Még mindig csúcson az Orbis Hotel Group

Az Orbis Hotel Group jelentős pénzügyi eredményeket ért el 8,6%-os árbevétel-növekedéssel. A magas eredmény főleg az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely a régió összes országában tapasztalható.

“2016-ban negyedévről negyedévre újabb eredményeket értünk el minden egyes stratégiai célunkban: teljesítmény, portfolió, emberek, melyek láthatóan hatással vannak mind az üzemeltetési és pénzügyi eredményeinkre, mind pedig a vendégelégedettségre. Az Orbis teljes mértékben kihasználta a kedvező gazdasági környezetet, az aktív revenue managementnek, illetve a hatékony értékesítési és disztribúciós tevékenységünknek köszönhetően, szem előtt tartva a vendégeink elvárásainak való megfelelést, rekord-magas eredményeket értünk el” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis Hotel Group elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi teljesítmény

Komoly pénzügyi eredményeket ért el a vállalat 8,6%-os nettó árbevétel növekedéssel, amely elérte a 237,2 millió eurót 11,1%-os EBITDAR-növekedéssel a 2015-ös első 9 havi eredményekhez képest. Az üzemeltetési EBITDA 69,4 millió eurót tett ki, ami 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az Orbis jelentős eredményeket ért el az üzemeltetési szinten is, mely 11%-os RevPAR-növekedést jelent 39,3 euróig a teljes csoporton belül. Ez a magas eredmény az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely látható a régió összes országában.

Portfoliófejlesztés és eszközmenedzsment

Az eszközmenedzsment és a csoport portfoliójának fejlesztése fontos pillére az Orbis stratégiájának. A harmadik negyedévben a csoport két saját tulajdonú új szálloda megnyitását ünnepelte: az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba) és a Mercure Kraków Stare Miasto (200 szoba) szállodáét, mindkettőt a BREEM zöld tanúsítvány figyelembe vételével építették, ami úttörő pozíciót biztosít az Orbis számára Lengyelországban ezen a területen. Ezen projekteknél a 2014-2016-os években a befektetett tőke meghaladta a 25 millió eurót. Az Orbis vezető pozíciójának megerősítése érdekében a vállalat fejlesztési csapata négy új szálloda üzemeltetéséről írt alá megállapodást Lengyelországban, Romániában és Észtországban (több mint 600 szoba összesen). Ezek a szerződések segítenek abban, hogy tovább alakítsák a meglévő üzleti struktúrát és tovább növeljék a márkák ismertségét. Az Orbis fejlesztési terve továbbra is erőteljes, 27 új szálloda fejlesztése van tervben (3100 új szoba) 2020-ig. Terjeszkedésében az Orbis a fő üzleti csomópontokra és kulcsfontosságú városokra összpontosít, melyek „ajtót nyithatnak” új, ígéretes piacok felé a régióban, mint például Románia és Macedónia, mindemellett a vállalat továbbra is nyitott bármilyen értéket teremtő lehetőség iránt.

Emberek

A vállalat nem érte volna el ezeket az eredményeket elkötelezett munkavállalói nélkül, akik hatékonyan valósítják meg a vállalat stratégiáját. Ezért az emberi oldalon a harmadik negyedévben az Orbis nem csak a tehetségek felvételére és megtartására, illetve a digitális átalakulás támogatására fókuszált, hanem – sőt leginkább – egy olyan új kultúra és vezetési stílus megvalósítására, mely támogatja a kezdeményezéseket vállalaton belül. Az Orbis létrehozott egy „Shadow Comex” csoportot, mely 10 főből áll – nők és férfiak, szállodákból, illetve a regionális központokból, de mind 35 év alattiak, az Y-generáció tagjai. Az „Orbis Shadow Comex” szerepe, hogy új perspektívát, új szemléletet és új ötleteket képviseljen az Orbis igazgatósága felé. Ahhoz, hogy az Orbis a szállodaipar meghatározója legyen, a vállalatnak szüksége van a különböző szemléletekre, a gondolatok és ötletek sokszínűségére.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.