Nesze, itt egy púp!

Biztos ismerik, mert alapvicc: Megy a púpos az erdőben, amikor elé áll egy törpe, és azt kérdi: Mi van a hátadon? Hát egy púp, válaszolja a púpos. Kell az neked, kérdi a törpe. Nem, jön a felelet. Ekkor csoda történik, a púpos felegyenesedik, és boldogan sétál tovább. Találkozik a sántával, akinek elmeséli, mi történt. Az fejvesztve rohan az erdő mélyére, ő is találkozik a törpével, aki megkérdi tőle: Mi van a hátadon? Semmi, válaszolja a sánta. Akkor nesze, itt egy púp!

Valahogy ez jutott eszembe, miközben néztem, ahogy Erdei János átadja az elnökséggel járó súlyos díszláncot a régi-új elnöknek, Kopócsy Andreának, akit gyakorlatilag egyhangúlag (91 százalék voksolt rá) választottak meg a 2012-13-as periódusban ismét a MSZÉSZ (Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége) első emberének.

Mint púp a hátán…

Erdei különben azzal magyarázta a tagságnak, miért nem indult a következő elnöki megmérettetésen – pedig tehette volna -, mert szerinte olyan ember kell az MSZÉSZ élére, aki gyakorló szállodai menedzser. Márpedig ő jó ideje nem az. Kopócsy Andrea pedig azt nehezményezte, hogy nincs több jelentkező e tisztségre (nyilván mindenki úgy érezte: púp lenne a hátán a feladat). Egy elnökjelölt volt különben még rajta kívül – Maráczi Gábor -, ám ő a Magyar Turizmus Zrt. kötelékét erősíti a továbbiakban, és a feladatkörével nem összeegyeztethető az MSZÉSZ vezető posztja, ezért visszalépett. „Háborúban bevethető tartalékos katona vagyok”, jellemezte saját pozícióját Kopócsy. Erdei pedig azon örvendezett, hogy hatalmas hátizsák került le róla. Mindez a díszvacsora alkalmával történt, amely amúgy fergetegesre sikerült. Ezzel a vacsorával, valamint a többnapos rendezvény cateringjének megoldásával az Accor-osok konyhai csapata ugyancsak magasra tette a mércét a Danubius fakanálforgatóinak: hiszen az őszi, budapesti Accor-hotelt követően egy hévízi Danubius szálloda lesz a szállodások következő, tavaszi találkozójának helyszíne.

Utolsó pár előre fuss!

De térjünk vissza a rendezvényre, annak is mindjárt a kezdetére! Amely Tarlós István főpolgármester köszöntőjével indult, aki kiemelte, mennyire fontos adófizetői szegmensnek számít a főváros bevételi oldalán a szállodai- és vendéglátóipar. Valamint „irigyelte” az egyik következő megszólalót, dr. Somogyi Zoltánt, az ENSZ Turisztikai Világszervezetének (UNWTO) alelnökét, aki a turizmus 2030-ig szóló előrejelzéséről tartott előadást. Tarlós megjegyezte, ő már akkor boldog lenne, ha látná 2012 végét, nemhogy ilyen távlatokban gondolkodna… A leköszönő elnök, Erdei János összegző beszámolójában nem sok örömteli eseményről számolhatott be – legalábbis a számok oldaláról semmiképp . Álljon itt ennek érzékeltetésére csupán két adat: átlagár tekintetében a budapesti szállodák az elmúlt időszakot tekintve a vizsgált 42 európai ország közül a 39. helyet szerezte meg, REVPAR esetén pedig még ennél is rosszabbul teljesítettünk: hátulról az utolsó előtti helyen állunk. „Utolsó pár előre fuss!”, jegyezte meg mögöttem egy szállodás – neki legyen igaza.

Rosszkor, jó helyen?

Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója előadásában többek közt azt emelte ki, hogy 2012-ben több mint ezer akciót tervez a nemzeti marketingszervezet, méghozzá három kiemelt területen: a német piacon, a környező országokban és a határokon átívelő média útján. Kopócsy Andrea a Hotelstars Union-nal (HU) kapcsolatban azt hangsúlyozta, legfőbb törekvése a HU minősítését végző MSZÉSZ-nek, hogy az NGM által szorgalmazott nemzeti tanúsító védjegyet sikerüljön „összefésülni” a HU-val, és azért lobbiznak, hogy a szállodások működtessék majd a védjegyet, az ne állami feladat legyen. Végül érdemes kiemelni a második nap egész délelőttjén átívelő témát, amelynek során a meghívott szakértők és szállodások a Széchenyi pihenőkártya (SZÉP kártya) bevezetését, az üdülési csekk kivezetését járták körbe. A jelenlévő hallgatóság számára kiderült: a kártya kibocsájtók számára édes mindegy, hogy a kártyát feltöltő cégek hogyan, milyen célból és mennyit töltenek fel az elektronikus fizetőeszközre. A szállodai, vendéglátói oldal pedig főként azért lobbizna, hogy a SZÉP Kártya három zsebe maradjon meg: az egyik szállodai szolgáltatásra, a másik vendéglátásra, a harmadik pedig szabadidős és egészségmegőrző célra tölthető legyen. Abban viszont minden jelen lévő egyetértett, hogy a következő esztendő igazi „hét szűk” lesz, hiszen későn jelent meg a kártya idén a piacon (és főként későn jelent meg a hozzá való szabályozás), akkor, amikor sok cafeteria vásárló már nem igényelheti, nem vásárolja meg.


Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.