Az újdonsült tulajdonos, Hamed El Chiaty egyiptomi üzletember hangsúlyozta, hogy olyan piacokat igyekeznek meghódítani, amelyeken a Steigenberger márkanév egyelőre teljesen ismeretlen. A nagyobb európai városokra gondoltak elsősorban mint London, Párizs és Szentpétervár. Jelenleg a Steigenberger csak az üzleti utasokra fókuszál és főleg a német nagyvárosokban van jelen. El Chiaty szerint a Steigenberger csoport másik brandje, központi fekvésű, közepes árfekvésű városi szállodáiról ismert Inter-City Hotelsre is komoly növekedési lehetőségek várnak Németországon kívül.
El Chiaty, aki a Közel-Kelet legmeghatározóbb turisztikai vállalkozásaként ismert, 60 cégben 18 000 embert foglalkoztató Travco Csoport tulajdonosa hangsúlyozta, hogy az értékesítés, a marketing és az üzemeltetés (pl. IT) terén igyekszik összehangolni cégcsoportja és az új szerzemény, a Steigenberger működését. Fontos célkitűzése még az elkövetkező 5 évre, hogy a top kategóriás Steigenberger házakból egy új brandet hozzon létre ’Grand Hotel’ néven.
Német lapértesülések szerint az egyiptomi turisztikai mágnás egyébként az Iberostar elől happolta el a Steigenbergert. A spanyol szállodavállalat ugyancsak tett ajánlatot a német szállodaláncra, hogy azzal bővíthesse városi szállodákat kínáló üzletágát.