Még mindig csúcson az Orbis Hotel Group

Az Orbis Hotel Group jelentős pénzügyi eredményeket ért el 8,6%-os árbevétel-növekedéssel. A magas eredmény főleg az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely a régió összes országában tapasztalható.

“2016-ban negyedévről negyedévre újabb eredményeket értünk el minden egyes stratégiai célunkban: teljesítmény, portfolió, emberek, melyek láthatóan hatással vannak mind az üzemeltetési és pénzügyi eredményeinkre, mind pedig a vendégelégedettségre. Az Orbis teljes mértékben kihasználta a kedvező gazdasági környezetet, az aktív revenue managementnek, illetve a hatékony értékesítési és disztribúciós tevékenységünknek köszönhetően, szem előtt tartva a vendégeink elvárásainak való megfelelést, rekord-magas eredményeket értünk el” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis Hotel Group elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi teljesítmény

Komoly pénzügyi eredményeket ért el a vállalat 8,6%-os nettó árbevétel növekedéssel, amely elérte a 237,2 millió eurót 11,1%-os EBITDAR-növekedéssel a 2015-ös első 9 havi eredményekhez képest. Az üzemeltetési EBITDA 69,4 millió eurót tett ki, ami 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az Orbis jelentős eredményeket ért el az üzemeltetési szinten is, mely 11%-os RevPAR-növekedést jelent 39,3 euróig a teljes csoporton belül. Ez a magas eredmény az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely látható a régió összes országában.

Portfoliófejlesztés és eszközmenedzsment

Az eszközmenedzsment és a csoport portfoliójának fejlesztése fontos pillére az Orbis stratégiájának. A harmadik negyedévben a csoport két saját tulajdonú új szálloda megnyitását ünnepelte: az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba) és a Mercure Kraków Stare Miasto (200 szoba) szállodáét, mindkettőt a BREEM zöld tanúsítvány figyelembe vételével építették, ami úttörő pozíciót biztosít az Orbis számára Lengyelországban ezen a területen. Ezen projekteknél a 2014-2016-os években a befektetett tőke meghaladta a 25 millió eurót. Az Orbis vezető pozíciójának megerősítése érdekében a vállalat fejlesztési csapata négy új szálloda üzemeltetéséről írt alá megállapodást Lengyelországban, Romániában és Észtországban (több mint 600 szoba összesen). Ezek a szerződések segítenek abban, hogy tovább alakítsák a meglévő üzleti struktúrát és tovább növeljék a márkák ismertségét. Az Orbis fejlesztési terve továbbra is erőteljes, 27 új szálloda fejlesztése van tervben (3100 új szoba) 2020-ig. Terjeszkedésében az Orbis a fő üzleti csomópontokra és kulcsfontosságú városokra összpontosít, melyek „ajtót nyithatnak” új, ígéretes piacok felé a régióban, mint például Románia és Macedónia, mindemellett a vállalat továbbra is nyitott bármilyen értéket teremtő lehetőség iránt.

Emberek

A vállalat nem érte volna el ezeket az eredményeket elkötelezett munkavállalói nélkül, akik hatékonyan valósítják meg a vállalat stratégiáját. Ezért az emberi oldalon a harmadik negyedévben az Orbis nem csak a tehetségek felvételére és megtartására, illetve a digitális átalakulás támogatására fókuszált, hanem – sőt leginkább – egy olyan új kultúra és vezetési stílus megvalósítására, mely támogatja a kezdeményezéseket vállalaton belül. Az Orbis létrehozott egy „Shadow Comex” csoportot, mely 10 főből áll – nők és férfiak, szállodákból, illetve a regionális központokból, de mind 35 év alattiak, az Y-generáció tagjai. Az „Orbis Shadow Comex” szerepe, hogy új perspektívát, új szemléletet és új ötleteket képviseljen az Orbis igazgatósága felé. Ahhoz, hogy az Orbis a szállodaipar meghatározója legyen, a vállalatnak szüksége van a különböző szemléletekre, a gondolatok és ötletek sokszínűségére.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok

Pazar panoráma, téglasüti és üzleti kapcsolatok 

Bemutatkozott a Clarion Hotel Vienna South.
NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken

NGM: februárban 1 millió feletti vendégérkezés a hazai szálláshelyeken 

A belföldi vendégek száma 5,4 százalékkal 485 ezerre nőtt, míg a külföldi turisták száma több mint 22 százalékkal 536 ezer főre emelkedett.
Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei

Ennyit ettek-ittak egy év leforgása alatt a Tribe hotel vendégei 

Beszédes adatok és izgalmas tapasztalatok egy hotel első évéből – így indult a TRIBE Budapest Stadium.
Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben

Moore-jelentés: a globális hotelipar eredményei 2024-ben 

A gazdasági kihívások és a geopolitikai bizonytalanság ellenére rekordévet zárt a nemzetközi szállodaipar.
Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást?

Danubius-kutatás: mi számít a vendégnek, ha Budapesten foglal szállást? 

A Danubius Hotels (DH) a budapesti szállodáikba látogató külföldi turisták körében végzett kutatást.
Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban

Az egész hétvége a kutyabarátságról szól a tokaji ötcsillagos házban 

Ezzel hívja fel a figyelmet a felelős állattartásra a Minaro Hotel Tokaj MGallery.
Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik

Az Accor hűségprogramja immár százmilliós tagsággal rendelkezik 

A szállodacsoport globális hűség- és kedvezményprogramja most köszöntötte százmilliomodik tagját.
Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában

Határmenti családbarát szálloda az Accent Hotels portfóliójában 

Olyan megoldásokkal, amelyek a gyerekkel érkező vendégek kényelmét szolgálják.
Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban

Így állnak a foglalások eddig a tavaszi időszakban 

A Szallas.hu legfrissebb adatai szerint.
Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban

Kastélyszállodások éves találkozója az alsópetényi Prónay-kastélyban 

Sikeresen lezajlott a Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetségének éves közgyűlése.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.