Eredetileg Leonie Ameringert hívták el Angliából előadónak, ám az utolsó utáni pillanatban kiderült, ő nem tud eleget tenni a meghívásnak, így előadásának anyagát Andrew Slater (E-commerce manager, Mellow Mood Hotels) tolmácsolta, illetve fűzte hozzá e témakörben saját megvilágítását.
Számokkal, adatokkal, tényekkel „bombázta” a közönséget, ilyenekkel például: Amerikában csak a fürdőszobákban mintegy 2 millió tévékészülék található, és a Földön az e-kereskedelem olyan gyorsan növekszik, hogy a világ összes szállodáinak foglalása a tavalyi 28 százalékról 34 százalékra ugrik idén. (Némi éllel jegyezte meg Slater: Magyarországról e téren nem tudott begyűjteni közölhető adatokat…) Azonban saját cégénél igen: 40 százalékos jelenleg az online booking a Mellow Moodnál. Jellemző egyébként, hogy 42 nappal az érkezés előtt megtörténik a foglalás, és általában a szállodát a repülőjeggyel egy időben foglalják. Kölcsönautót átlagosan 19 nappal az érkezés előtt stoppolnak maguknak a vendégek, ha pedig nyaralni indulnak, 29 nappal az indulás előtt történik neten a foglalás.
Slater felhívta arra a figyelmet, hogy az e-booking rendszert jól teszi, ha az adott szálloda úgy teszteli, hogy felkérik az idősebb korosztály képviselőit is: próbálják ki rajta a foglalást. Valamint fontos szempont a mai világban, hogy akár okostelefonok segítségével is elérhető legyen a rendszer – vagyis legyen i-pod barát. Használja a szálloda a google analitics rendszert, és a website sose legyen statikus: naponta változtassák, frissítsék akár többször is a tartalmát. A hotel által kapott díjak, elismerések kerüljenek mindig látványos helyre, mert a vendégeknek ez egyfajta bizalmat sugall. Valamint legyen megvalósítható a site-on a valutaváltás, és még akár este 6 óra után is létrehozható legyen neten a foglalás.
Mozgékony csomagokat kell kínálni (parkolás benne, kulturális programok stb), és ha megérkezik a vendég, sokat jelent, ha a nevén szólítják. Ha kritika éri a netes portálok valamelyikén a szállodát – tripadvisor, twitter stb. –, felesleges emiatt kétségbe esni, sokkal szerencsésebb megoldás, ha az adott témában válaszol a menedzser – akár ugyanazon online portálon keresztül. Jó és hasznos, ha van a szállodának Facebook rajongói oldala – hihetetlen méretű ismertséget lehet ezáltal elérni, ha jól kiválasztott az ott megjelentetett promóció. Végül az előadó kifejtette, hogy a twitteré, azaz a gyorsan pörgő párbeszédé a vendéggel a jövő – a marketing és a kommunikáció terén ez a sajátos online megjelenés egy éven belül gyakorlatilag megkerülhetetlen lesz.
Az online booking az aduász
A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) XXXIII. Közgyűlésén, amelyet a szegedi Hunguest Hotel Forrásban tartottak, a plenáris ülésén „beugrásként” ugyan, de nagyon érdekes előadást tartottak a Social Media Marketing (SMM) témakörről.
Budapesti házban dolgozik az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázat győztese
A pályázat legfőbb célkitűzése, hogy példaképet állítson a pályakezdő és junior kollégák elé.
Új értékesítési és marketingigazgató a pesti ötcsillagos házban
Az InterContinental Budapesthez új értékesítési és marketingigazgató érkezett.
Igazgatóváltás a Mellow Mood Hotels élén
Veégh Máté lett a szállodai cégcsoport új általános igazgatója.
Budapesti egységek ennél a szállodacsoportnál
Az East City Hotel és a Thomas Hotel is csatlakozik a brandhez.
Stílusos, kifinomult és újszerű együttműködés a Lánchíd lábánál
Feledésbe merült technikával készült ékszerek a budapesti hotelben.
A teljes körű felújítást követően ismét nyitva a hajdúszoboszlói hotel
A Hunguest Béke több évig tartó felújítás után december 17-től ismét megnyitotta kapuit a vendégek előtt.
Újabb szálláshelyek Németországban a hostelcsoportnál
Európa legnagyobb magántulajdonban lévő hostellánca, az a&o Hostels új szálláshelyet nyit Heidelbergben 2026 végén, ezzel tovább bővítve németországi jelenlétét.
Új beszerzési igazgató a Danubius Hotelsnél
A szállodalánc új központi beszerzési igazgatója Várnai Krisztina.
Rock, divat, egyedi design, önjátszó Steinway zongora – a kortárs művészettel összhangban
Szakmai versenyünk, a Junior Klasszis TopDesign 2024 – Formaruha pályázat ifjú győzteseit invitáltuk egy különleges megjelenésű és koncepciójú budapesti hotelbe január 20-án – és milyen jól tettük, hogy elkísértük nyerteseinket.
MSZÉSZ: indul az „Év Szállodája” pályázat
Az MSZÉSZ útjára indítja az „Év Szállodája 2024” pályázatot.
Interjú
Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.