Kevesebb a turista, de több a bevétel

2019. márciusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 4,1, a belföldi vendégek által eltöltötteké 4,7%-kal csökkent az előző év azonos időszakának magas bázisához képest. A szezonális- és naptárhatás figyelembevételével a külföldi vendégforgalom 1,7, a belföldi vendégforgalom 3,7%-kal növekedett. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 3,2%-kal emelkedett.

2019. márciusban az előző év azonos hónapjához képest:

A külföldi vendégek száma 2,8, a vendégéjszakáké 4,1%-kal csökkent. A szálláshelyekre érkezett 405 ezer vendég összesen 998 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégéjszakák száma mindegyik szállástípusban visszaesett, amiben szerepet játszhatott, hogy a húsvét az előző évben márciusban volt.

A belföldi vendégek száma 1,7, a vendégéjszakáké 4,7%-kal csökkent. A vendégek száma 451 ezer, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 965 ezer volt. A belföldi vendégforgalom alakulására hatással volt, hogy a bázisévben a március 15-ei hosszú hétvége 4 napos volt, illetve a nagypéntekkel kezdődő húsvéti ünnepek és az iskolai tavaszi szünet kezdete is márciusra esett.

A szállodák szobakihasználtsága 55,2% volt.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron 3,2%-kal (35 milliárd forintra), ezen belül a szállásdíjbevétel 0,5%-kal (19 milliárd forintra) emelkedett.

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 13%-kal többet, összességében 1,6 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.

2019. március 31-én az előző év azonos időpontjához képest:

22 egységgel kevesebb, 2608 kereskedelmi szálláshely 78 ezer szobával működött.

2019. január–márciusban az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek 1,2%-kal kevesebb, összesen 5,1 millió vendégéjszakát regisztráltak.

A külföldi vendégek 1,0%-kal (2,6 millió), a belföldi vendégek 1,4%-kal kevesebb (2,5 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 0,8 százalékponttal, 50,0%-ra csökkent.

A kereskedelmi szálláshelyek folyó áron összesen 6,3%-kal több, 92 milliárd forint bruttó árbevételt értek el.

Forrás: Turizmus Online


Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.