Az inkluzivitás, az új utak keresése és a minőség jegyében végrehajtott fejlesztések célja, hogy a fogyasztók megtapasztalhassanak valami teljesen más, teljesen új borélményt.
A pincészetnél a nagy múltú hagyományokon alapuló megújuláshoz minden adott volt. A ma Villányi borvidéknek nevezett területen a rómaiak már a III. században termesztettek szőlőt és az elmúlt évezredek során a magyarok mellett szerbek és németek munkájának eredményeként maradt fenn és fejlődött folyamatosan a szőlészet és a borászkodás.
A pincészet alapítója, Teleki Zsigmond is egyszerre volt a hagyományok őrzője és az európai szőlészet korszakos hatású megújítója.
Az ő kitartó és bölcs nemesítő munkájának köszönheti szinte egész Európa, hogy a filoxéra járvány pusztítása után, a megfelelően kiszelektált alanyok segítségével ismét szőlőültetvényeket alakíthattak ki a szőlőtermesztők a kontinens borvidékein. Munkássága nélkül valószínűleg nem termelne ma senki Magyarországon sem bort.
Az 1881-ben Teleki Zsigmond által alapított pincészet utódja, a mai Csányi Pincészet Zrt. a borvidék leghosszabb, mintegy 1000 méter hosszú pincerendszerével bír, ahol Villány legjobb dűlőiből, így például a Kopár, a Csillagvölgy vagy a Hársos területéről származó szőlőkből készült borok érnek. A kiváló fekvésű dűlőkön termelt szőlők sokszínűsége igazi egyedi narratívát ad a pincészet borainak. Ezt erősíti a sok éves, gyakran több generációs szakértelemmel rendelkező szőlészeti és borászati csapat is, akik egyszerre őrzik a dicső borászati hagyományokat és alkalmaznak új megoldásokat a felmerülő természeti-gazdasági kihívásokra, vagy a módosuló fogyasztói elvárásokra reagálva.
A pincészetnél most megtörtént átalakulás nem csupán az üzleti stratégia modernizálását foglalja magában, hanem egy új, naprakész márka kialakítását is.
A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő, kizökkentenek a hétköznapok zsongásából és segítenek megélni tartalmas beszélgetéseket jó borok mellett.
A TELEKI szortimentben a classicus, premium és super premium kategóriájú borok mellett a pezsgő is megtalálható. A belépő szegmenst TELEKI Válogatás néven találhatjuk meg. Üde fehérborok, gyümölcsös rosék, reduktív vörösek tartoznak ide, melyek hordozzák a fajtajellegeket és kacérkodnak a gondolattal, hogy segítenek megélni, feleleveníteni a mindennapok nem mindennapi pillanatait.
A prémium szegmens beszédes neve TELEKI Inspiráció. Ezek a tételek bármikor képesek egy-egy borjeggyel valamilyen kellemes asszociációt felvillantani az emberben. Könnyített prémium vörösek, komplexitásukban érződik a fajta, a talaj és a hosszabb érlelés.
A portfólió csúcsa, legexkluzívabb kategóriája a TELEKI Tradíció, mely az őszinte, bensőséges, valódi kapcsolódásokhoz való. Kézzel szüretelt, hordózott, nagy formátumú, kifinomult vörösborok, melyek a legkülönlegesebb pillanatokat hivatottak támogatni.
A pezsgők esetén a közös ünneplés az összekötő erő, így minden nagy eseményhez, emlékezetes momentumhoz, mérföldkőhöz társul a TELEKI pezsgő.
A KŐVILLA – mely meghatározó épülete a pincészetnek – önálló márkaként, de a TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül. Kimagasló minőségű tételek alkotják,melyek eleganciájukkal, bájukkal a HoReCa szektor és a borboltok főszereplői.
A portfóliót és a tételek mögötti gondolatiságot az új márkaembléma is reprezentálja, mely egy ujjlenyomatot, egy nyitott könyv oldallapjait, egy dűlőablakot formáz, míg a keretet egy stilizált „T” betűből kialakított erőteljes, pajzsszerű motívum biztosítja.
Az új logó reflektál a folytonosságra, a gondolatok áramlásra, a régi-új történetek szövetére. A borok új címkéi egyedi formát is kapnak, amelyeken a megszokottól eltérően aszimmetrikus elrendezés köszön vissza.
Ezek akkor adnak teljes élményt, ha a kézben forgatjuk a palackokat, hiszen ekkor válnak teljessé az egyes emberi kapcsolódásokat, közös időtöltéseket megjelenítő illusztrációk, amelyekhez egy-egy borsztori is társul.
A prémium szegmens tételeinek címkeformája még különlegesebb: itt a stancolt front- és hátcímke találkozása a logóból visszaköszönő „T” betűt adja ki. Az újjászülető TELEKI az elkövetkező hónapokban további izgalmas történetekkel várja a borral ismerkedőket, a borértőket és az ágazat szakértőit egyaránt, erősítve a minőségi együtt töltött idő, a kapcsolódás és a tartalmas beszélgetések fontosságát, hiszen bármiről mesélhetünk egy jó TELEKI bor mellett.