A kampányt szervező szakmai szervezetek a zamárdi STRAND Fesztiválon indították el az idei dinnye fogyasztásösztönző kampányt. Az elmúlt négy évben a promóciós időszakban mintegy 20%-kal növekedett a gyümölcs fogyasztása, a szakemberek ezúttal is ekkora növekedésre számítanak.
A kampány nyár végi időpontjával arra is fel kívánják hívni a figyelmet, hogy a dinnyeszezon ma már tovább tart a szeptember 5-i Lőrinc-napnál, szeptember közepéig is elérhető lesz a magyar dinnye, kiváló minőségben. Ennek okairól Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára beszélt. „A friss, egészséges magyar gyümölcs iránti kereslet erősítése egészségpolitikai és agrárpolitikai szempontból is kiemelt célkitűzésünk. A július óta elérhető hazai dinnye nemcsak finom és frissít, hanem számos jótékony hatása miatt kifejezetten egészséges. Ezért is fontos fegyvertény, hogy a dinnyetermelőknek sikerült „széthúzni”a betakarítási időszakot, így még a következő hetekben is, egészen szeptember közepéig nagy mennyiségben találunk ízletes magyar dinnyét a piacokon.”
A kampány során számos eseményen kóstolhat hazai dinnyét a vásárlóközönség. Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője elmondta: az Agrármarketing Centrum szervezésében országszerte összesen 5 helyszínen, 14 alkalommal kóstolhatnak dinnyét többek között a FINA Junior Úszó Világbajnokságon. A kampány egyik legfőbb vidéki eseménye pedig 2019. augusztus 30 és szeptember 1. között a Kiskőrősi Szüret és Szlovák Nemzetiségi Napok rendezvénye lesz.
Ondré Péter hozzátette: „Legfőbb célunk, hogy formáljuk a fogyasztói tudatosságot és felhívjuk a figyelmet az egészséges, friss, rövid szállítási idővel elérhető élelmiszerekre.”
A sajtótájékoztatón Mártonffy Béla, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kertészeti és Beszállítóipari Osztályának elnöke kiemelte: „Ahhoz, hogy a dinnyetermesztés kiegyensúlyozott, tervezhető legyen, szükséges az, hogy az áruházláncok ne ingassák meg a piacot július végén vagy augusztus elején árletörő, a dinnyét vevőbecsalogatásul használó akciókkal. A kamarának idén a sajtón keresztül is fel kellett hívnia egy indokolatlanul ilyen akcióba kezdő áruházlánc figyelmét, akik végül elfogadták a termelők érveit.”