönlegességet, köztük eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak meg az érdeklődők. „A mennyiségi sörfogyasztás helyett a minőségre való igény erősödik nagy mértékben. A Belvárosi Sörfesztivál missziója ennek megfelelően, hogy egy platformon mutassa be főként a hazai sörpiac sokszínűségét, de nemzetközi szereplők is helyet kapnak” – emelte ki Kurucz Dániel, a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője. A Sörfesztivál felmérése szerint a magyar sörfogyasztók hetente átlagosan 1500 - 2000 forint között költenek folyékony kenyérre.
„A kutatásunk szerint a hagyományos elképzeléssel szemben a sörözés már nem csak a férfiak sajátja: a prémium, illetve kézműves söröket a 26-39 éves, főiskolai végzettségű férfiak és nők egyaránt keresik. Ugyanakkor míg a férfiak jól ismerik a sörtípusokat, addig a hölgyek kevésbé tudatosan választanak” – jegyezte meg Kurucz Dániel.
„A fogyasztási trendeknek megfelelően az immár második alkalommal megrendezésre kerülő Belvárosi Sörfesztiválon az érdeklődők egyaránt találkozhatnak a négy nagyüzemi gyártóval, a világ legjobb nemzetközi márkáival, valamint az összes minőségi kisüzemi és kézműves főzdével, így 40 főzde közel 250-féle sörkülönlegességét ízlelhetik meg” – mondta el a Fesztivál Holding Kft. ügyvezetője. A tavalyi sikeres debütálás után idén több kiállítóval, nagyobb kínálattal és hosszabb időtartammal készülnek a szervezők. Az 5 naposra duzzadt fesztivál sörpremiereket is tartogat a közönség számára, így a kísérletező kedvűek eddig soha nem látott ízeket kóstolhatnak június 6. és 10. között a Szabadság téren.
Forrás: Élelmiszer Online