Közösségi portál a vendéglátás szolgálatában

Forradalmi újítást jelent a Mondial Hotelier a közösségi oldalak körében. Legnagyobb előnye a legismertebb közösségi oldalak hátránya: a specifikusság.

Nemzetközi szinten hatalmas teret hódítottak a különféle közösségi oldalak. Sikerességüknek a jelenlegi gazdasági helyzet kimondottan kedvez, mert arra kényszeríti a vállakozásokat, hogy új kommunikációs csatornákat használjanak, melyeken kisebb befektetéssel hatékonyabban kommunikálhatnak.

A közösségi oldalak megfelelő használata elősegíti a vállalatok online népszerűségének gyors és költséghatékony növelését, termékeinek és szolgáltatásainak széles körben való ismertetését, kapcsolattartást és új kapcsolatok szerzését, valamint visszacsatolást szolgáltatásaikról. A Mondial Hotelier a legismertebb közösségi oldalaktól eltérően egy konkrét iparágat céloz meg, a vendéglátóipart és idegenforgalmat. Ennélfogva tagjainak releváns információkat és célzott hirdetési lehetőségeket biztosít. A vendéglátóipari szektor vezető elméi közül egyre többen képviseltetik magukat a portálon. A szállodaigazgatóktól, menedzserektől, tanulóktól  kezdve a beszállítókon át egészen a fejvadászokig. Nézzük sorban, milyen  előnyöket rejt magában ez az ingyenes közösségi portál:

Kiemelkedési lehetőség

Ez az első szakmai közösség, ahol a vállalatok és magánszemélyek korlátok nélkül kommunikálhatnak egymással. A portál célja nem a régi ismerősök felkutatása, annál inkább új kapcsolatok szerzése, az információcsere elősegítése egy olyan közösségben, ahol mindenki ugyanannak a szenvedélynek hódol. A Kérdések és Válaszok-ban szavazás indítható bármilyen vendéglátáshoz kapcsolódó témában. Megtudhatják mások mit gondolnak egy adott kérdésről, mi az amit szeretnek és mit nem. Fontos döntés meghozatala előtt kikérhetik mások véleményét, és segíthetnek másoknak ismereteik, véleményük megosztásával. A legjobb válaszokat pontokkal jutalmazzák a közösség tagjai.  Így, akár kiemelkedési lehetőségre vágyik, akár a szíve diktálja, hogy igazi vendéglátóshoz méltóan segítsen másoknak – szakszerű válaszadással elnyerheti a közösség elismerését a Mondial Hotelier világában és azon túl.

Hatékony kommunikáció

A tagok közötti kommunikációt és információáramlást a Közösségi Profil támogatja. A közösségi  profilon olvashatják egymás bemutatkozását, ezen kívül képeket, videókat, eseményeket oszthatnak meg. Ez a felület sokkal többre képes, mint gondolnák: a megosztott tartalmak szólhatnak szolgáltatásaikról, bemutathatják legújabb termékeiket, felhívhatják a tagok figyelmét közelgő eseményekre.  Az elv mindig ugyanaz: mindenki mindenkivel kommunikálhat. A naponta frissülő Hírek között a vendéglátásban, idegenforgalomban történt legfontosabb   eseményekről olvashatnak, vagy beküldhetik sajátjukat. Ez egy rafinált és pénztárcakímélő módja egy vállalat népszerűsítésének. Ugyanis az érdekes, értéket képviselő sajtóközlemények térítésmentesen megjelennek a Mondial Hotelier oldalán.

Közösségi munkaerőtoborzás

A 2010-ben a Jobvite által végzett felmérés eredményei azt mutatják, hogy a közösségi toborzás a toborzó cégek fő csatornájává vált, 83% már használja ill. tervezi közösségi média használatát toborzási célokra. (Forrás: Jobvite)

83% toboroz közösségi hálózatokon ebben az évben

46% tervezi, hogy többet fog költ közösségi toborzásra

36% tervezi, hogy kevesebbet költ állásbörzékre

80% megtekinti a közösségi profilokat

A Mondial Hotelier vendéglátós közösségi portálon a közösségi modulok mellett egy praktikus  funkciókkal rendelkező állásbörze is kialakításra került. A munkaadók és közvetítő cégek ezért rendkívül célzottan és gazdaságosan hirdethetik állásajánlataikat, mivel releváns tagok alkotják a portál közösségét, és a hirdetésfeladás ingyenes. A hirdetésfeladás folyamata egyszerű, a hirdetések azonnal megjelennek. A sok hasznos hirdetéshez kapcsolódó funkciók közül kiemelnék néhányat:

A jelentkezők köre földrajzilag leszűkíthető, illetve tartózkodási engedélyhez köthető, ezzel elkerülhető a felesleges körök futása, és még relevánsabbak lesznek a jelentkezések. A hirdetést anonim, azaz a hirdető cég kilétének feltárása nélkül is feladhatják, mely hasznos lehet executive pozíciók hirdetésekor.

A hirdetések nem maradnak ismeretlenül, ezt a közösségi média gombok garantálják.  Azokat regisztráció nélkül is bárki továbbajánlhatja. Lényeges szempont, hogy a Google előszeretettel fogyasztja, azaz indexeli a Mondial Hotelier oldalait, és ez alól az álláshirdetések sem kivételek. Így a hirdetésben szereplő kulcsszavakra átlagosan 2 héten belül előkelő helyen bukkan fel az álláshirdetés a Google találati listájában.

A Mondial Hotelier önéletrajz adatbázisában az önéletrajzok életre kelnek. A bemutatkozószöveg elolvasásakor a munkaadók ráérezhetnek a pályázó egyéniségére, következtetéseket vonhatnak le megfogalmazásából.

Toborzási és branding célra egy ún. munkaadó profilt hozhatnak létre, így a hirdetésben leírtakon túlmenően egy letisztult, igényes felületen bemutathatják vállalatukat és megjeleníthetik aktuális állásajánlataikat. Feltölthetnek vállalatukról videót, képeket, bemutatkozó szöveget és még sok mást, mely látogatóikban bizalmat kelt, és pozitívan befolyásolja a róluk alkotott képet. A Munkaadó profilhoz megadhatnak egy személyreszabott URL-t, melyet a keresők indexelnek, ezáltal irígylésre méltó találati eredményt érhetnek el a legismertebb keresőkben.

A sikeres álláskeresés receptje: a kapcsolatépítés

Számok támasztják alá, hogy sikeresebben elhelyezkednek azok, akik a kiszemelt céggel már a pályázást megelőzően kapcsolatba lépnek, és kapcsolatot ápolnak. Felmérések szerint az álláskeresők 70%-a közösségi média oldalak által találja meg álmai állását, és ez a szám folymatos növekedést mutat. A Mondial Hotelier közösségi portálon egyszerűen és gyorsan építheti vendéglátós kapcsolatait határon innen és túl. Három nyelven megengedett önéletrajzot létrehozni, de szigorúan azonos tartalommal, ugyanis a Mondial Hotelier nem az adatbázisban szereplő önéletrajzok számát kívánja megsokszorozni, hanem az álláskeresők elhelyezkedési esélyeit. Akik nem találnak elképzeléseikhez illő állásajánlatokat, azoknak is érdemes létrehozniuk önéletrajzukat, ugyanis fejvadászok sokasága vár arra, hogy az elsők között csaphasson le a tehetséges egyénekre.

Mondial Hotelier – soha véget nem érő fejlesztés

"Ez egy soha véget nem érő fejlesztés, egy kezdeti, béta verziója a portálnak. Folyamatosan figyelemmel kísérijük a felhasználók és a piac igényeit és komoly erőfeszítéseket teszünk, hogy egy olyan virtuális világot hozzunk létre, mely összehozza a vendéglátás legjobbjait, és segít gyümölcsözővé tenni üzleteiket"- fejtette ki a Mondial Hotelier francia igazgatója.

A Mondial Hotelier kiemelt hazai partnerei a Turizmus Online és a Vendég és Hotel hírportálok, melyek segítségével még több érdeklődő szerezhet tudomást az új portálról, és értesülhet a naponta frissülő hírekről. (x)


Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.