Van élet az egyszer használatos műanyagpoharak után

Talán sokaknak fel sem tűnt, de az elmúlt hetekben már végleg nyoma veszett az egyszer használatos műanyag poharaknak és tányéroknak a vendéglátóhelyeken. Ezek használata az eredeti tervek szerint 2023. január elsejétől lett volna tiltott Magyarországon, ezt azonban a piaci szereplők felkészülése miatt idén július 1-jére módosították. A műanyagszemét csökkentését szolgáló intézkedésre a hazai, családi tulajdonban lévő Civita csoport olyan innovatív megoldást fejlesztett, amire már nemzetközi szinten is hatalmas az érdeklődés. A cég elnyerte a K&H családi vállalatok kiválósági díj fenntarthatósági kategóriáját is, amelyre idén is lehet jelentkezni augusztus 9-ig.

Idén nyáron már biztosan nem egyszer használatos műanyag pohárból és tányérból eszünk a hazai fesztiválokon, strandokon. 2024. július 1-jétől lépett ugyanis érvénybe az a szabályozás, miszerint tilos az egyszer használatos műanyagból, illetve az oxidatív úton – vagyis oxigén, hő és nedvesség hatására – lebomló műanyagból készült tányérok, evőeszközök, poharak és fedelük forgalomba hozatala Magyarországon. A rendelet eredetileg 2023. január elsejétől lett volna hatályos, azonban a piaci szereplőknek fel kellett készülniük a régi termékek kivonására és az új eszközök beszerzésére.

Eb, aki a kanalát meg nem eszi

Úgy tűnik, valósággá válik a népmese, mégpedig egy magyar fejlesztés segítségével. A kukorica-alapú termékek piacán egyedülállóan széleskörű kínálattal rendelkező Civita ugyanis kukoricalisztből készült, természetes úton 100 százalékban lebomló poharat és tányért fejlesztett.


Fotó: Civita Facebook oldala

A családi tulajdonú cég által létrehozott gyártási technológia és receptúra egy kétéves projekt eredménye, az érdeklődés pedig már most hatalmas Európa-szerte a termékek iránt. Emellett a cég elnyerte a K&H családi vállalatok kiválósági díjat környezeti fenntarthatóság kategóriában.

 

„Nem kell ahhoz külföldre menni, hogy piacformáló újdonsággal találkozzunk. A hazai családi vállalatok között nagyon sok kiemelkedő gyakorlatot látunk a hosszú távú stratégiai tervezés, az innováció vagy, ahogyan a Civita kapcsán is láthatjuk, a fenntarthatóság területén. Fontos, hogy megismerjük és elismerjük ezeket a jó gyakorlatokat, hiszen akár más cégeket is inspirálhatnak, a fenntarthatóbb jövő pedig mindannyiunk érdeke, hogy teljes életet élhessünk. Ezért indítottuk útjára 2016-ban a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyre idén is lehet még nevezni, ugyanis augusztus 9-ig meghosszabbítottuk a határidőt”

– mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

„A környezettudatos, felelős vállalatvezetés nem a jogszabályi előírások miatt létkérdés a cégek számára, hanem mert a Földünk és így a mi életünk múlik rajta. Minden apró lépést, amivel csökkenteni tudjuk a környezeti terhelést, Földünk meghálál, ezért fontos megtennünk a mindennapokban, nemcsak az egyén, hanem a vállalatok szintjén” – hangsúlyozta Vaszkó Gábor, a Civita cégcsoport vezérigazgatója.


Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon

Tiszta ízek, japán precizitás – a sashimi kultúrája Magyarországon  

Magyarországon is egyre többen keresik a könnyed, mégis gazdag ízélményeket nyáron – és ebben a sashimi kultúrája kulcsszerepet játszik.
Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban

Jó hír a hazai szőlőtermesztéssel kapcsolatban 

Megállhat a magyar szőlőtermesztés visszaesése, de a klímaváltozás jelentős károkat okozhat az ültetvényekben.
Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány

Pezseg a nyár: indul a „Buborékok Nyara” kampány 

Az idei nyár hivatalos fröccse pedig nem más, mint a Macifröccs.
Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program

Helyi termelőkre épít az Auchan – Debrecenből indul az új program 

Mert fontosnak tartják, hogy áruházaik térségében lévő termelők, a kis- és középvállalkozások termékei felkerülhessenek az áruházaik polcaira.
A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól

A hely, amely nem csupán a finom falatokról és a süteményekről szól 

Az új helyszín a Gesztenyéskertben, a legendás Nagyvendéglő épületében kapott otthont – új arculattal, friss kínálattal, de a már jól ismert „czinieles” vendégszeretet szellemében.
Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában

Négy étterem, ami biztosan ott lesz a Time Out Market Budapest kínálatában 

A gasztronómiai és kulturális piac felfedte első négy éttermét.
Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait

Pecsét került a palackokra – kihirdették az év legjobb borait 

Kihirdették 2025. évi Országos Borverseny győzteseit.
Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál

Az élet túl rövid ahhoz, hogy az utazó ne kóstolja Erzsike fahéjas csigáját az M7-es fehérvári lehajtójánál 

Fél évszázad az autópálya mentén – 50 éves az M7 Bisztró.
Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz

Ha kitör a nyár, akkor érkezik a Balaton Gasztrokalauz 

323 balatoni étterem, strandbüfé, termelői piac, kávézó, kultúrbisztró, kézműves hamburgerező és pékség – egyetlen kisméretű kiadványban.
Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak

Itt a vége: mostantól nem vásárolhatnak energiaitalt a 18 év alattiak 

Megjelent a rendelet, és már hatályba is lépett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.