Javulóban a Nyugat-Dunántúl vendégforgalma

Jelentősen nőtt a vendégek és vendégéjszakák száma Győr-Moson és Vas megyékben 2010 első 10 hónapjában, Zalában a helyzet változatlan a KSH legfrissebb, a Nyugat-Dunántúl vendégforgalmát 2010. január-október között feldolgozó statisztikái szerint.

2010. január–októberben valamelyest bővült a kereskedelmi szálláshelyek forgalma az előző évivel összevetve. A 6 millió 369 ezer vendég 1,0%-kal, az eltöltött 16 millió 861 ezer éjszaka 0,3%-kal haladta meg az előző év azonos időszakit. A növekedést a Nyugat-Dunántúlon és Közép- Magyarországon regisztrált bővülés eredményezte, mely ellensúlyozta a többi régióban – legerősebben a Dél-Dunántúlon – bekövetkezett csökkenést.

A nyugat-dunántúli szálláshelyekre 1 millió 174 ezer vendég érkezett 3 millió 729 ezer éjszakára, mely 4,7%-os, illetve 6,2%-os bővülést jelentett. Külföldi vendég 9,5%-kal, belföldi 1,7%-kal több foglalt szállást, az éjszakák száma azonban az utóbbiak esetében nőtt nagyobb mértékben. Az átlagos tartózkodási idő 3,2 éjszaka volt, 0,6-del meghaladva az országost. A régióba érkezett vendégek közel négytizede Zalában foglalt szállást, egyharmaduk Győr-Moson-Sopron, háromtizedük pedig Vas megyébe látogatott el. Mind a vendégek, mind pedig az általuk eltöltött éjszakák száma az elmúlt évhez képest jelentősen nőtt az utóbbi két megyében, miközben Zalában lényegében változatlan maradt.

A szállodai foglalások a vendégéjszakák 77,7%-át tették ki, ezen belül kilenctizedes arányt képviseltek a négy- és háromcsillagos hotelek. Mindkét kategóriában növekedés következett be (7,6, illetve 13,9%), az elsőnél a külföldi, utóbbinál pedig a belföldi forgalom erősödésének köszönhetően. A wellness-szállók hattizedes gyarapodást könyveltek el (ennek oka részben a kapacitás növekedése), ugyanakkor a gyógyszállóknál némi visszaesés következett be. A két típus együttesen a régió szállodai éjszakáinak 55,2%-át képviselte. Súlyuk megyénként eltérő: Zalában nyolctizedes részesedéssel meghatározóak voltak, míg Vasban a forgalom mintegy négytizedét, Győr-Moson-Sopronban kéttizedét adták. 2010. október végéig tartó időszakban a nyugat-dunántúli szálláshelyek átlagosan 28,8%-os férőhely-kihasználtsággal működtek, mely megegyezett az egy évvel korábbival. A szállodákban jobb a kihasználtság, a kapacitás közel négytizedét lekötötték a foglalások. Vas megyében 13,0%-kal, Győr-Moson-Sopronban 3,3%-kal bővült a kihasználtság, Zalában viszont 9,1%-os visszaesést regisztráltak.

2010. október végéig 469 ezer külföldi vendég 1 715 ezer éjszakát töltött el a nyugat-dunántúli kereskedelmi szálláshelyeken, átlagosan 3,7 éjszakás tartózkodási idővel. A vendégek 85,5%-a az Európai Unió állampolgára volt. A turisták több mint negyede Ausztriából, ennél valamivel kisebb része Németországból érkezett, s együttesen az éjszakák hattizedét foglalták le. A külföldi vendégek 13,0%-a Csehországból látogatott a régióba. A forgalomból mintegy 5 százalékos részt képviselő orosz vendégek létszámukban és az általuk eltöltött éjszakák számát tekintve is másfélszeres növekedést mutattak az elmúlt évihez képest. Az említett nemzeteken kívül a 2–3%-os arányban részesedtek a vendégéjszakákból a svájciak, a románok, a szlovák és az ukrán állampolgárok.


Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?