A fogyasztóvédelmi szervezet útmutatójából például megtudhatjuk mi a teendő, ha a vendéglátás során olyan kereskedői magatartást tapasztalunk, ami nem felel meg a meghirdetettnek, ha megtévesztő és tisztességtelen módon jár el az étterem vagy hiányos tartalmú számlát kapunk.
A hivatal közleményében tájékoztatást nyújt arról is, hogy milyen konkrét problémákkal találkozhat a fogyasztó és mire érdemes előzetesen, már a foglaláskor figyelni. A fogyasztóvédelmi hatóság természetesen nem csak panaszok alapján, hanem hivatalból is vizsgálódik minden évben a vendéglátóipari egységekben.
A felügyelőségek munkatársai próbavásárlásokat is végeznek, amelyek segítségével ellenőrzik többek között:
- az árfeltüntetés és az árfelszámítás helyességét,
- a külső és belső ártájékoztatás egyezőségét,
- az űrtartalomra vagy tömegre értékesített termékek mennyiségi megfelelőségét,
- a mérőeszközök hitelességét és a mérések megfelelőségét,
- a felszolgálási díjra vonatkozó szabályoknak való megfelelést,
- a termékek forgalmazásával közvetlen összefüggésben nyújtott szolgáltatásáért való külön díj felszámításának szabályszerűségét,
- a nyugta-, illetve számlaadási kötelezettség teljesítését egyaránt.
A fogyasztóvédelmi szervezet mindemellett közli, hogy általánosságban nem jellemző, hogy a hatósághoz az akcióval kapcsolatos panaszok érkeznének, ezért remélhetőleg idén is minden résztvevő számára kielégítő módon zajlik le a Torkos Csütörtök rendezvény.
Forrás: Vendég & Hotel