Fontos a kávé a munkavállalóknak

Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, és évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból 700 ezer csészét a munkahelyünkön iszunk meg - derül ki a Nespresso megbízásából készített kutatásból.

Csocsó asztal, babzsákfotel és színes falak - a legtöbb álláshirdetés ezekkel próbálja magához csábítani a munkakeresőket azt sugallva, hogy itt nem egy szigorú munkahelyen, hanem egy lazább, barátságos csapatban fogják magukat érezni. 

„A jó légkör alapfeltétel: ahol hiányzik, onnan a kollégák is könnyebben szivárognak el, rossz esetben akár csapatostul” - mondja Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus. A fizetés és a béren kívüli juttatások mellett ugyanis fontos szempontok a munkavállalóknál a láthatatlan, sőt néha természetesnek vett, jóllétet fokozó eszközök és intézkedések. Az elmúlt években ezért jelentek meg az álláshirdetésekben a jó légkört biztosító trendi tényezők, ám a Nespresso megbízásából készített reprezentatív kutatásból az derül ki, hogy a munkavállalók sokkal klasszikusabb dolgokat várnak el.

A két leggyakrabban említett elsődleges kényelmi tényező az ergonomikus irodai szék és bútor, míg harmadik helyen a minőségi, ingyenes kávét említik. Utóbbi nem is csoda, mivel Magyarország felnőtt lakosságának 93 százaléka fogyaszt kávét, és évi közel 5 milliárd csésze elfogyasztott kávéból 700 ezer csészét a munkahelyünkön iszunk meg.

Azt, hogy mennyire fontos a kávé minősége, az is mutatja, hogy a válaszadók több mint fele a jó minőségű kávét bónusznak tekinti: a kisebb városban lakók nagyobb arányban tekintik egyfajta béren kívüli juttatásnak az ingyenes, minőségi kávét (68%) a fővárosban élőknél (55%).

A kutatásból ugyanis az derül ki, hogy nem minden munkahely biztosít ingyen kávét. A válaszadók mindössze 36 százaléka mondta, hogy nem kell fizetnie érte, 24 százalék pedig, hogy a cég csak a gépet biztosítja. Azok, akiknek a munkahelyükön nincsen ingyenesen biztosított kávé, szívesen hozzájárulnának a költségekhez, a többség legfeljebb 200 forintot fizet érte.

Tudjuk, hogy a kávézás fontos a munkatársaknak, mi több: a legnépszerűbb munkahelyi tevékenységek közé tartozik. Ha a vezetés hangsúlyt fektet arra, hogy ehhez minőségi feltételeket biztosítson, azzal figyelmet és egyben törődést is kommunikál a munkatársak felé. Ezzel csökken a vezetők és a beosztottak közötti távolság, és erősödik a kapcsolat, ami stabilitást, biztonságérzetet eredményez” - magyarázza az okokat Szvetelszky Zsuzsa. A szakértő azt is hozzáteszi, hogy a minőségi kávé biztosítása egyértelmű üzenet a vezetés részéről: sokra tartja beosztottjait, ezért döntöttek a magasabb kategória mellett. A jó minőségű kávé így nem csupán juttatás, hanem kommunikáció, mégpedig tisztelet, elismerés és megbecsülés a vezetés részéről a kollégáik felé.

A kávészünetet a válaszadók 76 százaléka egy jó alkalomnak tartja arra, hogy kicsit kizökkenjen a munkából, és beszélgessen kollégáival.  Több mint felük megemlítette, hogy a kávészünet arra is jó, hogy a főnökükkel informális dolgokról társaloghassanak, és jobban megismerjék őket.

A válaszadók közel fele a friss, pörkölt kávét részesíti előnyben leginkább, másodikként a jó tejhabkészítést. Ez nem meglepő, mivel a magyar fogyasztók körében az espresso és a cappuccino a legnépszerűbb kávétípus. 


Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható

Szent Vince napján kiderülhet, idén milyen szőlőtermés várható 

A hagyománytisztelő boros gazdák Szent Vincét a bor védőszentjének, neve napját, január 22-t pedig hagyományos termésjósló ünnepnapnak tartják.
Jön a mentes séfverseny

Jön a mentes séfverseny 

2025-ben hetedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyarországon, de talán a világszerte is egyedülálló Az Év Mentes Séfje verseny a Csak a Mentes szervezésében. 
TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként

TOP 5 budapesti gasztrohely – az év nyitányaként 

Az új év első hónapjában érdemes megállni egy pillanatra és időt hagyni a tervezésre, élvezni az ízeket, a pillanatokat.
Új kézben a Pastrami Étterem

Új kézben a Pastrami Étterem 

A tájékoztatás szerint az akvizíció elsődleges célja a 2009 óta létező brand megőrzése, a vendéglátóipari egység modernizálása, fejlesztése, hosszútávú működtetése.
Kilőtt a kávé ára 2024-ben

Kilőtt a kávé ára 2024-ben 

2024. december elején rekord szintre emelkedett a kávé ára a nemzetközi piacon. És az előrejelzések szerint 2025-ben tovább folytatódik a drágulás – a klímaváltozásnak köszönhetően.
Borfesztivál Újlakon

Borfesztivál Újlakon 

Csupán egy karnyújtásnyira Magyarországtól!
NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól

NAV-hír: kedvezőbb a borravaló adózása januártól 

Januártól már nemcsak a vendégtől kapott borravaló adómentes, hanem az is, amelyet a vendéglátó egység üzemeltetője ad.
Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat

Tokaji és egri termelők nyerték a Magyar Bor Nagydíjat 

A Magyar Borszakírók Körének toplistája minden évben 12 fehér- és 12 vörösbort tartalmaz, az MBK tagjai ezeknek a tételeknek a vakkóstolója során ítélik oda a Magyar Bor Nagydíjat fehérben és vörösben.
Újabb hely zárt be Budapesten

Újabb hely zárt be Budapesten 

Végleg bezár a kultikus étterem.
Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke

Meghalt a magyar gasztronómia ismert alakja, a legendás étkezde lelke 

A Klauzál tér szívében található Kádár Étkezde nemcsak egy étterem volt, hanem egy intézmény, amelynek lelke Orbán Sándor volt. 

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.