Új korszakba lép a Csányi Pincészet

A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete izgalmas új fejezetet nyit a hazai borágazatban: júliusban új névvel, megújult címkékkel, átalakult portfólióval debütál.

Az inkluzivitás, az új utak keresése és a minőség jegyében végrehajtott fejlesztések célja, hogy a fogyasztók megtapasztalhassanak valami teljesen más, teljesen új borélményt.

A pincészetnél a nagy múltú hagyományokon alapuló megújuláshoz minden adott volt. A ma Villányi borvidéknek nevezett területen a rómaiak már a III. században termesztettek szőlőt és az elmúlt évezredek során a magyarok mellett szerbek és németek munkájának eredményeként maradt fenn és fejlődött folyamatosan a szőlészet és a borászkodás.

A pincészet alapítója, Teleki Zsigmond is egyszerre volt a hagyományok őrzője és az európai szőlészet korszakos hatású megújítója.

Az ő kitartó és bölcs nemesítő munkájának köszönheti szinte egész Európa, hogy a filoxéra járvány pusztítása után, a megfelelően kiszelektált alanyok segítségével ismét szőlőültetvényeket alakíthattak ki a szőlőtermesztők a kontinens borvidékein. Munkássága nélkül valószínűleg nem termelne ma senki Magyarországon sem bort.

A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő
A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő
Fotó: Csányi Pincészet

Az 1881-ben Teleki Zsigmond által alapított pincészet utódja, a mai Csányi Pincészet Zrt. a borvidék leghosszabb, mintegy 1000 méter hosszú pincerendszerével bír, ahol Villány legjobb dűlőiből, így például a Kopár, a Csillagvölgy vagy a Hársos területéről származó szőlőkből készült borok érnek. A kiváló fekvésű dűlőkön termelt szőlők sokszínűsége igazi egyedi narratívát ad a pincészet borainak. Ezt erősíti a sok éves, gyakran több generációs szakértelemmel rendelkező szőlészeti és borászati csapat is, akik egyszerre őrzik a dicső borászati hagyományokat és alkalmaznak új megoldásokat a felmerülő természeti-gazdasági kihívásokra, vagy a módosuló fogyasztói elvárásokra reagálva.

A pincészetnél most megtörtént átalakulás nem csupán az üzleti stratégia modernizálását foglalja magában, hanem egy új, naprakész márka kialakítását is.

A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő, kizökkentenek a hétköznapok zsongásából és segítenek megélni tartalmas beszélgetéseket jó borok mellett.

A TELEKI szortimentben a classicus, premium és super premium kategóriájú borok mellett a pezsgő is megtalálható. A belépő szegmenst TELEKI Válogatás néven találhatjuk meg. Üde fehérborok, gyümölcsös rosék, reduktív vörösek tartoznak ide, melyek hordozzák a fajtajellegeket és kacérkodnak a gondolattal, hogy segítenek megélni, feleleveníteni a mindennapok nem mindennapi pillanatait.

A prémium szegmens beszédes neve TELEKI Inspiráció. Ezek a tételek bármikor képesek egy-egy borjeggyel valamilyen kellemes asszociációt felvillantani az emberben. Könnyített prémium vörösek, komplexitásukban érződik a fajta, a talaj és a hosszabb érlelés.

A portfólió csúcsa, legexkluzívabb kategóriája a TELEKI Tradíció, mely az őszinte, bensőséges, valódi kapcsolódásokhoz való. Kézzel szüretelt, hordózott, nagy formátumú, kifinomult vörösborok, melyek a legkülönlegesebb pillanatokat hivatottak támogatni.

A pezsgők esetén a közös ünneplés az összekötő erő, így minden nagy eseményhez, emlékezetes momentumhoz, mérföldkőhöz társul a TELEKI pezsgő.

A TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül
A TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül
Fotó: Csányi Pincészet

A KŐVILLA – mely meghatározó épülete a pincészetnek – önálló márkaként, de a TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül. Kimagasló minőségű tételek alkotják,melyek eleganciájukkal, bájukkal a HoReCa szektor és a borboltok főszereplői.

A portfóliót és a tételek mögötti gondolatiságot az új márkaembléma is reprezentálja, mely egy ujjlenyomatot, egy nyitott könyv oldallapjait, egy dűlőablakot formáz, míg a keretet egy stilizált „T” betűből kialakított erőteljes, pajzsszerű motívum biztosítja.

Az új logó reflektál a folytonosságra, a gondolatok áramlásra, a régi-új történetek szövetére. A borok új címkéi egyedi formát is kapnak, amelyeken a megszokottól eltérően aszimmetrikus elrendezés köszön vissza.

Ezek akkor adnak teljes élményt, ha a kézben forgatjuk a palackokat, hiszen ekkor válnak teljessé az egyes emberi kapcsolódásokat, közös időtöltéseket megjelenítő illusztrációk, amelyekhez egy-egy borsztori is társul.

A prémium szegmens tételeinek címkeformája még különlegesebb: itt a stancolt front- és hátcímke találkozása a logóból visszaköszönő „T” betűt adja ki. Az újjászülető TELEKI az elkövetkező hónapokban további izgalmas történetekkel várja a borral ismerkedőket, a borértőket és az ágazat szakértőit egyaránt, erősítve a minőségi együtt töltött idő, a kapcsolódás és a tartalmas beszélgetések fontosságát, hiszen bármiről mesélhetünk egy jó TELEKI bor mellett.


Újdonság: pizza és bor egy palackban

Újdonság: pizza és bor egy palackban 

Az ital az ismert amerikai pizzás gyorsétteremlánc és egy borászat együttműködésében született meg.
Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak

Ételmentés: rendezvények maradékából segítenek a rászorulóknak 

Az élelmiszerpazarlás napjaink egyik legnagyobb kihívása, de szerencsére vannak olyan példamutató kezdeményezések, amelyek változást hozhatnak.
Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely

Búcsúzik a szegedi ikonikus vendéglátóhely 

A Jazz Kocsma közösségi oldalán jelentette be, hogy három évvel ezelőtti újranyitásukat követően végleg bezárnak.
Már kapható laboratóriumban előállított libamáj

Már kapható laboratóriumban előállított libamáj 

A hízott kacsamáj laboratóriumban termesztett alternatívája ellentmondásos jövőt kínál a termesztett húsipar számára.
Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás

Autentikus magyar gasztronómia és ünnepi kreativitás 

A Zazie Bistro & Bar császármorzsa standdal hangolódik a karácsonyra.
Itt az elviteles dobozok legújabb generációja

Itt az elviteles dobozok legújabb generációja 

Több mint 40 ezer alkalommal tették próbára idén a felhasználók a Cup Revolution innovatív, újrafelhasználható dobozrendszerét, amely a Legjobb innováció a körkörös gazdaságért kategóriában érdemelte ki a közelmúltban a CSR Hungary Magyar Üzleti Felelősség Díját.
Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán

Jelentős drágulás jöhet az alapvető italok piacán 

A drágulás fő mozgatórugói a kakaó, a kávé és a tea árainak emelkedése, valamint a gyümölcsök és zöldségek magasabb importköltségei.
Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között?

Mi a kapcsolat egy olasz étterem és a német topgin között? 

A gin szerelmeseinek és a különleges ízek kedvelőinek álmodták meg az ultraprémium gint.
Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz?

Mit rejt száz éve egy Gerbeaud süteményes doboz? 

Nem, nem süteményt, valami egészen mást. Ráadásul épp száz éve került a doboz mélyére.
Újbor kóstoló Badacsonyban

Újbor kóstoló Badacsonyban 

Összegyűlik a badacsonyi borvidék színe-java a tradicionális Újbor kóstolóra.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.