Megnyitott a világ legnagyobb kemping vására Düsseldorfban

Töretlen népszerűségnek örvend a kempingezés - derült ki a düsseldorfi Caravan Salon vásár során.

A nyaralás lakókocsival, lakóbusszal, örök divat a németeknél. 560.000 lakókocsi és 330.000 lakóbusz van forgalomban Németországban, ebből 200.000 csak Észak-Rajna-Vesztfáliában, 150.000 Bajorországban, míg a harmadik helyet Baden-Württemberg foglalja el 132.000 lakókocsival, illetve lakóbusszal. Mindezek évi 109 millió vendégéjszakát biztosítanak Németország 3.624 kempingjében.

Az iparág további fejlődésben van. A nehéz gazdasági környezet ellenére a német gyártók 2010 első félévében 11,3%-kal nagyobb árbevételre tettek szert, mint az előző év azonos időszakában.

A jövő is bíztatóan néz ki. A Német Caravan Ipari Szövetség reprezentatív felmérése szerint 10 millió német szándékozik a következő 3 év során kempingüdülésen részt venni. Ennek alapján az érdeklődés a kempingüdülés iránt 2002 óta 60%-kal növekedett. A karaván iránt érdeklődők nagyrészt a 40 és 49 év közötti korosztályból kerülnek ki, és több mint havi nettó 2.500 euró jövedelemnél rendelkeznek. Utazási motivációjuk, hogy "jól érezzék magukat", kikapcsolódjanak és élvezzék a napsütést. Szeretnek sportolni, természetkedvelők, és szívesen kötnek ismeretséget a szabadság alatt. Kedvelt úti célként jelölték meg Norvégiát, Svédországot és Dániát, de érdeklődésükben a kelet-európai országok is előkelő helyen szerepelnek.

A számokat az augusztus 28-tól szeptember 5-ig tartó düsseldorfi Caravan Salon megnyitóján hozta nyilvánosságra a Német Caravan Ipari Szövetség. A szervezők abban bíznak, hogy a düsseldorfi vásár 10 csarnokában a 26 országból érkezett 580 kiállító ajánlatait, melyek a kemping és karaván minden ágát átfogják, a korábbi évekhez hasonlóan több mint 160.000 látogató fogja felkeresni ebben az évben is.

Az idei vásár egyik legfontosabb témája a "Green Caravaning". A kemping nyaralás alapfeltétele a hibátlan, érintetlen természet. Ehhez a szakma egyre újabb, innovatív ötletekkel igyekszik hozzájárulni, kerülendő a környezet szennyezését. Egyik fő törekvés olyan termékek előállítása, melyek energiafelhasználása minimális, illetve visszaforgatható energiákat vesznek igénybe.

A vásáron külön csarnok fogadja az utazási ajánlatokat kereső látogatókat. Olaszország, Spanyolország, Horvátország, Csehország, Dánia, Svédország, valamint számos német régió mellett a magyar ajánlatok is várják az érdeklődőket a Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Kempingek Szakmai Szövetsége, a Balatontourist, a büki, kiskunmajsai és pápai kempingek közös standján.


Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben

Egészségnap a hévízi Hotel Európa Fit****superior vendégtereiben 

Második alkalommal hirdette meg a szálloda egész napos, ingyenes programját május 11-én, szombaton.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Új szállodai brand érkezik Budapestre

Új szállodai brand érkezik Budapestre 

Ez lesz a nemzetközi márka első magyarországi tagja.
Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész

Beszámoló a hazai szállodások tavaszi (59.) közgyűléséről / 2. rész 

Az MSZÉSZ május 14-én, a Grand Hotel Esztergomban tartott szakmai találkozójának három érdekes előadásáról számolunk be.
Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton

Újabb lazulós skybar nyílt a BudaParton 

Buda legújabb skybarja a Radisson BudaPart tetején várja vendégeit.
Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások

Egy híján 60: Esztergomban tartották tavaszi (59.) közgyűlésüket a hazai szállodások 

Helyszíni beszámoló a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) tavaszi közgyűléséről.
így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája

így kötelezte el magát a fenntarthatóság mellett az Év zöld szállodája 

Hazánk vezető márkái közül többen is kiemelkednek ezen a téren, amikor pedig a különböző szektorból érkező magyar márkák összefognak, akkor születnek az igazán jó megoldások.
Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton

Egy éves a Mövenpick BalaLand Resort Lake Balaton 

Az első évben több, mint 50.000 vendég látogatott el Szántódra, az egyedülálló tematikával rendelkező, családbarát hotelbe.
Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50

Katolikus kulturális központból szálloda: új üzemeltetőnél a D50  

Az Eventrend Group üzemelteti a továbbiakban a D50-et.
Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén

Új vezérigazgató két budapesti Marriott-ház élén 

Angela Saliba a Budapest Marriott Hotel és a Millennium Court, Marriott Executive Apartments új vezérigazgatója.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.