Zöldebb lett a sörözés a Heinekennél

A vállalat első globális sörgyárként vonta ki PET-palackos termékeit a portfóliójából, illetve a fogyasztói igényekre reagálva még azelőtt papírpoharak használatára állt át, hogy ezt a törvényi szabályozás kötelezővé tette volna. 2030-ra a HEINEKEN Hungária – a tervek szerint – karbonsemleges termelésre, 2040-re pedig a teljes ellátási lánc tekintetében is zéró kibocsátásra áll át.

2018-ban a HEINEKEN Hungária volt az első vállalat, amely kampányt indított annak érdekében, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét, mennyire fontos az, hogy miből fogyasztják kedvelt italukat. A nagyüzemi sörgyárak közül szintén elsőként vonta ki PET-palackos termékeit a portfóliójából, évi 200 tonna műanyagtól mentesítve ezzel a környezetet. A vállalat az idei évtől kizárólag üveges, hordós és végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozos termékeket gyárt és forgalmaz.

A társaság 2019-ben kezdett el dolgozni azon, hogy csökkentse hulladék- és műanyag-felhasználását. Ennek egyik kulcsfontosságú lépése volt, hogy – felismerve a fogyasztói igényeket – a műanyagpoharak használatáról magyarországi beszállítótól származó, ökológiailag lebomló papírpohárra váltottak. A felhasznált alapanyag kizárólag elsődleges rostból, kémiai beavatkozás nélkül készül, mentes mindennemű szennyezőanyagtól, így a karton és a bevonat is komposztálható és újrahasznosítható. A műanyagot felváltó papírpoharak anyagának kiválasztásakor nem csak arra figyeltek, hogy minimalizálják a környezeti hatást és hazai gyártótól vásároljanak, hanem arra is, hogy a fogyasztók és a partnerek számára a megszokott gazdag sörélményt biztosítsák.



Az egyedi kialakítású, kifejezetten a sörgyártó számára tervezett pohárnak köszönhetően a sörhab kényelmesen elfér az ital tetején, az űrmérték jelölése pedig nem csupán a pohár külsején, hanem a belsején is jól látható – a csaposok legnagyobb örömére. A HEINEKEN Hungária kiemelt figyelmet fordított a fogyasztók edukálására is, hiszen a poharakra nyomtatott szövegbuborékokban különféle, a fenntarthatósággal kapcsolatos információkat helyezett el. A papírpohár bevezetését első körben országszerte mintegy 1000 helyszínen tervezi a cég. Eddig a vállalat 13 100 partnere jelezte, hogy szívesen használná az új papírpoharakat. Ez azt jelenti, hogy a közeljövőben közel 3 millió papír pohár kerül hazai vendéglátóhelyekre, amelyek közül 895 ezer darab 450 partnerhez már meg is érkezett. Az átgondoltabb disztribúciónak és a felelősségteljesebb hulladékgazdálkodásnak köszönhetően, a leszerződött hárommillió papírpohár 10 millió műanyagpoharat lesz képes kiváltani.

"Nemcsak a világ leginnovatívabb sörgyártója cím megszerzésére törekszik, hanem a legzöldebbre is. Meggyőződésünk, hogy a fenntartható működés az egyetlen célravezető út, amely nemcsak munkahelyeket teremt és hozzájárul az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez, hanem vonzóbbá is tesz egy márkát a fogyasztók, valamint a munkavállalók számára is” – mondta Nikos Zois, a HEINEKEN Hungária vezérigazgatója, aki szerint Magyarország úttörő szerepet játszik ebben a folyamatban.

A fenntarthatóságért tett eddigi erőfeszítések mellett  idén első alkalommal meghirdetik a Sajtódíj pályázatukat is. Olyan újságírók, szerkesztők, bloggerek és vloggerek jelentkezését várják, akik sokat tesznek a felelős és fenntartható gasztronómia, illetve vendéglátás népszerűsítéséért.

Pályázni 2021. november 15-ig lehet televíziós, rádiós, videós tartalommal, print vagy online újságcikkel, blog- vagy vlogbejegyzéssel, valamint podcasttal.

További info: https://www.heinekenhungaria.hu/sajtoszoba/heineken-hungaria-sajtodij


Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás

Jön a Balaton Fagyija közönségkóstolás  

Május 9-én rendezik meg az idei Balaton Fagyija választást egy kompon, amely a Tihany és Szántód közötti távon közlekedik.
Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója

Texasban nyílik a világ első nyomtatott kávézója 

Brownsville-ben, Texasban készül megnyitni a világ első 3D nyomtatott kávézóját a Starbucks.
A világ tíz legjobb kávézója

A világ tíz legjobb kávézója 

Egy ausztráliai kávézó került a dobogó tetejére. Az olaszok labdába sem rúgnak.
Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre

Bővült a támogatásra pályázható italboltok köre 

Az 1000-2000 fő közötti települések italüzletei is pályázhatnak a 3 milliós támogatásra.
Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában

Új gasztroélménytér Miskolc belvárosában 

Fényfestés, zene, borok és gasztroélmények a Miskolci Soho-ban.
Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat

Bajban a hazai sertéstenyésztő ágazat 

A gazdák több százezer sertést nem tudnak értékesíteni, miközben a vidéki térségeket csődhullám fenyegeti.
Argentin borok Budapesten

Argentin borok Budapesten  

Idén is bemutatkozott Budapesten a Malbec, e világhírű argentin borfajta, az egyik legnagyobb hazai borkereskedésben.
Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták

Innováció: gombabetegségeknek ellenálló szőlőfajták 

A legjellemzőbb gombabetegségekkel szemben ellenálló szőlőfajtákat, valamint magas hozzáadott értékkel rendelkező borászati termékeket fejlesztett ki a Varga Pincészet Kft. és a Pécsi Tudományegyetem (PTE) konzorciuma. 
Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról

Friss kutatás: a Z- és Y-generáció tudatos borfogyasztásáról 

A fiatalabb felnőttek számára a borfogyasztás már nem csupán hagyomány vagy gasztronómiai kiegészítő, hanem értékválasztás is.
Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market

Új helyszín, bővülő választék – nyit a Gin Market 

A gin nemcsak az egyik legnépszerűbb ital és longdrink alapanyag a fővárosban, hanem az egyik legnagyobb ginfesztivál főszereplője is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.