A kamara véleményét idéző Mynet Haber című kiadvány szerint az "all inclusive" szolgáltatás miatt a turisták nem igazán hagyják el szállodáikat, ami komolyan sújtja a kiskereskedőket. "A szolgáltatás miatt a turisták bezárkóznak szállodáikba, ismeretlen marad számukra a török kultúra vagy éppen a konyha" - vélte Bendevi Palandöken kamarai elnök.
A török idegenforgalmi vállalatok azonnal nemtetszésüket jelezték a javaslattal kapcsolatban, és úgy vélték, hogy ha a szállodai szolgáltatást felszámolják Törökországban, akkor a külföldiek máshová utaznak.
Mehmet Ersoy török kulturális és idegenforgalmi miniszter nemrég azt mondta, hogy fontosabb az idegenforgalmi bevételek növelése, mint az, hogy mennyivel nő a beutazó külföldiek száma. A miniszter szerint az idegenforgalmi bevétel évi mintegy 35 milliárd dollár, a hazai össztermék (GDP) 4 százaléka. Az idegenforgalomért is felelős miniszter reményei szerint a bevételi adatok a duplájára nőnek azáltal, hogy a turisták a jövőben többet költenek szállodáikon kívül.
Törökország szállodáiban a 90-es évek első felében vezették be az "all inclusive" szolgáltatást, amit különösen az országba érkező orosz, német és brit turisták körében népszerű.