Nógrádi Gréta a Mondial Assistance képviseletében elmondta, hogy már nemcsak az utazásszervezők, hanem a szállodák is profitálhatnak a lemondási termékekből, mivel számukra is kidolgoztak egy kedvező biztosítást arra az esetre, ha a vendég a saját hibájából eláll a már lefoglalt szoba igénybevételétől.
A Pannon és az FHB Bank tavaly októberben útjára indított mobiltelefonos fizetés lehetőségét mutatta be a szállodásoknak. A mobilfizetés lényege, hogy mostantól ne csak kis összegű (pl. autópálya matrica, parkolási díj, stb.) hanem nagyobb értékű (pl. szállodai szobafoglalás) szolgáltatást is ki tudjanak fizetni a vásárlók gyorsan, egyszerűen néhány gombnyomással, akár az utcáról. A vásárlóknak egy speciális mobilkészülék, vagy speciális SIM-kártya és egy hitelkeretet is biztosító bankszámla nyitása szükséges a szolgáltatáshoz, amely alkotói szerint éppen olyan biztonságos, mint a bankkártyás fizetés. A mobilfizetési elfogadóhelynek nem feltétlenül szükséges beruháznia, interneten is tudja fogadni a tranzakciókat, ráadásul a szolgáltatáshoz való csatlakozásnak nincs egyszeri költsége, hanem a tranzakciók után kell jutalékot fizetni, ami az ötletgazdák szerint alacsonyabb mint a kártyás fizetés esetében. Jelenleg zajlik a kereskedői ügyfélkör kialakítása. A Pannon már dolgozik egy együttműködésen az ÚtiSúgóval, hogy az internetes utazási portál foglalási rendszerében szereplő szállodák szobáinak árát mobiltelefonnal is ki lehessen fizetni.