Ez az átalakulás éve volt a Mercure számára. A több mint ezer úti cél elérésével megerősítettük a márka pozícióját mint az egyik vezető középkategóriás szállodai portfólió, amely a világ szinte minden pontján jelen van
– mondta Jean-Jacques Morin, az Accor csoport vezérigazgató-helyettese és a prémium, középkategóriás és economy márkákért felelős vezérigazgatója.
Az 1970-es évekbeli szerény kezdetektől kezdve a Mercure figyelemre méltó átalakuláson ment keresztül. Az Accor 1975-ben vásárolta meg a márkát, amely így gyors terjeszkedésnek indult, megalapozva jelenlétét Európában és azon túl. A legfontosabb mérföldkövek közé tartozik az első nemzetközi szálloda megnyitása Lisszabonban 1983-ban, valamint az 1994-es közel-keleti, délkelet-ázsiai és ausztráliai terjeszkedés.
A Mercure a magyar piacon is aktívan jelen van. Ide tartozik többek között a harmincadik születésnapjára, 2020-ra teljesen megújult, több mint négyszáz szobás Mercure Budapest Korona, az ikonikus belvárosi Mercure Budapest City Center és a közelmúltban, 2022-ben nyílt két kelet-magyarországi szálloda, a Mercure Tokaj és a Mercure Debrecen.
Ez a brand kivételesen vonzó márka a hoteltulajdonosok számára, hiszen erős márkaismertséget, diverzifikált globális hálózatot és magas árprémiumot kínál, rugalmas tervezési megközelítése révén pedig lehetőséget ad a helyi piac igényeinek megfelelő testre szabásra.
– mondta Camil Yazbeck, a szállodacsoport prémium, középkategóriás és economy márkákért felelős globális fejlesztési vezérigazgatója
2024 a kínai és japán jelenlét jelentős bővülése miatt is említésre méltó – csak idén harminc Mercure-hotel nyílt Kínában, és a márka a japán piacon 11 új szálloda nyitásával duplázta meg jelenlétét. Mindez hozzájárult ahhoz, hogy a világszerte 68 országban jelen lévő brand átlépje az ezer szállodás álomhatárt.
A márka még nagyobb eredményekre készül, jelenleg több mint 200 további ingatlan van fejlesztés alatt. A márka az elkövetkező években tovább bővíti változatos portfólióját.