Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség titkára, érdeklődésünkre elmondta, hogy a szállodák átlagosan 10-20% forgalomcsökkenéssel számolnak az esemény ideje alatt. Különösen nagy a korábban jelentős létszámban előforduló, fizetőképes külföldiek nagy mértékű elmaradása. Kovács ugyanakkor hozzátette, akad teltházas szálloda is a hétvégi esemény ideje alatt. Nincs sajnos teltház a Marriottban, számolt be szerkesztőségünknek Kocsis Mária a szálloda értékesítési és marketing igazgatója. Kocsis meglátása szerint egyértelműen alacsony a hétvégi foglaltságuk, mintegy 20%-al elmarad a Forma 1 idején szokásostól. Más szállodákhoz hasonlóan a Mariott is igyekezett 15-20 százelékos kedvezmények nyújtásával megtölteni az üres helyeket.
A Hungaroring Zrt-től megtudtuk, hogy a futam helyszínére történő ki- és bejutás a pénteki napon gördülékenyen ment, elegendő parkolóhely áll a látogatók számára, fennakadást a verseny napján sem várnak. Arra vonatkozóan, hogy az eddigi jegyeladások alapján mekkora látogatottságra számítanak a szervezők, konkrét választ a Turizmus Online nem kapott. Erről értékelhető adatok csak a futam után várhatók.
Kovács István, a Szállodaszövetség titkára, arra a felvetésünkre, hogy vajon a válság következménye a látogatottság idei, jelentős csökkenése, úgy reagált, hogy nagyobb részt igen, de szerinte ez a Forma 1 már nem az a Forma 1, amire évekkel ezelőtt százezrével érkeztek a vendégek.
A Forma 1-re évek óta kizárólag céges csoportokat beutaztató Microcosmos Kft. kereskedelmi igazgatója, Réfi Oszkó Dorottya előző évhez képest közel 30 százalékos visszaesésről számolt be szerkesztőségünknek. A válság miatt, tette hozzá, ügyfeleik igencsak visszafogták költségvetésüket. Ezen még a szállodák által nyújtott kedvezmények sem igazán segítenek. A megkeresésünkkor éppen a budapesti nagydíjra érkezett ügyfeleivel a Kempinski szállodában tartózkodó Réfi elmondta, az angol ügyfelek csodálkozásuknak adtak hangot amiatt, hogy a szálloda, korábbi gyakorlatától eltérően nem kért előleget a foglaláskor.