Az online booking az aduász

A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) XXXIII. Közgyűlésén, amelyet a szegedi Hunguest Hotel Forrásban tartottak, a plenáris ülésén „beugrásként” ugyan, de nagyon érdekes előadást tartottak a Social Media Marketing (SMM) témakörről.

Eredetileg Leonie Ameringert hívták el Angliából előadónak, ám az utolsó utáni pillanatban kiderült, ő nem tud eleget tenni a meghívásnak, így előadásának anyagát Andrew Slater (E-commerce manager, Mellow Mood Hotels) tolmácsolta, illetve fűzte hozzá e témakörben saját megvilágítását. Számokkal, adatokkal, tényekkel „bombázta” a közönséget, ilyenekkel például: Amerikában csak a fürdőszobákban mintegy 2 millió tévékészülék található, és a Földön az e-kereskedelem olyan gyorsan növekszik, hogy a világ összes szállodáinak foglalása a tavalyi 28 százalékról 34 százalékra ugrik idén. (Némi éllel jegyezte meg Slater: Magyarországról e téren nem tudott begyűjteni közölhető adatokat…) Azonban saját cégénél igen: 40 százalékos jelenleg az online booking a Mellow Moodnál. Jellemző egyébként, hogy 42 nappal az érkezés előtt megtörténik a foglalás, és általában a szállodát a repülőjeggyel egy időben foglalják. Kölcsönautót átlagosan 19 nappal az érkezés előtt stoppolnak maguknak a vendégek, ha pedig nyaralni indulnak, 29 nappal az indulás előtt történik neten a foglalás. Slater felhívta arra a figyelmet, hogy az e-booking rendszert jól teszi, ha az adott szálloda úgy teszteli, hogy felkérik az idősebb korosztály képviselőit is: próbálják ki rajta a foglalást. Valamint fontos szempont a mai világban, hogy akár okostelefonok segítségével is elérhető legyen a rendszer – vagyis legyen i-pod barát. Használja a szálloda a google analitics rendszert, és a website sose legyen statikus: naponta változtassák, frissítsék akár többször is a tartalmát. A hotel által kapott díjak, elismerések kerüljenek mindig látványos helyre, mert a vendégeknek ez egyfajta bizalmat sugall. Valamint legyen megvalósítható a site-on a valutaváltás, és még akár este 6 óra után is létrehozható legyen neten a foglalás. Mozgékony csomagokat kell kínálni (parkolás benne, kulturális programok stb), és ha megérkezik a vendég, sokat jelent, ha a nevén szólítják. Ha kritika éri a netes portálok valamelyikén a szállodát – tripadvisor, twitter stb. –, felesleges emiatt kétségbe esni, sokkal szerencsésebb megoldás, ha az adott témában válaszol a menedzser – akár ugyanazon online portálon keresztül. Jó és hasznos, ha van a szállodának Facebook rajongói oldala – hihetetlen méretű ismertséget lehet ezáltal elérni, ha jól kiválasztott az ott megjelentetett promóció. Végül az előadó kifejtette, hogy a twitteré, azaz a gyorsan pörgő párbeszédé a vendéggel a jövő – a marketing és a kommunikáció terén ez a sajátos online megjelenés egy éven belül gyakorlatilag megkerülhetetlen lesz.

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.