A Budai Várból költözött le hat éve a pesti belváros kellős közepébe a rendezvény és a megváltoztatott helyszín jó választásnak bizonyult, hallhattuk a rendezőktől, mert azóta 30 százalékkal nőtt mind a kiállítók, mind a rendezvényre látogató sörbarátok száma. A sikerhez azért, tegyük hozzá, nagyban hozzájárul az is, hogy a sörrel bélelt rendezvény bárki számára ingyenesen látogatható, „csak” egy speciális Sörfesztivál pohár a belépő bármelyik pavilonhoz (amely egyébként úgyis abszolválható, hogy a leleményesebb látogató megőrizte mondjuk a tavalyi programról, és elhozza magával az idei fesztiválra is).
Ötven minőségi hazai kézműves sörfőzde, több mint 250 féle sörféleséggel, 13 gasztro kiállító, kakukktojásként pedig 1 boros pavilon és 1 pezsgős, proseccos kiállító várja idén a nagyérdeműt – vasárnap éjfélig bezárólag.
A verseny egyik kiállítója és fő támogatója a SPAR, amely, mint Heiszler Gabriellától, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezető igazgatójától megtudtuk, sok-sok éve támogatja az itthoni kis- és családi sörfőzdéket, és az ott készült sörkülönlegességek piacra kerülését. Amúgy a kisüzemi sör szerelemprojektük, mondja a SPAR-vezér, aki azt is elmesélte, pár éve, amikor cégük atyaúristenei, az osztrák családi vállalkozás fejei személyesen jöttek el hozzájuk, és megtekintettek a Várban egy másik alkoholos nagyközönségi rendezvényt, egyemberként azt kérdezték: Jó, jó, de hol van a sör?!" Így nem csoda, hogy a sört cégük kiemelt termékként kezeli. Tény, hogy ma sörválasztékuk 75 százaléka a mainstream kategóriába tartozó termék, és választékuk egynegyedét a kézműves kis sörfőzdék készítményei teszik ki.
Dr. Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója elmondta, adataik alapján a nagyok, azaz a hazánkban jelen lévő öt legnagyobb cég eladási számai korántsem ütősek, azonban a kisebb, kézműves sörfőzdéknek egyre jobban szalad a szekér. Ez év július végéig 12,7 százalékkal kevesebb sört adtak el a nagyok, mint tavaly ugyanebben az időszakban, a szuperprémiumot képviselő minőségi sörökből viszont sokkal több fogyott. A gazdaságos, azaz az olcsóbb minőségűből 20 százalékkal kevesebb fogyott 2022-höz képest, azaz összességében elmondható: „sörtudatos” lett a magyar sörvásárló, inkább a drágább, de minőségi terméket keresi és fogyasztja, mintsem az átlagos minőségű sört.
A budapesti Szabadság téren augusztus 29. és szeptember 3. között zajló Belvárosi Sörfesztiválon nemcsak minőségi söröket kóstolhatnak a látogatók, hanem széles street food kínálattal és zenés kísérőprogramokkal igazi gasztro-kulturális esemény várja a sört kedvelő kisebb és nagyobb társaságokat.
A teljes progarmkavalkádot ITT böngészheti.