A külföldiek pörgették februárban a turizmust

"Szállodáink február havi teljesítményét alapvetően a külföldi kereslet erősödése határozta meg, melyeknél a vendégéjszakák száma országos szinten 2,9%-kal emelkedett 2018. februárhoz képest. A szobakapacitás kihasználtság elmaradt a tavalyi szinttől, de a bruttó átlagárak emelkedése elősegítette a bevételek növekedésé" - áll az MSZÉSZ közleményében.

Az év második hónapjában országos szinten a szállodák szobafoglaltsága 50,8% (-0,1%pont), bruttó átlag szobaára 17.145 Ft (+4,9%), bruttó Revpar mutatója (egy kiadható szobára jutó szobaárbevétel) 8.712 Ft (+4,9%) lett.

Budapesten a szállodák átlagos szobafoglaltsága 60,9% lett februárban, -0,1% ponttal alacsonyabb a múlt évinél, a 20.317 Ft bruttó átlag szobaár 3,4%-kal múlta felül a tavalyit, ennek eredményeként a Revpar mutató 3,2%-kal nőtt, s meghaladta a bruttó 12.300 Ft-ot.

Különösen kiemelkedő volt a gyógyszállodák teljesítménye, melyek esetében a szobakapacitás kihasználtság 8,9%ponttal, a bruttó átlagár 3,7%-kal (19.831 Ft), a bruttó Revpar 21%-kal (12.398 Ft) nőtt.

A Balatoni régióban a belföldi vendégéjszakák száma február hónapban 5,9%-kal múlta felül 2018 hasonló időszakát. A szállodák szobafoglaltsága 44,8% (+4,2%pont), bruttó átlag szobaáruk 12.704 Ft (+3,2%), bruttó Revpar mutatójuk 5.697 Ft (+14%) lett.

A szállodákban beváltott SZÉP kártya értéke 2019. februárjában 15,8%-kal múlta felül a bázist.

Fentiek eredményeként a szállodák összes árbevétele az év második hónapjában országos szinten 8,2%-kal, Budapesten 6,6%-kal, Balatonon 13,5%-kal, a fővároson kívüli hotelekben 9,5%-kal haladta meg a bázist.

2019 első két hónapjában meghatározó beutazó piacaink közül átlagot meghaladó növekedés mutatkozott Csehországból (+11%), Franciaországból (+9,3%) és az Egyesült Királyságból (+8,6%), illetve a feltörekvő piacok közül Kínából (+12,4%) és Indiából (+30,5%). Figyelemre méltó, hogy a Koreai Köztársaságból is több mint +50%-kal nőtt a vendégéjszakák száma. A német vendégek által generált vendégéjszakák száma országos szinten 7,2%-kal csökkent, s az orosz vendégéjszakák száma is 8,6%-kal elmaradt a 2018. január-februári forgalomhoz képest.

Az ország kilenc idegenforgalmi régiója közül a Balatoni Régióban nőtt legnagyobb mértékben (+4,5%) a vendégéjszakák száma ez év februárjában 2018. februárhoz viszonyítva.

Nemzetközi összehasonlításban a magyarországi szállodák 2019. februári teljesítménye a középmezőnyben volt a Közép-kelet-európai régió országait (Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Lengyelország) tekintve az STR riport szerint.

A hazai szállodák Revpar mutatója (€ 40,2) azonos szinten volt a szlovák értékkel, Ausztria (€ 67,3) és Csehország után (€ 41,2), Lengyelország (€ 37,2) előtt.

Forrás: Turizmus Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.