Ibizai hidegzuhany: nem létezik a lefoglalt luxusszállás

Az internet és az online szállásfoglalás világában biztosan mindannyiunk fejében megfordul a gondolat, hogy mi van, ha nem is létezik a cég, akinek utalunk, vagy a szállás, amit foglalunk.

Azt, hogy ez nem is olyan elvadult ötlet, igazolja a brit házaspár esete, akik a luxus üdülőhelyre utazva tapasztalták meg, milyen nemlétező szállásra kifizetni 10 ezer fontot, számolt be róla a CNN. Ian and Denise Feltham Londonból utazott vakációra a napfényes Ibizára, ahol reményeik szerint törökfürdő, kutyabarát szállás és VIP ellátás várja majd őket. Az Airbnb-n foglalt szállás árát, több mint 3 millió forintnak megegyező fontot, két részletben már utazás előtt kiegyenlítették - írja a Travelo.hu

Odaérkezvén aztán megtapasztalták, hogy a Las Boas elnevezésű szálláshely, amelyet lefoglaltak és kifizettek, nem létezik, helyén egy magánház áll, mesélte a 75 éves ingatlanfejlesztőként dolgozó Ian. A házban dolgozó recepciós nem tudott nekik segíteni, de a házban lakó férfi elmondása szerint rendre tűnnek fel turisták a háznál a Las Boast keresve.

A sokk alatt álló házaspár azonnal az Airbnb-hez fordult, akik megdöbbenésükre azt válaszolták nekik, hogy kizárólag abban az esetben kaphatják vissza pénzüket, ha a szálláshelyre érkeznek, de nem kapnak szobát. Az Airbnb akkor visszakozott csak, amikor a The Times megkereste őket. Egyik szóvivőjük elmondta: "Az ügy kezelésében nem saját, magas elvárásainknak megfelelően cselekedtünk, így utólag elnézést kérünk a vendégektől és kifizetjük kárukat. A szállást levettük a weboldalunkról, amíg ki nem nyomozzuk az ügyet."


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.