Megnyitott a világ legnagyobb kemping vására Düsseldorfban

Töretlen népszerűségnek örvend a kempingezés - derült ki a düsseldorfi Caravan Salon vásár során.

A nyaralás lakókocsival, lakóbusszal, örök divat a németeknél. 560.000 lakókocsi és 330.000 lakóbusz van forgalomban Németországban, ebből 200.000 csak Észak-Rajna-Vesztfáliában, 150.000 Bajorországban, míg a harmadik helyet Baden-Württemberg foglalja el 132.000 lakókocsival, illetve lakóbusszal. Mindezek évi 109 millió vendégéjszakát biztosítanak Németország 3.624 kempingjében.

Az iparág további fejlődésben van. A nehéz gazdasági környezet ellenére a német gyártók 2010 első félévében 11,3%-kal nagyobb árbevételre tettek szert, mint az előző év azonos időszakában.

A jövő is bíztatóan néz ki. A Német Caravan Ipari Szövetség reprezentatív felmérése szerint 10 millió német szándékozik a következő 3 év során kempingüdülésen részt venni. Ennek alapján az érdeklődés a kempingüdülés iránt 2002 óta 60%-kal növekedett. A karaván iránt érdeklődők nagyrészt a 40 és 49 év közötti korosztályból kerülnek ki, és több mint havi nettó 2.500 euró jövedelemnél rendelkeznek. Utazási motivációjuk, hogy "jól érezzék magukat", kikapcsolódjanak és élvezzék a napsütést. Szeretnek sportolni, természetkedvelők, és szívesen kötnek ismeretséget a szabadság alatt. Kedvelt úti célként jelölték meg Norvégiát, Svédországot és Dániát, de érdeklődésükben a kelet-európai országok is előkelő helyen szerepelnek.

A számokat az augusztus 28-tól szeptember 5-ig tartó düsseldorfi Caravan Salon megnyitóján hozta nyilvánosságra a Német Caravan Ipari Szövetség. A szervezők abban bíznak, hogy a düsseldorfi vásár 10 csarnokában a 26 országból érkezett 580 kiállító ajánlatait, melyek a kemping és karaván minden ágát átfogják, a korábbi évekhez hasonlóan több mint 160.000 látogató fogja felkeresni ebben az évben is.

Az idei vásár egyik legfontosabb témája a "Green Caravaning". A kemping nyaralás alapfeltétele a hibátlan, érintetlen természet. Ehhez a szakma egyre újabb, innovatív ötletekkel igyekszik hozzájárulni, kerülendő a környezet szennyezését. Egyik fő törekvés olyan termékek előállítása, melyek energiafelhasználása minimális, illetve visszaforgatható energiákat vesznek igénybe.

A vásáron külön csarnok fogadja az utazási ajánlatokat kereső látogatókat. Olaszország, Spanyolország, Horvátország, Csehország, Dánia, Svédország, valamint számos német régió mellett a magyar ajánlatok is várják az érdeklődőket a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Kempingek Szakmai Szövetsége, a Balatontourist, a büki, kiskunmajsai és pápai kempingek közös standján.


Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.