Rendszeresen telt házat jelentő nyolcvan embernek mutatják be az étkezési szokások top tíz trendjét. Egy-egy előadás pedig az aktív táplálkozásról, illetve az alapanyagok előállításának irányító szerepéről szol.
Deminik Herwald ügyvezető igazgató állította össze az „élelmiszerpiaci barométert“. Első számú trend, hogy jellegzetes, egyedülálló legyen egy élelmiszer. Adalékok nélkül, természetes anyagokból készült egységes termek:
„Átlátható legyen az összetétel, az egész feldolgozás es egy termek minden tulajdonsága. Ezeknek a kritériumoknak négyszer annyi tavaly bevezetett új termek felelt meg szerte a világon, mint 2008-ban. Európában tavaly 17 százalékkal emelkedett az ilyen átlátható jellegű termékek száma az előző évhez képest“.
Második a rangsorban, hogy lehetőleg minél több növényt tartalmazzon egy termek. Harmadik pedig, hogy „nagy a nyomás a cukron“. Minél kevesebb cukrot tartalmaz egy élelmiszer, sokszor annál jobban keresik. De a cukormentest is értékelik a fogyasztok, például szénsavas üdítőitaloknál.
A hétfői krónikához tartozik egy kiemelkedő magyar esemény: A kölni vásár Barcarola nevű konferenciatermében élelmiszeripari innovációs és start up fórumot tartott az Agrármarketing Centrum es a düsseldorfi magyar főkonzulátus.
A TE-Food-Erba 96 Kft. Ismertette saját fejlesztésű előállat és élelmiszer nyomon követő rendszerét.
Utána a legújabb trendekbe illeszkedő magyar újdonság következett: Az Absorice cég glutén- es laktózmentes és vegán fehérje szeletet mutatta be.
Az Ice´N`Go pedig különleges, egyedi megjelenésű, prémium kategóriás mélyhűtött desszertjét prezentálta, amely kizárólag természetes alapanyagokból készül, nem tartalmaz tartósítószert és mesterséges színezékeket sem. A rendezvény keretében a Debreceni Egyetem es a Bonni Egyetem egy-egy képviselője tájékoztatott a két intézmény közös élelmiszerbiztonsági kutatásainak eredményeiről.
Forrás: Élelmiszer Szaklap