A két fenti kijelentés Christian Buertől, a Heilbronn Főiskola dékánjától származnak, és nincs is egyedül velük. Többen állítják, hogy az ernyőmárka pusztán technológiai konstrukció, hiszen minden márkának egyedül is meg kell állnia a lábán még akkor is, ha egy ernyőmárka alá vannak összegyűjtve. Általános az a vélemény is, hogy az még nem márka, ami mellé oda van téve egy logó vagy egy brosúra. Az egyedi márka kialakítása még Németországban is gyakran hiányzik a szállodákból, persze ez nem is könnyű. Egyrészt eleve nagyon sok a márka, másrészt egy brand felépítéséhez sokáig tart. Christopher Norton, a párizsi Four Seasons Hotels and Resort regionális elnökhelyettese azt mondja, akár évtizedekig is. A vizsgálatok azt mutatják, egy bevezetett márkához tartozó szálloda átlagban 20 euróval többet kérhet el ugyanazért a szolgáltatásért, mint hasonló kategóriájú versenytársa. (www.ahgz.de)
Elgondolkodtató kérdések a szállodai márkázásról
Több provokatív kijelentés is elhangzott a szállodai márkázásokkal kapcsolatban a müncheni Hospitality Day-en. Például: ebben az ágazatban nincs márkahűség, vagy az ernyőmárkák kialakítása értelmetlen.

Megkezdődött a 44. Országos Borverseny
Mintegy 2700 palack bor versenyez.

Már fogad vendégeket Hévíz legújabb szállodája
Az ötcsillag superior minősítésű hotel 285 szobájában több mint 600 vendéget tud fogadni.

Turisztikai fejlesztés Nógrádban
Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen
A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén
Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly
Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál
A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra
Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke
Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.