Saját hulladék visszaváltása ( Visszaváltópont típus: HORECA) az alábbiak szerint történik:
Olyan adott helyen működő egységek, ahol nagy mennyiségű italcsomagolási hulladék keletkezik vagy, aki a saját
maga által termelt hulladékot szeretné visszaváltani., illetve azokat a csomagolásokat, amik a termékkel együtt NEM kerülnek átadásra a fogyasztónak a Mohu által biztosított zsákba kell gyűjtik, külön az üveg és a PET-ALU ép palackokat, és online felületen a MOHU Partner Portálon kell jelentenii az összegyűjt mennyiséget.
• Minimum elszállítható mennyiség 1000 db, melyet az elszállításig időjárástól védve tárolandó
• Mobil RVM szolgáltatás házhoz megy az összegyűjtött palackokért.
• Az applikáció segítségével a MOHU bankszámlára utalással megtéríti visszaváltási díjat a mobilRVM-
be konszolidált palackok után.
Kismennyiségű palack esetén fogyasztói RePont hálózatban bárhol visszaválthatóak a palackok.
Fogyasztótól való visszaváltás (Visszaváltópont típusa : Üzlet)
Olyan visszaváltó pont, ami adott helyen folyamatosan üzemel, az italcsomagolások elszállítása rendszeres. A fogyasztótól vagy vendégtől kézi vagy gépi úton váltják vissza a palackokat.
Kézi úton történik a havi 10 000 db alatti visszaváltási mennyiség mobil applikáció segítségével, amely végén a visszaváltási díj a fogyasztó számára megtérítésre kerül. Az ép állapotban tárolt palackokat ezer darabonként szállítják el a Mohu által biztosított zsákokban. Ehhez a Mohu zsákokat, kézi nyomtatót és rolli kocsit biztosít, illetve haviu elszámolásban téríti meg a kezelési díjat (5 Ft/palack).
Gépi úton történő visszaváltásra önkéntesen lehet jelentkezni annak, aki megfelel a követelményeknek. Ez esetben a beltéri üzemeltetés biztosított és havonta minimum 10.000 darab visszaváltott palack esetében kérhető, ha az automata és tárolási kapacitás minimum 4 m2. A palackok elszállítása hetente történik és ez esetben is havi elszámolás szerint térítik meg a kezelési és visszaváltási díjat, ami 7,5 Ft/palack.
Rendezvények
Rendezvények esetén jelentkezéskor megadott időtartamra és mennyiségre vonatkozó adatok alapján a rendezvény végén egyszeri vagy a rendezvény ideje alatt többszöri elszállítás is lehetséges.
Rendezvény esetén jelenleg kézi ( fogyasztótól való) és HORECA ( saját hulladék) visszaváltás érhető el, de előkészületben van bérelhető nagy kapacitású rendezvény kiszolgálásra alkalmas automata, mely díj ellenében elérhető lesz augusztus második felétől.
Lehetőség van mobil RVM szolgáltatás igénybevételére, amely esetében nagy teljesítményű visszaváltó automata házhoz megy a begyűjtött palackokért. Anyagfajtától és palackok méretétől függően 10-13 ezer db tárolási kapacitással rendelkezik, rendezvényeken szükség esetén egyszerre több autóval is megoldható a szállítás. PET-ALU palackokat a zsákokból be lehet önteni a gépbe az üveg palackokat egyesével kell az automatába helyezni, ezt a feladatot az autó sofőrje végzi.
Jelentkezés és regisztráció
A visszaváltási rendszerhez való csatlakozás regisztrációhoz (HORECA) vagy szerződéskötéshez (fogyasztói
visszaváltás) kötött, ami elérhető a www.oss.mohu.hu oldalon.
Amennyiben már regisztrált felhasználó a „Partner adatmódosítás” menüben a „DRS visszaváltó” szerepkört fel kell
venni a profilhoz. "Új visszaváltási pont regisztrációja” menüben a visszaváltópont típusánál a fentiek szerint megfelelő
visszaváltópont típust ( Üzlet/HORECA/Rendezvény) opciót kell választani, majd kitölteni és beküldeni az adatlapot