Elindult a Sziget Fesztivál, a legnagyobb a sorban (volt Volt, Balaton Sound, Orfű, EFOTT, CAMPUS ) előreláthatóan félmillió feletti látogatószámmal. A többi együtt hoz nagyjából hasonló számú vendéget, így az egész együtt egymillió feletti résztvevő számot jelent. Akik persze költekeznek is, zsebpénzből, nyári diákmelóból és aki dolgozik, az abból.
A Sziget jegyárai megszűrik a résztvevőket, hiszen egy sima napijegy 25 ezer forint, ami csak akkor olcsóbb - egy napra számítva - ha több napra megy valaki. A hétnapos bérlet a napi 15.700 forintjával 110 ezer forint, a belépőért cserébe pedig csak besétálhatunk a szigetre. Van még szállásköltség és akkor még nem ettünk és ittunk semmit. Így is megtelik minden fesztivál, persze szép számmal külföldi vendégekkel.
Költenek a fesztiválozók rendesen a boltban is
A K&H felmérése szerint a fesztiválozók napi tízezer forintot költenek, - ismerve a rendezvények vendéglátóhelyeinek árait, ez nem is olyan sok. A legnagyobb fék, hogy a szigetre alkoholt bevinni tilos, márpedig sokak szerint sörivás nélkül nem fesztivál a fesztivál. Így - a becsempészésen kívül két lehetősége van a fesztiválozónak. Vagy már feltankol és meg is issza kívül az alkoholos italát kerítésen kívül, vagy belül vásárol, nyilván jó drágán, ha vendéglátóhelyen teszi-veszi a dolgát. Persze ott az Aldi (a Volt-on is ő volt), ami sokkal olcsóbb, vannak is sorok szépen.
És az, hogy a környék boltjait is megrohanják a fesztiválozók, tudott és látott dolog, amiből az Auchan húzhatja a legtöbbet, állandó is a fesztiválozók tömege nála, amolyan hiper-fesztivált is tartva, füvön, parkolóban, vagy éppen a polcok között.
Végül kiindulva az említett felmérésből az derül ki, hogy a fesztiválozók a boltokban, vendéglátóhelyeken a nyári hónapokban elköltenek vagy 10 milliárd forintot. Ennyit hoznak a boltosok és a vendéglősök konyhájára.
Forrás: Store Insider