Megjelent a Magyar vendéglátás és turizmus újkori története

December 2-án, a Szaktudás Kiadó Ház sajtótájékoztató keretében mutatta be „A magyar vendéglátás és turizmus újkori története” c. könyvet a magyar vendéglátás emblematikus helyszínén, a New York kávéházban. A kötet – amely az 1943-ban megjelent A magyar vendéglátóipar története c. könyv folytatása – 1949-től dolgozza fel a magyar vendéglátás és turizmus komplex tevékenységének a történetét. A II. kötet az Önkormányzati Minisztérium Turisztikai Szakállamtitkársága, a Magyar Turizmus Zrt., valamint a Magyar Svájci Turisztikai Továbbképző Intézet Alapítvány közreműködésében jelent meg.

A könyvet bemutató sajtótájékoztatón Dr. Kovács Miklós, az Önkormányzati Minisztérium turisztikai szakállamtitkára és a kötet szerkesztője, Dr. Csizmadia László ajánlotta az érdeklődők figyelmébe a kultúrtörténeti szempontból is jelentős munkát. A könyv első kötete – mely 1849-ig foglalja össze a magyar vendéglátóipar történetét – még 1943-ban jelent meg, Ballai Károly szerkesztésében. Az eredetileg tervezett II. kötet Ballai Károly 1947-ben bekövetkezett halála miatt már nem készült el, és megírására jó ideig senki sem vállalkozott. A szakma hiánypótló újkori kötete végül többéves gyűjtő, rendszerező, lektoráló, pontosító, szerkesztő munka és széles körű összefogás eredményeként jelent meg. A könyv a három nagy területet – vendéglátás, turizmus, szállodaipar – külön-külön tárgyalja. Az első részben Szigeti Andor vezet végig a vendéglátás történetén, sorra véve vendéglátóiparunk üzlettípusait a történelmi vendéglőktől a cukrászdákon és kávéházakon át a legmodernebb szórakozóhelyekig. A turizmus történetét a Magyar Turizmus Zrt. elnöki tanácsadója, Dr. Walkó Miklós dolgozta fel. Az olvasók megismerhetik a turizmus szervezeteinek történeti változásait, Magyarország turisztikai adottságait és a különböző turista vonzerőket, valamint a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatásokat. A második részből nem hiányzik a Magyar Turizmus Zrt. és elődei történetének és feladatainak bemutatása sem. A harmadik rész szerzője, Dr. Rubovszky András, a magyar szállodaipar újabb kori történetének főbb fejlődési trendjeit követi végig a legrangosabb szállodák történetén és szolgáltatásain keresztül. A kötet négy korszakon keresztül kíséri figyelemmel az idegenforgalom kulcsterületeinek történetét: 1849-től 1920-ig, onnan a második világháború végéig, 1945-től a rendszerváltásig, majd 1990-től napjainkig, azzal a szándékkal, hogy a múlt gyökereinek megismertetésével inspirációkat adjon a jövő szakembereinek. A könyv színes mellékletében a hazai vendéglátás, turizmus és szállodaipar mintegy 40 jelentősebb szereplője is bemutatkozik. A Szaktudás Kiadó Ház Gondozásában megjelent 400 oldalas, A4-es formátumú, exkluzív kötetet Dr. Niklai Ákos, a Magyar Turizmus Zrt. elnöke és Szabó Ernő lektorálták, az illusztrációk összegyűjtésében pedig a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum nyújtott segítséget.

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye

Épül Magyarország legnagyobb prémium spa létesítménye 

2025 tavaszán nyílhat meg a grandiózis beruházás, amely hatalmas löketet adhat Hévíz turizmusának.
MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének

MSZÉSZ budapesti régióülés: Somlyai Zoltánt jelölik a Szállodaszövetség következő elnökének 

Szeptember 16-án a Mercure-Ibis Budapest Castle Hillben tartotta őszi, tisztújító régióülését az MSZÉSZ fővárosi tagozata.
Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását

Három napon át ünnepelték a Kimpton BEM Budapest megnyitását 

A megnyitók egyikén, amikor az utazási szakma és a rendezvényes cégek képviselőit hívták el – 2024. szeptember 13-án, pénteken - mi is jelen lehettünk.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad!

Álmodj, tanulj, valósítsd meg önmagad! 

Folytatódik a Marriott-lánc ingyenes képzési programja.
Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének

Nemzetközi elismerés egy pesti hotel vendégirányító rendszerének 

Red Dot díjat nyert a Dorothea Hotel látogatóirányító rendszere.
Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés

Új szinten egy hazánkban is elérhető fenntartható turisztikai minősítés 

A Good Travel Seal a világ legmegbízhatóbb minősítései között szerepel.
Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ

Az Év Fiatal Szállodását keresi az MSZÉSZ 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége meghirdeti az Év Fiatal Szállodása 2024 pályázatot.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében

Stratégiai partnerség a vendégelégedettség növelése érdekében 

A Novotel Budapest Centrum a Kertesz Communications Consulting Kft.-vel (KCC) kötött megállapodást.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.