A Magyar Szállodaszövetség titkára, Kovács István a Napi Turizmus kérdésére elmondta, csak érintőlegesen hallottak a felvetésről, ezért hivatalos álláspontot egyelőre nem alakított ki a szövetség. Egy valamiben azonban biztosak, hogy a szállodai- és az utazásszervezői csomagszolgáltatás esetében teljesen eltérő a kockázatvállalás. A szállodák által összeállított csomagok legritkább esetben, vagy soha nem tartalmaznak közlekedési szolgáltatást, pl. charter- vagy menetrend szerinti repülőjegyet, és külföldi szolgáltatót nem, vagy csak minimális mértékben vonnak be. Csomagszolgáltatásaik esetében, amikor a szállodai szobához például egy wellness-kezelést, vagy városnézést kínálnak, nincs komoly rizikónak kitéve az utas, ha azt nem teljesíti a hotel, vagy legalábbis sokkal csekélyebb mértékben mint amikor egy utazásszervező vagy légitársaság nem teljesíti az általa vállaltakat különösen akkor, ha az utas már külföldön tartózkodik. Ennek értelmében a szállodások nem szeretnék, ha hasonló elbírálás alá esnének – magyarázta Kovács István. (Turizmus Online)
A szállodásoktól is anyagi garanciákat várnak az uniós fogyasztóvédők
A szervezett utazási formákat szabályozó, most készülő (90/314-es EGK) uniós direktíva társadalmi egyeztetése kapcsán egyes tagországokban felmerült, hogy a szállodák is vállaljanak bizonyos garanciákat a fogyasztókért az esetleges gondok megelőzésére.
Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben
Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”
Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre
Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész
Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton
Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások
Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája
Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton
Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50
Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén
Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.
Interjú
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”
Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”
Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal
Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.