Menedzserek pizsamanadrágban

Az idén 30 éves Aquincum Hotel Budapestbe szól a meghívás, ahol, egy fővárosi szálloda esetében mostanában igencsak megszokott módon, üresen tátongó lobbi fogad. Van bőven hely a recepcióval szemközti bárban is, nem gond találnunk egy nyugodt sarkot vendéglátóinkkal, a hotel menedzsmentjének tagjaival. 

Kiderül, tulajdonképpen ott folytatják most a munkát, ahol 30 évvel ezelőtt, a nyitásra készülődve akkori elődeik kezdték: gyakorlatilag a nulláról kell megtölteni vendégekkel a szállodát. Nem okozunk persze senkinek nagy meglepetést azzal, hogy a covid söpörte el a 2019 telén még közel teltházzal működő vendégszámot, és küldte Csipkerózsika-álomba merülni a Duna-parti négycsillagos hotelt.

 

Változó vendégkör

„Nagyon jó foglaltsági adatokat produkáltunk még a múlt év februárjáig, aztán jött a lezárásokkal a totális visszaesés. Idén átlagosan10 százalékos foglaltságot tudtunk április végéig felmutatni, májusban buborékhotelként üzemeltünk, így abban a hónapban magas foglaltsági számokat hoztunk, és a következő időszak is már kedvezőbb számokat jelez”, mondja a ház francia igazgatója, Philippe Mahuas, aki 2019 nyár végén érkezett a Hotel Aquincum élére, azaz mindössze fél éve volt arra, hogy élvezze a bőséges vendégjárást. Ugyanis mire éppen megismerte új munkahelyét, az itt dolgozó személyzetet, felvette a ház ritmusát, valamint épp befejezték a folyosók és a közösségi terek szőnyegezését – amikor a pandémia első hulláma elérte Magyarországot.

A GM azonban minden nehézség ellenére bizakodó: „Bár az elmúlt évben nem éppen azzal foglalkoztam, amit előre elterveztem – például 20 alkalmazottól kellett megválnunk -, és az itt maradt kollégáimnak is szűkebbre kellett szabnom a munkaidejükkel együtt a fizetésüket, azonban az idei nyárra már könnyebb szívvel gondolok. Hiszen ismét munkaerőt vehetünk fel az üres pozíciókra, és folyamatosan érkeznek a foglalások a nyári hónapokra, a nyakunkon lévő futball EB idején pedig várjuk a szurkoló vendégeket. A corporate utazók körére viszont – amely ennek a háznak egyik fő alappilére volt korábban – még nem nagyon számíthatunk az előrejelzések szerint. Úgy látszik, az üzletemberek nagyon is megszokták, és továbbra is úgy meetingelnek, hogy felül makulátlan ingben, nyakkendőben ülnek a monitor előtt, alul viszont kényelmes pizsamát viselnek, ahogy megszokták már az elmúlt, lassan másfél évnyi home office időszak alatt.”

Monsieur Mahuas-tól azt is megtudom, az előttük álló időszakban mindezen nehézségek ellenére nagy szerepet szánnak az üzleti és wellness turizmus területén, valamint a rendezvényszervezés - azon belül az online és hibrid rendezvények megszervezését is vállalják,  professzionális stúdiókörülmények között.

 

Mindig tudni kell újrakezdeni

Thermal Hotel Aquincum néven nyílt meg a 310 szobás szálloda 1991 májusában, és ezzel nemcsak Budapest akkor még igencsak szűk magasabb kategóriájú ágykapacitása nőtt meg jelentősen, hanem a gyógyászati részlegnek köszönhetően, ahol termálvíz állt rendelkezésre a gyógyulásra érkezőknek, a külföldiek mellett nőtt a hazai vendégek köre.

Mindezt a ház marketingmenedzserétől, Németh-Molnár Évától tudom meg, aki arról is beszámol, annyira kedvelt és közkedveltté vált a Duna-parti hotel, hogy nemsokkal megnyitása után már 60 százalékos töltöttséggel büszkélkedett. A hotelt különben nemcsak a szállóvendégek, hanem hazai körökből kikerülő szórakozásra vágyók is sűrűn látogatták, éjszakai „Iris” bárja például külön fogalom volt a budapesti és a vidékről felutazók körében.

 

A Danubius-szal indult, máltaiak a jelenlegi tulajdonosok

30 év alatt a hotel neve többször is megváltozott a tulajdonosi kör változásának illetve stratégia döntéseinek következtében, teszi hozzá mindehhez a ház értékesítési igazgatója, Arday Diana, aki a változó tulajdonosi körrel is megismertet. A szálloda építését és üzemeltetését a Danubius hotellánc, a svájci Hafina Bau AG, az Állami Fejlesztési Intézet és a Műszertechnika Zrt. kezdte, majd 1996-ban megvásárolta az épületet a Corinthia Hotels, és a nevet Corinthia Aquincum Hotelre változtatta. 2003-ben a máltai tulajdonú Corinthia hotellánc megnyitotta excluzív, 5 csillagos szállodáját a belvárosban Corinthia Grand Hotel Royal néven, 2007-től pedig Duna-parti házukat Aquincum Hotelt Ramada Plaza Budapest néven üzemeltették tovább. Később a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a szálloda eredeti neve erősebb imázzsal rendelkezik, ezért 2012-től ismét szerepel az Aquincum szó a hotel nevében.

 

Akciók a 30 éves születésnap köré építve

Bár az Aquincum esetében nem beszélhetünk újranyitásról, hallom, miközben háznézésre indulva megnézünk néhány szobát. Közben megbeszéljük, hogy a pandémia időszaka alatt, a négyhónapos kényszerszünettől eltekintve, végig nyitva tartottak, azonban a megtervezett születésnapi programfolyam megvalósíthatatlan volt a korlátozások ideje alatt. Igaz, közben az online térben játékra hívták vendégeiket, ennek erdményeként régi fotók, emlékek árasztották el a hotel közösségi oldalait. A legnagyobb születésnapi ajándék pedig az volt, hallom vendéglátóimtól, miközben a termálvízzel teli, vendégeket június 10-tőll fogadó termálrészbe is lelátogatunk. Közben az is kiderül, hogy májusban már nagy foglaltsággal üzemelt a ház, köszönhetően a Budapesten zajló vizes Európa-bajnokságnak, amelynek egyik szállásadó partnereként szerepeltek.

Nyárra, sőt, akár az év végéig a ház vendégei 30 százalékos kedvezménnyel foglalhatnak szállást – a 30-as szám jegyében -, azonkívül lesz retrofagyis kóstoló majd a ház teraszán (30 év előtti árakon), azért, hogy a környéken lakóknak is kedveskedjenek a születésnap okán. A belföldi vendégkörre fókuszálnak idén nyáron a jelentősen kieső külföldről érkezők miatt, meg azért is, hiszen az Aquincum kiváló lokációja, Budapest páratlan szépsége, látnivalói, a Duna közelsége és a város bőséges nyári programajánlata remélhetőleg a fővárosba csalogatja majd a hazánkban más településen élőket.

                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

Forrás: Turizmus Online


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.