Durva büntetést kapott a Booking.com

2,5 milliárd forintos megabírságot kapott a holland szállásfoglaló cég a GVH-tól.

A Booking.com  tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben azzal, hogy többek között megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással késztett mihamarabbi foglalásra – íolvasható a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleménye a forbes hírportálon. 

A hivatali 2018-ban indított versenyfelügyeleti eljárást a holland szállásfoglaló cég ellen, ezek mentén alakult a bírság is. Egyike ezeknek, hogy a tévéreklámokban gyakran hangoztatott „ingyenes lemondhatóság” a szerv szerint nem minden esetben volt igaz, csak korlátozottan lehetett igénybe venni, „továbbá magasabb árat is fizettek, mint ugyanazért a szállásért „ingyenes lemondás” nélkül, azaz az ingyenesség árát beépítették az érintett szállás díjába”.

Aggályosnak találta a hivatal továbbá, hogy a Booking honlapján és appjában látható szálláshelyek esetében sokszor kapott olyan üzenetet az érdeklődő, hogy az általa nézett szállást mások is nézik, az „nagyon keresett” – a GVH úgy látja, ez a gyakorlat „pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas, és megzavarja a fogyasztó döntéshozatali folyamatát”.

A SZÉP Kártya elfogadóhelyek feltüntetését sem találta korrektnek a hivatal. „A fogyasztók ugyanis nem valamennyi, a SZÉP Kártyát elfogadó szálláshely esetében észlelhették azonos módon és helyen e fizetési mód elérhetőségét, ami szintén torzíthatta döntésüket” – írják.

„A GVH – figyelembe véve a vállalkozás jogsértéssel érintett, magyar foglalások utáni jutalékbevételét – 2,5 milliárdos összegű versenyfelügyeleti bírságot szabott ki. A bírság kiszabása mellett a GVH az első két vizsgált magatartás tekintetében, határidő kitűzésével el is tiltotta a vállalkozást a további jogsértéstől.”

Forrás: forbes.com


Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit

Kihirdették az Év Szállodája 2024 pályázat nyerteseit 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 2025. januárjában ismét meghirdette az Év Szállodája pályázatot. Mutatjuk az idei győzteseket.
Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről

Accor-csoport: helyzetjelentés 2024-ről 

Soha rosszabb évet.
10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon

10+1 újdonság a HoReCa Design Kiállításon 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál”

ibis-kutatás: „Az élmények többet érnek az anyagi javaknál” 

Friss ibis-kutatás az idei utazási szokásokról.
Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o

Firenze frekventált helyén új egységet nyitott az a&o 

Az új szálláshely a Piazza del Duomótól 30 perc sétára található a városközpontban.
Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely

Az Accor Csoporthoz került a debreceni szálláshely 

Győztest hirdettek a négycsillagos Hotel Lycium bérbeadásának pályázatán.
Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak

Jól jön a Valentin-nap a hazai szállodásoknak 

Sok pár utazással tölti idehaza is az eredetileg Angliában és Amerikában a szerelmesek ünnepeként számon tartott február 14-ét, és az azt követő hétvégét.
A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján

A budapesti Kempinski ismét ott a Forbes Travel Guide előkelő listáján 

A Kempinski Hotel Corvinus Budapest “négycsillagos” besorolást kapott..
Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren

Tavasszal nyit az ibis Styles hotel a debreceni reptéren 

Ez lesz az első szálloda az ország második legforgalmasabb repülőtere, a Debreceni Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében
Év Szállodája díjátadó gála  – még lehet jelentkezni!

Év Szállodája díjátadó gála – még lehet jelentkezni!  

Február 21-én részese lehet az év egyik legexkluzívabb szállodai eseményének.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.