Henry H. Harteveldt, a Forrester Research utazási elemzője szerint a tavalyi 42 százaléokhoz képest az üzleti utazók csupán 36 százaléka nyilatkozott márkahűségéről idén. Harteveldt úgy látja: 2010. még nehezebb lehet a szállodák számára, mivel a cégek kiadták az alkalmazottaiknak, hogy minden megspórolt fillér kisebb létszám-, vagy bérleépítést jelent.
A szállodák a kihívásokra ingyenes éjszakák, hűség pontok és upgrade-ek felajánlásával reagálnak. Sok szálloda, különösen a luxus szegmens ajánl üzleti csomagjában ingyenes reggelit, vagy ingyenes internethasználatot, késői szobaelhagyást és fizetett parkolót. De nem ritka az sem Egyesült Államokbeli példák alapján, hogy a törzsvendégek számára érkezésre szobájukba bekészítik kedvenc csokijukat, vagy akár kedvenc táncdalénekesük hanglemezét. (Hotelmarketing.com)