EU-jelentés a szállodák és éttermek helyes gyakorlatáról

Az Európai Munkahelyi Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség (EU-OSHA) új jelentése szerint 1995 és 2000 között romlottak a munkakörülmények a vendéglátásban.

„A szálloda- és vendéglátó-ipari dolgozók védelme” című jelentés bemutatja a munkahelyi kockázatok kezelésére vonatkozó helyes gyakorlatot, emellett összefoglalást ad a területtel kapcsolatos politikáról, és leírja az ágazatban zajló változásokat. Magyarországon van hova fejlődni: a nálunk végzett ellenőrzések során számos súlyos hiányosságot tapasztalnak a felügyelők, főleg konyhai tevékenységek végzésével kapcsolatban. 2007-ben a „Szálláshely, vendéglátás” tevékenység munkavédelmi hiányosságai miatt Magyarországon 18 szabálysértési határozat született, 577 ezer forint összegben. További 83 eset pedig 701 ezer forinthelyszíni bírságot eredményezett. 2007-ben 15 munkavédelmi bírsághatározat született az ágazatban, összesen 3 millió 780 ezer forint összegben. A szakemberek idén 1223 szálláshelyet, vendéglátó egységet ellenőriztek. Ennek eredményéről a jelentés annyit közöl, hogy a HORECA létesítmények 90 százaléka igen kisméretű (legfeljebb 10 dolgozót foglalkoztat), és a munkaadóknak gyakran nem áll rendelkezésükre elegendő idő és forrás ahhoz, hogy a jogszabályokat gazdálkodó szervezeti szinten maradéktalanul végrehajtsák. Az EU-OSHA jelentése a sikeres kockázat megelőzés számos példáját tartalmazza, amelyek nemcsak az éttermek és szállodák, hanem iskolai étkezdék, klubok és bárok számára is hasznosak. A megelőzés hatékony irányítása magában foglalja a megfelelő kockázatértékelést, a munkavállalók bevonását és a megelőző intézkedések sikeres végrehajtásáról szóló képzést.

További információ:

• Report: ‘Protecting workers in hotels, restaurants and catering’ http://osha.europa.eu/en/publications/reports/TE7007132ENC_horeca/view
• Tájékoztató: „A munkavállalók védelme a szállodákban, az éttermekben és a vendéglátásban” http://osha.europa.eu/en/publications/factsheets/79/view
• Az EU-OSHA honlapjának HORECA-ra vonatkozó része http://osha.europa.eu/en/sector/horeca

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.