Az online booking az aduász

A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) XXXIII. Közgyűlésén, amelyet a szegedi Hunguest Hotel Forrásban tartottak, a plenáris ülésén „beugrásként” ugyan, de nagyon érdekes előadást tartottak a Social Media Marketing (SMM) témakörről.

Eredetileg Leonie Ameringert hívták el Angliából előadónak, ám az utolsó utáni pillanatban kiderült, ő nem tud eleget tenni a meghívásnak, így előadásának anyagát Andrew Slater (E-commerce manager, Mellow Mood Hotels) tolmácsolta, illetve fűzte hozzá e témakörben saját megvilágítását. Számokkal, adatokkal, tényekkel „bombázta” a közönséget, ilyenekkel például: Amerikában csak a fürdőszobákban mintegy 2 millió tévékészülék található, és a Földön az e-kereskedelem olyan gyorsan növekszik, hogy a világ összes szállodáinak foglalása a tavalyi 28 százalékról 34 százalékra ugrik idén. (Némi éllel jegyezte meg Slater: Magyarországról e téren nem tudott begyűjteni közölhető adatokat…) Azonban saját cégénél igen: 40 százalékos jelenleg az online booking a Mellow Moodnál. Jellemző egyébként, hogy 42 nappal az érkezés előtt megtörténik a foglalás, és általában a szállodát a repülőjeggyel egy időben foglalják. Kölcsönautót átlagosan 19 nappal az érkezés előtt stoppolnak maguknak a vendégek, ha pedig nyaralni indulnak, 29 nappal az indulás előtt történik neten a foglalás. Slater felhívta arra a figyelmet, hogy az e-booking rendszert jól teszi, ha az adott szálloda úgy teszteli, hogy felkérik az idősebb korosztály képviselőit is: próbálják ki rajta a foglalást. Valamint fontos szempont a mai világban, hogy akár okostelefonok segítségével is elérhető legyen a rendszer – vagyis legyen i-pod barát. Használja a szálloda a google analitics rendszert, és a website sose legyen statikus: naponta változtassák, frissítsék akár többször is a tartalmát. A hotel által kapott díjak, elismerések kerüljenek mindig látványos helyre, mert a vendégeknek ez egyfajta bizalmat sugall. Valamint legyen megvalósítható a site-on a valutaváltás, és még akár este 6 óra után is létrehozható legyen neten a foglalás. Mozgékony csomagokat kell kínálni (parkolás benne, kulturális programok stb), és ha megérkezik a vendég, sokat jelent, ha a nevén szólítják. Ha kritika éri a netes portálok valamelyikén a szállodát – tripadvisor, twitter stb. –, felesleges emiatt kétségbe esni, sokkal szerencsésebb megoldás, ha az adott témában válaszol a menedzser – akár ugyanazon online portálon keresztül. Jó és hasznos, ha van a szállodának Facebook rajongói oldala – hihetetlen méretű ismertséget lehet ezáltal elérni, ha jól kiválasztott az ott megjelentetett promóció. Végül az előadó kifejtette, hogy a twitteré, azaz a gyorsan pörgő párbeszédé a vendéggel a jövő – a marketing és a kommunikáció terén ez a sajátos online megjelenés egy éven belül gyakorlatilag megkerülhetetlen lesz.

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget

Francia vidéket idéző hangulat, kulináris élmények és egy fürdőliget 

Exkluzív hotelélmény Dánszentmiklóson.
A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán

A Ruby-brandhez tartozó luxushotel épül Máltán 

A müncheni központú Ruby Hotels bejelentette első máltai szállodaprojektjét, a Ruby Ninu közösségi munkatér (Workspace) tavaly februári megnyitását követően.
Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.