Van élet az egyszer használatos műanyagpoharak után

Talán sokaknak fel sem tűnt, de az elmúlt hetekben már végleg nyoma veszett az egyszer használatos műanyag poharaknak és tányéroknak a vendéglátóhelyeken. Ezek használata az eredeti tervek szerint 2023. január elsejétől lett volna tiltott Magyarországon, ezt azonban a piaci szereplők felkészülése miatt idén július 1-jére módosították. A műanyagszemét csökkentését szolgáló intézkedésre a hazai, családi tulajdonban lévő Civita csoport olyan innovatív megoldást fejlesztett, amire már nemzetközi szinten is hatalmas az érdeklődés. A cég elnyerte a K&H családi vállalatok kiválósági díj fenntarthatósági kategóriáját is, amelyre idén is lehet jelentkezni augusztus 9-ig.

Idén nyáron már biztosan nem egyszer használatos műanyag pohárból és tányérból eszünk a hazai fesztiválokon, strandokon. 2024. július 1-jétől lépett ugyanis érvénybe az a szabályozás, miszerint tilos az egyszer használatos műanyagból, illetve az oxidatív úton – vagyis oxigén, hő és nedvesség hatására – lebomló műanyagból készült tányérok, evőeszközök, poharak és fedelük forgalomba hozatala Magyarországon. A rendelet eredetileg 2023. január elsejétől lett volna hatályos, azonban a piaci szereplőknek fel kellett készülniük a régi termékek kivonására és az új eszközök beszerzésére.

Eb, aki a kanalát meg nem eszi

Úgy tűnik, valósággá válik a népmese, mégpedig egy magyar fejlesztés segítségével. A kukorica-alapú termékek piacán egyedülállóan széleskörű kínálattal rendelkező Civita ugyanis kukoricalisztből készült, természetes úton 100 százalékban lebomló poharat és tányért fejlesztett.


Fotó: Civita Facebook oldala

A családi tulajdonú cég által létrehozott gyártási technológia és receptúra egy kétéves projekt eredménye, az érdeklődés pedig már most hatalmas Európa-szerte a termékek iránt. Emellett a cég elnyerte a K&H családi vállalatok kiválósági díjat környezeti fenntarthatóság kategóriában.

 

„Nem kell ahhoz külföldre menni, hogy piacformáló újdonsággal találkozzunk. A hazai családi vállalatok között nagyon sok kiemelkedő gyakorlatot látunk a hosszú távú stratégiai tervezés, az innováció vagy, ahogyan a Civita kapcsán is láthatjuk, a fenntarthatóság területén. Fontos, hogy megismerjük és elismerjük ezeket a jó gyakorlatokat, hiszen akár más cégeket is inspirálhatnak, a fenntarthatóbb jövő pedig mindannyiunk érdeke, hogy teljes életet élhessünk. Ezért indítottuk útjára 2016-ban a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyre idén is lehet még nevezni, ugyanis augusztus 9-ig meghosszabbítottuk a határidőt”

– mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

„A környezettudatos, felelős vállalatvezetés nem a jogszabályi előírások miatt létkérdés a cégek számára, hanem mert a Földünk és így a mi életünk múlik rajta. Minden apró lépést, amivel csökkenteni tudjuk a környezeti terhelést, Földünk meghálál, ezért fontos megtennünk a mindennapokban, nemcsak az egyén, hanem a vállalatok szintjén” – hangsúlyozta Vaszkó Gábor, a Civita cégcsoport vezérigazgatója.


Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.
Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot!

Tej Terméktanács: mindenki egyen több trappista sajtot! 

A Tej Terméktanács országos marketingkampányt indított a hazai előállítású trappista sajt fogyasztásának ösztönzésére.
Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek

Hajnali 1-ig nyitva minden brit pub – győzelmet ünnepelnek 

Hajnali 1-ig nyitva tarthatnak a pubok a brit győzelem 80. évfordulóján.
Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon

Tízéves a budapesti topétterem, legendás túrógombócuk maradt az étlapon 

Tízéves az egerszalóki St. Andrea Szőlőbirtok értékeit továbbgondoló, 2015-ben az Eiffel Palace épületében megnyitott St. Andrea Restaurant.
A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.