Új korszakba lép a Csányi Pincészet

A Villányi borvidék legnagyobb, évszázadokra visszanyúló hagyományokkal rendelkező pincészete izgalmas új fejezetet nyit a hazai borágazatban: júliusban új névvel, megújult címkékkel, átalakult portfólióval debütál.

Az inkluzivitás, az új utak keresése és a minőség jegyében végrehajtott fejlesztések célja, hogy a fogyasztók megtapasztalhassanak valami teljesen más, teljesen új borélményt.

A pincészetnél a nagy múltú hagyományokon alapuló megújuláshoz minden adott volt. A ma Villányi borvidéknek nevezett területen a rómaiak már a III. században termesztettek szőlőt és az elmúlt évezredek során a magyarok mellett szerbek és németek munkájának eredményeként maradt fenn és fejlődött folyamatosan a szőlészet és a borászkodás.

A pincészet alapítója, Teleki Zsigmond is egyszerre volt a hagyományok őrzője és az európai szőlészet korszakos hatású megújítója.

Az ő kitartó és bölcs nemesítő munkájának köszönheti szinte egész Európa, hogy a filoxéra járvány pusztítása után, a megfelelően kiszelektált alanyok segítségével ismét szőlőültetvényeket alakíthattak ki a szőlőtermesztők a kontinens borvidékein. Munkássága nélkül valószínűleg nem termelne ma senki Magyarországon sem bort.

A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő
A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő
Fotó: Csányi Pincészet

Az 1881-ben Teleki Zsigmond által alapított pincészet utódja, a mai Csányi Pincészet Zrt. a borvidék leghosszabb, mintegy 1000 méter hosszú pincerendszerével bír, ahol Villány legjobb dűlőiből, így például a Kopár, a Csillagvölgy vagy a Hársos területéről származó szőlőkből készült borok érnek. A kiváló fekvésű dűlőkön termelt szőlők sokszínűsége igazi egyedi narratívát ad a pincészet borainak. Ezt erősíti a sok éves, gyakran több generációs szakértelemmel rendelkező szőlészeti és borászati csapat is, akik egyszerre őrzik a dicső borászati hagyományokat és alkalmaznak új megoldásokat a felmerülő természeti-gazdasági kihívásokra, vagy a módosuló fogyasztói elvárásokra reagálva.

A pincészetnél most megtörtént átalakulás nem csupán az üzleti stratégia modernizálását foglalja magában, hanem egy új, naprakész márka kialakítását is.

A megújult TELEKI márka borai találkozásokat idéznek elő, kizökkentenek a hétköznapok zsongásából és segítenek megélni tartalmas beszélgetéseket jó borok mellett.

A TELEKI szortimentben a classicus, premium és super premium kategóriájú borok mellett a pezsgő is megtalálható. A belépő szegmenst TELEKI Válogatás néven találhatjuk meg. Üde fehérborok, gyümölcsös rosék, reduktív vörösek tartoznak ide, melyek hordozzák a fajtajellegeket és kacérkodnak a gondolattal, hogy segítenek megélni, feleleveníteni a mindennapok nem mindennapi pillanatait.

A prémium szegmens beszédes neve TELEKI Inspiráció. Ezek a tételek bármikor képesek egy-egy borjeggyel valamilyen kellemes asszociációt felvillantani az emberben. Könnyített prémium vörösek, komplexitásukban érződik a fajta, a talaj és a hosszabb érlelés.

A portfólió csúcsa, legexkluzívabb kategóriája a TELEKI Tradíció, mely az őszinte, bensőséges, valódi kapcsolódásokhoz való. Kézzel szüretelt, hordózott, nagy formátumú, kifinomult vörösborok, melyek a legkülönlegesebb pillanatokat hivatottak támogatni.

A pezsgők esetén a közös ünneplés az összekötő erő, így minden nagy eseményhez, emlékezetes momentumhoz, mérföldkőhöz társul a TELEKI pezsgő.

A TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül
A TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül
Fotó: Csányi Pincészet

A KŐVILLA – mely meghatározó épülete a pincészetnek – önálló márkaként, de a TELEKI kötelékében saját vonalat képvisel a szortimenten belül. Kimagasló minőségű tételek alkotják,melyek eleganciájukkal, bájukkal a HoReCa szektor és a borboltok főszereplői.

A portfóliót és a tételek mögötti gondolatiságot az új márkaembléma is reprezentálja, mely egy ujjlenyomatot, egy nyitott könyv oldallapjait, egy dűlőablakot formáz, míg a keretet egy stilizált „T” betűből kialakított erőteljes, pajzsszerű motívum biztosítja.

Az új logó reflektál a folytonosságra, a gondolatok áramlásra, a régi-új történetek szövetére. A borok új címkéi egyedi formát is kapnak, amelyeken a megszokottól eltérően aszimmetrikus elrendezés köszön vissza.

Ezek akkor adnak teljes élményt, ha a kézben forgatjuk a palackokat, hiszen ekkor válnak teljessé az egyes emberi kapcsolódásokat, közös időtöltéseket megjelenítő illusztrációk, amelyekhez egy-egy borsztori is társul.

A prémium szegmens tételeinek címkeformája még különlegesebb: itt a stancolt front- és hátcímke találkozása a logóból visszaköszönő „T” betűt adja ki. Az újjászülető TELEKI az elkövetkező hónapokban további izgalmas történetekkel várja a borral ismerkedőket, a borértőket és az ágazat szakértőit egyaránt, erősítve a minőségi együtt töltött idő, a kapcsolódás és a tartalmas beszélgetések fontosságát, hiszen bármiről mesélhetünk egy jó TELEKI bor mellett.


Hódít az új szupergabonából készült likőr

Hódít az új szupergabonából készült likőr 

Igazán különleges gabona a cirok, mert amellett, hogy tápláló, a termesztése rendkívül környezetbarát.
Összeállt a Gasztrohegy színes menüje

Összeállt a Gasztrohegy színes menüje 

Idén minden eddiginél több, 13 helyszín csatlakozott, így a fő helyszínek mellett még több kiegészítő helyszín és program biztosítja, hogy egy percre se unatkozzunk ezen a hétvégén.
Mikor érkezik Richard Gere a villányi Gere-birtokra?

Mikor érkezik Richard Gere a villányi Gere-birtokra? 

Richard Gere filmszínész, bár már 75 éves, de a visszavonulás nem szerepel a tervei közt, ma is aktív. A Gere-birtokot a család hetedik generációs tagjaként vezető Gere Andreával arról is beszélgetünk, hogy jó lenne egyszer meghívni hozzájuk a világsztárt.
Ezek a legnagyobb kávéfogyasztó országok az EU-ban

Ezek a legnagyobb kávéfogyasztó országok az EU-ban 

A teljes termelés meghaladta a 2 millió tonnát.
Szamár carpacciót és szarvasgerincet is kóstolhat a zarándoklaton

Szamár carpacciót és szarvasgerincet is kóstolhat a zarándoklaton 

Az év utolsó zarándoklatán az ősi erdők titkos ízei kerülnek az asztalra.
Lassan luxuscikk lesz a vaj Európában

Lassan luxuscikk lesz a vaj Európában 

Az áremelkedésért a magas kereslet, a szűkös készletek tehetők felelőssé, illetve az, hogy egyre több tejfeldolgozó fordul a sajtgyártás felé.
Pályázati lehetőség egész évben nyitva tartó vidéki büfék számára

Pályázati lehetőség egész évben nyitva tartó vidéki büfék számára 

2,8 milliárd forint értékű, vissza nem térítendő forrásra pályázhatnak október 15-étől vidéki, egész évben nyitva tartó büfék.
Nemzetközi borászati kongresszus Tokaj-Hegyalján

Nemzetközi borászati kongresszus Tokaj-Hegyalján 

Nemzetközi kongresszus a fenntartható szőlészetről és borászatról.
21 év, 21 kilométer és egy nemes cél

21 év, 21 kilométer és egy nemes cél 

Jótékonysági félmaratonnal ünnepelt a Semsei Gastronomy.
Bio-kisokos: miről ismerhető fel az ökolgazdálkodásból nyert termék?

Bio-kisokos: miről ismerhető fel az ökolgazdálkodásból nyert termék? 

Elvben előfordulhat, hogy valaki biotermelő, és „hozzácsap” a terményeihez más forrásból származókat is, de ez nagyon valószínűtlen.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.