Fontos a kávé a munkavállalóknak

Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, és évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból 700 ezer csészét a munkahelyünkön iszunk meg - derül ki a Nespresso megbízásából készített kutatásból.

Csocsó asztal, babzsákfotel és színes falak - a legtöbb álláshirdetés ezekkel próbálja magához csábítani a munkakeresőket azt sugallva, hogy itt nem egy szigorú munkahelyen, hanem egy lazább, barátságos csapatban fogják magukat érezni. 

„A jó légkör alapfeltétel: ahol hiányzik, onnan a kollégák is könnyebben szivárognak el, rossz esetben akár csapatostul” - mondja Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus. A fizetés és a béren kívüli juttatások mellett ugyanis fontos szempontok a munkavállalóknál a láthatatlan, sőt néha természetesnek vett, jóllétet fokozó eszközök és intézkedések. Az elmúlt években ezért jelentek meg az álláshirdetésekben a jó légkört biztosító trendi tényezők, ám a Nespresso megbízásából készített reprezentatív kutatásból az derül ki, hogy a munkavállalók sokkal klasszikusabb dolgokat várnak el.

A két leggyakrabban említett elsődleges kényelmi tényező az ergonomikus irodai szék és bútor, míg harmadik helyen a minőségi, ingyenes kávét említik. Utóbbi nem is csoda, mivel Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, és évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból 700 ezer csészét a munkahelyünkön iszunk meg.

Azt, hogy mennyire fontos a kávé minősége, az is mutatja, hogy a válaszadók több mint fele a jó minőségű kávét bónusznak tekinti: a kisebb városban lakók nagyobb arányban tekintik egyfajta béren kívüli juttatásnak az ingyenes, minőségi kávét (68%) a fővárosban élőknél (55%).

A kutatásból ugyanis az derül ki, hogy nem minden munkahely biztosít ingyen kávét. A válaszadók mindössze 36 százaléka mondta, hogy nem kell fizetnie érte, 24 százalék pedig, hogy a cég csak a gépet biztosítja. Azok, akiknek a munkahelyükön nincsen ingyenesen biztosított kávé, szívesen hozzájárulnának a költségekhez, a többség legfeljebb 200 forintot fizet érte.

Tudjuk, hogy a kávézás fontos a munkatársaknak, mi több: a legnépszerűbb munkahelyi tevékenységek közé tartozik. Ha a vezetés hangsúlyt fektet arra, hogy ehhez minőségi feltételeket biztosítson, azzal figyelmet és egyben törődést is kommunikál a munkatársak felé. Ezzel csökken a vezetők és a beosztottak közötti távolság, és erősödik a kapcsolat, ami stabilitást, biztonságérzetet eredményez” - magyarázza az okokat Szvetelszky Zsuzsa. A szakértő azt is hozzáteszi, hogy a minőségi kávé biztosítása egyértelmű üzenet a vezetés részéről: sokra tartja beosztottjait, ezért döntöttek a magasabb kategória mellett. A jó minőségű kávé így nem csupán juttatás, hanem kommunikáció, mégpedig tisztelet, elismerés és megbecsülés a vezetés részéről a kollégáik felé.

A kávészünetet a válaszadók 76 százaléka egy jó alkalomnak tartja arra, hogy kicsit kizökkenjen a munkából, és beszélgessen kollégáival.  Több mint felük megemlítette, hogy a kávészünet arra is jó, hogy a főnökükkel informális dolgokról társaloghassanak, és jobban megismerjék őket.

A válaszadók közel fele a friss, pörkölt kávét részesíti előnyben leginkább, másodikként a jó tejhabkészítést. Ez nem meglepő, mivel a magyar fogyasztók körében az espresso és a cappuccino a legnépszerűbb kávétípus. 


A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert

A hely, ahol pezseg az élet, jó a hangulat és remek közösség van: Evezős Sörkert 

A Római-part legendás sörkertje 1983 óta a budapesti nyár kihagyhatatlan része.
Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester

Vétett az egyik alkalmazott – lépett Wang Mester  

A Mozium étterem vezetősége hivatalos közleményben tájékoztatta vendégeit a közelmúltban történt jelentős belső változásokról.
Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar

Nincs könnyű helyzetben a hazai édességipar 

A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és az idén is hasonlóra vagy enyhe csökkenésre számít a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Új trendek a gin piacon

Új trendek a gin piacon 

A főváros egyik legnépszerűbb ginfesztiválja idén új trendek felé nyit.
Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás

Maradt a húsvéti sonkából? Van megoldás 

Tippek a séftől.
Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon

Húsvéti nagyüzem a fővárosi piacokon 

Vége a böjtnek, jöhet a nagy eszem-iszom.
Furmintok csatája Franciaországban

Furmintok csatája Franciaországban 

A Patricius Borház Profundum Furmintja lett Bordeaux-ban a befutó.
Bajban a hazai sörfőzdék

Bajban a hazai sörfőzdék 

A Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete szerint versenytorzító hatásúak szerződéses gyakorlatok.
Fesztiválozik a MOHU új automatája

Fesztiválozik a MOHU új automatája 

A MOHU bemutatta a vállalat új fesztiválautomatáját a budapesti Telekom Vivicittá futóversenyen.
Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja

Elhunyt a villányi borvidék meghatározó alakja 

Mindössze 60 év adatott meg Tiffán Zsoltnak.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.