Menedzserek pizsamanadrágban

Az idén 30 éves Aquincum Hotel Budapestbe szól a meghívás, ahol, egy fővárosi szálloda esetében mostanában igencsak megszokott módon, üresen tátongó lobbi fogad. Van bőven hely a recepcióval szemközti bárban is, nem gond találnunk egy nyugodt sarkot vendéglátóinkkal, a hotel menedzsmentjének tagjaival. 

Kiderül, tulajdonképpen ott folytatják most a munkát, ahol 30 évvel ezelőtt, a nyitásra készülődve akkori elődeik kezdték: gyakorlatilag a nulláról kell megtölteni vendégekkel a szállodát. Nem okozunk persze senkinek nagy meglepetést azzal, hogy a covid söpörte el a 2019 telén még közel teltházzal működő vendégszámot, és küldte Csipkerózsika-álomba merülni a Duna-parti négycsillagos hotelt.

 

Változó vendégkör

„Nagyon jó foglaltsági adatokat produkáltunk még a múlt év februárjáig, aztán jött a lezárásokkal a totális visszaesés. Idén átlagosan10 százalékos foglaltságot tudtunk április végéig felmutatni, májusban buborékhotelként üzemeltünk, így abban a hónapban magas foglaltsági számokat hoztunk, és a következő időszak is már kedvezőbb számokat jelez”, mondja a ház francia igazgatója, Philippe Mahuas, aki 2019 nyár végén érkezett a Hotel Aquincum élére, azaz mindössze fél éve volt arra, hogy élvezze a bőséges vendégjárást. Ugyanis mire éppen megismerte új munkahelyét, az itt dolgozó személyzetet, felvette a ház ritmusát, valamint épp befejezték a folyosók és a közösségi terek szőnyegezését – amikor a pandémia első hulláma elérte Magyarországot.

A GM azonban minden nehézség ellenére bizakodó: „Bár az elmúlt évben nem éppen azzal foglalkoztam, amit előre elterveztem – például 20 alkalmazottól kellett megválnunk -, és az itt maradt kollégáimnak is szűkebbre kellett szabnom a munkaidejükkel együtt a fizetésüket, azonban az idei nyárra már könnyebb szívvel gondolok. Hiszen ismét munkaerőt vehetünk fel az üres pozíciókra, és folyamatosan érkeznek a foglalások a nyári hónapokra, a nyakunkon lévő futball EB idején pedig várjuk a szurkoló vendégeket. A corporate utazók körére viszont – amely ennek a háznak egyik fő alappilére volt korábban – még nem nagyon számíthatunk az előrejelzések szerint. Úgy látszik, az üzletemberek nagyon is megszokták, és továbbra is úgy meetingelnek, hogy felül makulátlan ingben, nyakkendőben ülnek a monitor előtt, alul viszont kényelmes pizsamát viselnek, ahogy megszokták már az elmúlt, lassan másfél évnyi home office időszak alatt.”

Monsieur Mahuas-tól azt is megtudom, az előttük álló időszakban mindezen nehézségek ellenére nagy szerepet szánnak az üzleti és wellness turizmus területén, valamint a rendezvényszervezés - azon belül az online és hibrid rendezvények megszervezését is vállalják,  professzionális stúdiókörülmények között.

 

Mindig tudni kell újrakezdeni

Thermal Hotel Aquincum néven nyílt meg a 310 szobás szálloda 1991 májusában, és ezzel nemcsak Budapest akkor még igencsak szűk magasabb kategóriájú ágykapacitása nőtt meg jelentősen, hanem a gyógyászati részlegnek köszönhetően, ahol termálvíz állt rendelkezésre a gyógyulásra érkezőknek, a külföldiek mellett nőtt a hazai vendégek köre.

Mindezt a ház marketingmenedzserétől, Németh-Molnár Évától tudom meg, aki arról is beszámol, annyira kedvelt és közkedveltté vált a Duna-parti hotel, hogy nemsokkal megnyitása után már 60 százalékos töltöttséggel büszkélkedett. A hotelt különben nemcsak a szállóvendégek, hanem hazai körökből kikerülő szórakozásra vágyók is sűrűn látogatták, éjszakai „Iris” bárja például külön fogalom volt a budapesti és a vidékről felutazók körében.

 

A Danubius-szal indult, máltaiak a jelenlegi tulajdonosok

30 év alatt a hotel neve többször is megváltozott a tulajdonosi kör változásának illetve stratégia döntéseinek következtében, teszi hozzá mindehhez a ház értékesítési igazgatója, Arday Diana, aki a változó tulajdonosi körrel is megismertet. A szálloda építését és üzemeltetését a Danubius hotellánc, a svájci Hafina Bau AG, az Állami Fejlesztési Intézet és a Műszertechnika Zrt. kezdte, majd 1996-ban megvásárolta az épületet a Corinthia Hotels, és a nevet Corinthia Aquincum Hotelre változtatta. 2003-ben a máltai tulajdonú Corinthia hotellánc megnyitotta excluzív, 5 csillagos szállodáját a belvárosban Corinthia Grand Hotel Royal néven, 2007-től pedig Duna-parti házukat Aquincum Hotelt Ramada Plaza Budapest néven üzemeltették tovább. Később a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a szálloda eredeti neve erősebb imázzsal rendelkezik, ezért 2012-től ismét szerepel az Aquincum szó a hotel nevében.

 

Akciók a 30 éves születésnap köré építve

Bár az Aquincum esetében nem beszélhetünk újranyitásról, hallom, miközben háznézésre indulva megnézünk néhány szobát. Közben megbeszéljük, hogy a pandémia időszaka alatt, a négyhónapos kényszerszünettől eltekintve, végig nyitva tartottak, azonban a megtervezett születésnapi programfolyam megvalósíthatatlan volt a korlátozások ideje alatt. Igaz, közben az online térben játékra hívták vendégeiket, ennek erdményeként régi fotók, emlékek árasztották el a hotel közösségi oldalait. A legnagyobb születésnapi ajándék pedig az volt, hallom vendéglátóimtól, miközben a termálvízzel teli, vendégeket június 10-tőll fogadó termálrészbe is lelátogatunk. Közben az is kiderül, hogy májusban már nagy foglaltsággal üzemelt a ház, köszönhetően a Budapesten zajló vizes Európa-bajnokságnak, amelynek egyik szállásadó partnereként szerepeltek.

Nyárra, sőt, akár az év végéig a ház vendégei 30 százalékos kedvezménnyel foglalhatnak szállást – a 30-as szám jegyében -, azonkívül lesz retrofagyis kóstoló majd a ház teraszán (30 év előtti árakon), azért, hogy a környéken lakóknak is kedveskedjenek a születésnap okán. A belföldi vendégkörre fókuszálnak idén nyáron a jelentősen kieső külföldről érkezők miatt, meg azért is, hiszen az Aquincum kiváló lokációja, Budapest páratlan szépsége, látnivalói, a Duna közelsége és a város bőséges nyári programajánlata remélhetőleg a fővárosba csalogatja majd a hazánkban más településen élőket.

                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve

Accor-jelentés 2023-ról: növekedés nemzetközi szinten, a magyar piacot is beleértve 

A világ vezető szállodaipari csoportja közzétette 2023-as évre vonatkozó pénzügyi eredményeit.
Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója

Budapesti kiállításon debütál a hazai sztárdesigner új kollekciója 

Budapesten, a Bútor, Lámpa, Lakástextil kiállításon állítják ki Varró Zoltán comói palotába tervezett tapétáit.
Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái

Itt épülnek jelenleg az ország legdrágább szállodái 

A fővárosban járva egyre több helyen tűnnek fel az utóbbi években szállodafejlesztések, melyek között meglehetősen sok a látványos, felsőkategóriás hotel.
Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe

Beköltözött a tavasz a JAB Villa bemutatótereibe 

És mivel megérkezett – be is mutatja a JAB magyarországi csapata, Bakody Katalin vezetésével a tavasz jegyében készült, csodaszép, friss Chivasso, JAB és Gardisette tavaszi kollekcióit üzleti partnereiknek.
Új csapattaggal bővült az Accent Hotels osztrák divíziója

Új csapattaggal bővült az Accent Hotels osztrák divíziója 

2024. február 12-től Kálmán-Vörös Júlia vette át az Accent Hotels által Ausztriában üzemeltetett 6 szállodának a marketing területét.
Átalakulóban a hazai ingatlanpiac

Átalakulóban a hazai ingatlanpiac 

Jönnek a bérlakások és a hibridmodellek - ez utóbbi esetben irodákat alakítanak át hotelekké.
A magyar belsőépítész, aki Ázsiában és Dél-Amerikában is tervez

A magyar belsőépítész, aki Ázsiában és Dél-Amerikában is tervez 

Varró Zoltán, aki több éven át töltötte be Klasszis TopDesign versenyünk zsűri elnöki tisztét, a legismertebb hazai belsőépítészek egyike, aki az utóbbi években külföldön is egyre kapósabb.
Cleanspire: a környezettudatos takarítás területén egyedülálló hazai újítás

Cleanspire: a környezettudatos takarítás területén egyedülálló hazai újítás 

Mondhatnánk, olyan ez a történet, mint a mesékben – csakhogy nem egészen lenne igaz.
Mennyire etikus a megnövekedett rezsiköltséget áthárítani a vendégre?

Mennyire etikus a megnövekedett rezsiköltséget áthárítani a vendégre? 

Jókora meglepetések érik mostanában a vendégeket a Balaton partján és másutt is. A szállodák a megnövekedett rezsi és egyéb költségeket különféle módokon próbálják áthárítani a hozzájuk érkezőkre.

Interjú

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.
Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban

Kedvenc desszertjeink a legszebb kiadásban 

Korábban írtunk már a ZAZIE „újragondolatlanul” merész, hamisítatlan magyar konyhájáról - de nem lehet szó nélkül elmenni Nagy Gergő szemet gyönyörködtető tányérdesszertjei mellett sem.