Hazánkban 1993-ban indult a program, melynek keretében szakértőkből álló zsűri vakteszteléssel választja ki a benevezett nedűk közül a következő évben a borlapra kerülő borokat. A borok kiválasztása során az évjárat, a mennyiség és a minőség mellett az ár is fontos szempont, mivel cél, hogy a kiválasztott borok megfizethetők legyenek. Április 15-én a Mercure Budapest Koronában zajlott az idei borválogatás utolsó fázisa, amikor az előzetesen szakértők által szelektált 47 bort vakkóstolás során értékelték a meghívottak– szállodások, borászok, idegenforgalmi szakemberek. A közel száz meghívott asztalonként 12 bort kóstolt és pontozott egy szakértő borász útmutatásai alapján. Az est folyamán a Törley Pezsgő Lovagrend három új tagot is lovaggá avatott. A Grand Vines Mercure borlapján nem csupán a hagyományos vörös/rozé/fehér osztályozás szerepel, hanem a borokat színük és karakterük alapján négy kategóriába sorolják (pl. gyümölcsös, üde, érett), ezzel is orientálva a vendéget. A tesztelés után következik a szerződéskötés a beszállítókkal, majd az új borlapok kinyomtatása, így a most kiválasztott új borokkal várhatóan júniustól találkozhatnak a vendégek a magyarországi Mercure szállodákban.
A Mercure kiváló borai
Az Accor szállodavállalat Mercure márkájához tartozó szállodákban világszerte különös gondot fordítanak arra, hogy kiváló borokat kínáljanak a vendégeknek elérhető áron. Egy 1983-ban indult kezdeményezés nyomán ma már 18 országban állítják össze a Grand Vins Mercure borlapot a helyi borok legjobbjaiból.

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts
Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója
A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben
A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?
Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében
A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok
2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője
A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről
Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység
Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.