Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

A szervezet hétfői közleménye szerint a tavalyi év nyertese az eladott mennyiség alapján a jégkrém volt, amelyből 10 százalékkal többet adtak el az előző évinél, míg cukorkából 4 százalékkal, chipsből pedig 6 százalékkal több fogyott. Minden más kategória eladása csökkent, a táblás csokoládéké például 8 százalékkal, a desszerteké 5, a kekszeké 2 százalékkal.

A stagnáló mennyiség mellett a forgalom értéke mintegy 7 százalékkal nőtt tavaly. Megjegyezték, hogy a számos árfelhajtó hatás ellenére az édességek átlagos áremelkedése lényegében nem tért el az élelmiszerárak KSH által mért 6 százalékos szintjétől, derült ki az MTI híradásából.

A szakmai szervezet szerint a magyar fogyasztók nem mondanak le az édességekről, ez különösen megmutatkozik az ünnepi időszakokban. Húsvétkor például az édességeladások jellemzően 15-20 százalékkal emelkednek az év többi részéhez képest.


Fotó: Depositphotos

A drágulás évek óta folyamatos, ezért a fogyasztók egyre inkább az ár-érték arányt helyezik előtérbe, egyre tudatosabban választva a saját márkás vagy a kedvezőbb árkategóriájú, de jó minőségű termékeket – írták.

A közleményben a szövetség jelezte: szinte biztosra vehető, hogy a húsvéti szezonban drágábbak lesznek a csokoládék, cukorkák és más ünnepi édességek a tavalyinál. A gyártók igyekeznek a drágulást kezelhető szinten tartani, de a termelési költségek jelentős növekedését nem tudják teljesen „lenyelni”.

A Magyar Édességgyártók Szövetsége az idei évre a szektorban stabil, de továbbra is kihívásokkal teli időszakot vár, további nyersanyag- és energiaár-ingadozásokra, valamint munkaerőköltség- és logisztikai díjnövekedésre számítanak.


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.
Új korszak a siófoki menzán

Új korszak a siófoki menzán 

Siófok összes általános- és középiskolájában bevezették a svédasztalos rendszerű menzát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.