A világ valamennyi földrészén, 16681 hotelben alkalmazzák már a szállodák mindennapi irányításában az Opera programot, mely tegnap került bevezetésre a Budapesti Gazdasági Főiskola (BGF) Kereskedelmi Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán.
A BGF a hazai szakintézmények közül elsőként reagált a világ turisztikai szegmensének utóbbi években tapasztalható változására az új rendszer alkalmazásával. 2010. október 14-én került átadásra a BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán (KVIK) az új szállodai PMS (Property Management System) rendszer, az Opera.
A PMS biztosítja egy szálloda üzemeltetése, adatszolgáltatása, elszámoltatása és értékesítése során szükséges adatok kezelését, információkkal látja el a szállodalánc belső értékesítési rendszerét, valamint lehetővé teszi a nagy értékesítési rendszerekhez való csatlakozást és az úgynevezett yield management alkalmazását is. Az új rendszert a 2010/2011. tanév első félévének kezdete óta tesztelte sikeresen a BGF, oktatása pedig az átadást követően kezdődik meg.
Vezető magyar szállodák is ezt használják
Az Opera a világ szállodáiban igen elterjedt program, jelenleg a világ valamennyi földrészén, összesen 16681 hotelben alkalmazzák, hazánk vezető szállodái pedig már szinte kivétel nélkül ezt a rendszert használják.
„A világ turisztikai szegmensében tapasztalható változások miatt döntöttünk a program bevezetése mellett. A hazai oktatási intézmények közül elsőként szerettünk volna reagálni a szakmában jelentkező, az új rendszerrel kapcsolatos munkaerőigényekre. A program ismerete olyan jól hasznosítható gyakorlatias tudást biztosít hallgatóinknak, mely nagyban megnöveli munkaerő-piaci lehetőségeiket hazánkban és a világ számos pontján egyaránt” – emelte ki Zimányi Krisztina, a BGF Kereskedelmi és Vendéglátóipari és Idegenforgalmi karának dékánja.