A Hospitality Index nevű tanulmány szerint a legtöbb ilyen esetben vagy a foglalási rendszer túlságosan bonyolult, vagy navigációs problémák lépnek fela foglalás során, így a potenciális vendég meghátrál. A végső szobaár a foglalni próbálóknak csak 13 százalékát rettenti el.
Az elemző cég szerint sok weboldal B2C foglalási rendszere a viszonteladói B2B oldalak mintájára készül, nem eléggé felhasználóbarát, ezért az oda először látogatóknak mintegy 45 százaléka képtelen végigjutni a foglalási folyamaton. A foglalás egyébként átlagosan 10-12 klikkelést vesz igénybe, ami a szakemberek szerint túlságosan hosszadalmas, így nagyobb az esély, hogy menetközben megszakítsa a felhasználó a bukkolást.
Ők azt tanácsolják a szállodáknak, hogy minél kevesebb választási lehetőség elé állítsák a vendéget, ne kérdezzenek rá feltétlenül, hogy standard vagy deluxe szobát szeretne-e, hiszen a vendég nem is mindig tudja, mi a különbség a kettő között.
Az iPerceptions felmérése arra is rámutat, hogy a rendszert már használó és legalább egy foglalást sikeresen befejező felhasználóból visszatérő vendég lehet a szálloda weboldalán. Lényeges tehát, hogy már az első alkalommal is könnyen használható rendszert tegyünk a vendégeink elé – hangsúlyozza a társaság.