Még mindig csúcson az Orbis Hotel Group

Az Orbis Hotel Group jelentős pénzügyi eredményeket ért el 8,6%-os árbevétel-növekedéssel. A magas eredmény főleg az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely a régió összes országában tapasztalható.

“2016-ban negyedévről negyedévre újabb eredményeket értünk el minden egyes stratégiai célunkban: teljesítmény, portfolió, emberek, melyek láthatóan hatással vannak mind az üzemeltetési és pénzügyi eredményeinkre, mind pedig a vendégelégedettségre. Az Orbis teljes mértékben kihasználta a kedvező gazdasági környezetet, az aktív revenue managementnek, illetve a hatékony értékesítési és disztribúciós tevékenységünknek köszönhetően, szem előtt tartva a vendégeink elvárásainak való megfelelést, rekord-magas eredményeket értünk el” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis Hotel Group elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi teljesítmény

Komoly pénzügyi eredményeket ért el a vállalat 8,6%-os nettó árbevétel növekedéssel, amely elérte a 237,2 millió eurót 11,1%-os EBITDAR-növekedéssel a 2015-ös első 9 havi eredményekhez képest. Az üzemeltetési EBITDA 69,4 millió eurót tett ki, ami 15%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az Orbis jelentős eredményeket ért el az üzemeltetési szinten is, mely 11%-os RevPAR-növekedést jelent 39,3 euróig a teljes csoporton belül. Ez a magas eredmény az átlagos szobaár 8,1%-os növekedésének, illetve a kihasználtság emelkedésének köszönhető, mely látható a régió összes országában.

Portfoliófejlesztés és eszközmenedzsment

Az eszközmenedzsment és a csoport portfoliójának fejlesztése fontos pillére az Orbis stratégiájának. A harmadik negyedévben a csoport két saját tulajdonú új szálloda megnyitását ünnepelte: az ibis Gdansk Stare Miasto (120 szoba) és a Mercure Kraków Stare Miasto (200 szoba) szállodáét, mindkettőt a BREEM zöld tanúsítvány figyelembe vételével építették, ami úttörő pozíciót biztosít az Orbis számára Lengyelországban ezen a területen. Ezen projekteknél a 2014-2016-os években a befektetett tőke meghaladta a 25 millió eurót. Az Orbis vezető pozíciójának megerősítése érdekében a vállalat fejlesztési csapata négy új szálloda üzemeltetéséről írt alá megállapodást Lengyelországban, Romániában és Észtországban (több mint 600 szoba összesen). Ezek a szerződések segítenek abban, hogy tovább alakítsák a meglévő üzleti struktúrát és tovább növeljék a márkák ismertségét. Az Orbis fejlesztési terve továbbra is erőteljes, 27 új szálloda fejlesztése van tervben (3100 új szoba) 2020-ig. Terjeszkedésében az Orbis a fő üzleti csomópontokra és kulcsfontosságú városokra összpontosít, melyek „ajtót nyithatnak” új, ígéretes piacok felé a régióban, mint például Románia és Macedónia, mindemellett a vállalat továbbra is nyitott bármilyen értéket teremtő lehetőség iránt.

Emberek

A vállalat nem érte volna el ezeket az eredményeket elkötelezett munkavállalói nélkül, akik hatékonyan valósítják meg a vállalat stratégiáját. Ezért az emberi oldalon a harmadik negyedévben az Orbis nem csak a tehetségek felvételére és megtartására, illetve a digitális átalakulás támogatására fókuszált, hanem – sőt leginkább – egy olyan új kultúra és vezetési stílus megvalósítására, mely támogatja a kezdeményezéseket vállalaton belül. Az Orbis létrehozott egy „Shadow Comex” csoportot, mely 10 főből áll – nők és férfiak, szállodákból, illetve a regionális központokból, de mind 35 év alattiak, az Y-generáció tagjai. Az „Orbis Shadow Comex” szerepe, hogy új perspektívát, új szemléletet és új ötleteket képviseljen az Orbis igazgatósága felé. Ahhoz, hogy az Orbis a szállodaipar meghatározója legyen, a vállalatnak szüksége van a különböző szemléletekre, a gondolatok és ötletek sokszínűségére.

Forrás: Vendég&Hotel Online


Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók

Versenyfutás az elégedett vendégekért: lépéselőnybe kerülhetnek az AI-felhasználók 

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, milyen kihívásokkal szembesül a vendéglátás, és hogyan segíthet az AI ezek leküzdésében.
Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára

Új technológiák és algoritmusok a szállodaszektor számára 

A szállodaiparban egyre nagyobb figyelmet kapnak az új technológiák és intelligens algoritmusok, amelyek célja az incidensek megelőzése és hatékony felderítése.
Újabb TRIBE-egységek a láthatáron

Újabb TRIBE-egységek a láthatáron 

Az utazók az elkövetkező években több mint negyven TRIBE-szálloda megnyitására számíthatnak, Európában olyan helyszíneken, mint Párizs, Krakkó, a Budapest Airport és Mainz.
MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok

MSZÉSZ Trendriport: több szálloda, tíz százalékkal magasabb vendégéjszaka számok 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette októberi trendriportját a KSH adatai alapján.
Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban

Friss arculat és izgalmas menük az egyik belvárosi szállodai bárban 

Az élet körforgása a bárpult mögött.
MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák?

MSZÉSZ-kutatás: milyen rendszerekkel dolgoznak a szállodák? 

Közelednek az ünnepek, sokan terveznek erre az időszakra kisebb-nagyobb utazásokat. de érdemes körültekintőnek lenni az előkészületeknél...
Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen

Díjazták a WING szállodáját a nívós ingatlanfejlesztési versenyen 

Különdíjat nyert a dual-branded ibis&TRIBE Budapest Stadium hotel.
Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija

Budapestre is berobogott a Pullman francia életérzést rejtő hálókocsija 

November 21-én egy varázslatos érzékszervi utazással zajlott a Pullman Happenings rendezvénysorozat első magyarországi eseménye, amelynek művészi koncepcióját Demeter Richárd álmodta meg.
Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.