Nesze, itt egy púp!

Biztos ismerik, mert alapvicc: Megy a púpos az erdőben, amikor elé áll egy törpe, és azt kérdi: Mi van a hátadon? Hát egy púp, válaszolja a púpos. Kell az neked, kérdi a törpe. Nem, jön a felelet. Ekkor csoda történik, a púpos felegyenesedik, és boldogan sétál tovább. Találkozik a sántával, akinek elmeséli, mi történt. Az fejvesztve rohan az erdő mélyére, ő is találkozik a törpével, aki megkérdi tőle: Mi van a hátadon? Semmi, válaszolja a sánta. Akkor nesze, itt egy púp!

Valahogy ez jutott eszembe, miközben néztem, ahogy Erdei János átadja az elnökséggel járó súlyos díszláncot a régi-új elnöknek, Kopócsy Andreának, akit gyakorlatilag egyhangúlag (91 százalék voksolt rá) választottak meg a 2012-13-as periódusban ismét a MSZÉSZ (Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége) első emberének.

Mint púp a hátán…

Erdei különben azzal magyarázta a tagságnak, miért nem indult a következő elnöki megmérettetésen – pedig tehette volna -, mert szerinte olyan ember kell az MSZÉSZ élére, aki gyakorló szállodai menedzser. Márpedig ő jó ideje nem az. Kopócsy Andrea pedig azt nehezményezte, hogy nincs több jelentkező e tisztségre (nyilván mindenki úgy érezte: púp lenne a hátán a feladat). Egy elnökjelölt volt különben még rajta kívül – Maráczi Gábor -, ám ő a Magyar Turizmus Zrt. kötelékét erősíti a továbbiakban, és a feladatkörével nem összeegyeztethető az MSZÉSZ vezető posztja, ezért visszalépett. „Háborúban bevethető tartalékos katona vagyok”, jellemezte saját pozícióját Kopócsy. Erdei pedig azon örvendezett, hogy hatalmas hátizsák került le róla. Mindez a díszvacsora alkalmával történt, amely amúgy fergetegesre sikerült. Ezzel a vacsorával, valamint a többnapos rendezvény cateringjének megoldásával az Accor-osok konyhai csapata ugyancsak magasra tette a mércét a Danubius fakanálforgatóinak: hiszen az őszi, budapesti Accor-hotelt követően egy hévízi Danubius szálloda lesz a szállodások következő, tavaszi találkozójának helyszíne.

Utolsó pár előre fuss!

De térjünk vissza a rendezvényre, annak is mindjárt a kezdetére! Amely Tarlós István főpolgármester köszöntőjével indult, aki kiemelte, mennyire fontos adófizetői szegmensnek számít a főváros bevételi oldalán a szállodai- és vendéglátóipar. Valamint „irigyelte” az egyik következő megszólalót, dr. Somogyi Zoltánt, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) alelnökét, aki a turizmus 2030-ig szóló előrejelzéséről tartott előadást. Tarlós megjegyezte, ő már akkor boldog lenne, ha látná 2012 végét, nemhogy ilyen távlatokban gondolkodna… A leköszönő elnök, Erdei János összegző beszámolójában nem sok örömteli eseményről számolhatott be – legalábbis a számok oldaláról semmiképp . Álljon itt ennek érzékeltetésére csupán két adat: átlagár tekintetében a budapesti szállodák az elmúlt időszakot tekintve a vizsgált 42 európai ország közül a 39. helyet szerezte meg, REVPAR esetén pedig még ennél is rosszabbul teljesítettünk: hátulról az utolsó előtti helyen állunk. „Utolsó pár előre fuss!”, jegyezte meg mögöttem egy szállodás – neki legyen igaza.

Rosszkor, jó helyen?

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója előadásában többek közt azt emelte ki, hogy 2012-ben több mint ezer akciót tervez a nemzeti marketingszervezet, méghozzá három kiemelt területen: a német piacon, a környező országokban és a határokon átívelő média útján. Kopócsy Andrea a Hotelstars Union-nal (HU) kapcsolatban azt hangsúlyozta, legfőbb törekvése a HU minősítését végző MSZÉSZ-nek, hogy az NGM által szorgalmazott nemzeti tanúsító védjegyet sikerüljön „összefésülni” a HU-val, és azért lobbiznak, hogy a szállodások működtessék majd a védjegyet, az ne állami feladat legyen. Végül érdemes kiemelni a második nap egész délelőttjén átívelő témát, amelynek során a meghívott szakértők és szállodások a Széchenyi pihenőkártya (SZÉP kártya) bevezetését, az üdülési csekk kivezetését járták körbe. A jelenlévő hallgatóság számára kiderült: a kártya kibocsájtók számára édes mindegy, hogy a kártyát feltöltő cégek hogyan, milyen célból és mennyit töltenek fel az elektronikus fizetőeszközre. A szállodai, vendéglátói oldal pedig főként azért lobbizna, hogy a SZÉP Kártya három zsebe maradjon meg: az egyik szállodai szolgáltatásra, a másik vendéglátásra, a harmadik pedig szabadidős és egészségmegőrző célra tölthető legyen. Abban viszont minden jelen lévő egyetértett, hogy a következő esztendő igazi „hét szűk” lesz, hiszen későn jelent meg a kártya idén a piacon (és főként későn jelent meg a hozzá való szabályozás), akkor, amikor sok cafeteria vásárló már nem igényelheti, nem vásárolja meg.


Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely

Európa legjobbjai közt az ötcsillagos tokaji szálláshely 

Szálloda, gasztronómia és wellness terén Európa legjobbjai közé választották a Minaro Hotel Tokaj MGallery-t.
Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén

Ismert szállodai szakember a Pullman Budapest hotel élén 

Az Accor prémium nemzetközi szállodamárkája, a Pullman Hotels & Resorts november 1-jétől Szabó Áront nevezte ki a Pullman Budapest szálloda új igazgatójának.
Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel

Új tulajdonosnál a hányatott sorsú budai Design Hotel 

Az egykori négycsillagos hotelben már a felújítási munkálatok is elkezdődtek.
Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón

Tarolt a Prónay-kastély egy exkluzív díjkiosztón 

November 16-án tartották a Heritage Hotels of Europe Awards gáláját, amelynek során Európa történelmi szállodáinak legjobbjait ünneplik.
Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival

Hotel Divinus*****Superior: Kimagasló eredmények az Everguest megoldásaival 

A Hotel Divinus*****Superior az Everguest egyik legösszetettebb projektje.
„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon

„Zöld Szálloda” elismerés Szántódon 

A „Zöld Szálloda” cím mellett a Mövenpick BalaLand az elmúlt év során további rangos díjakat is elnyert.
Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából

Ízelítő a 2025. évi HOTCO konferencia programjából 

Az idén januárban Bécsben megrendezésre kerülő eseményen az iparág vezetői találkoznak, hogy feltárják a vendéglátás jövőjét meghatározó kulcsfontosságú trendeket, kihívásokat és lehetőségeket.
Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten

Egy sokszínű szállodalánc bemutatkozása Budapesten 

Alapvetően üzleti utazókat és szabadidős vendégeket várnak Best Western (BW) hotelekbe – a lánchoz 19 márka, 4 ezer taghotellel, több mint 100 országban szerepel az ernyőmárka egységeiként
Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora

Különleges videón az ikonikus budai szálló aranykora 

Új korszak kezdetéhez érkezett a Hotel Gellért, Budapest egyik legismertebb és legkedveltebb történelmi épülete, hiszen októberben megkezdődött a szálloda felújítása.
Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál?

Milyenek a kilátások év végéig a Balatonnál? 

A szántódi ötcsillagos szálloda üzemeltetői szerint év végéig kitarthat a nyártól kezdődő, októberben kissé alábbhagyó, de még mindig jelentős utazási kedv.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.