A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) eddigi tapasztalatait Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese egy gyakorlati példán keresztül mutatta be hétfőn este, a Turizmus Summit 2019 szakmai konferencián, a budai Várkert Bazárban.
A fejlődés kulcsa az NTAK, hallhattuk. Egyetlen szeptemberi hétvégét kiragadva, és meglepő módon egy magyarországi hőtérkép bemutatásával igazolta a turisztikai szakember ezen állítást. Ennek segítségével láthattuk, hol, merre jártak akkor a hozzánk érkező és a belföldi turisták, milyen tájak, városok, desztinációk érdekelték őket, és igen, az is kiderült, hogy melyek viszont egyáltalán nem. Sőt, Budapestet nagyító alá véve, az is kiderült a szakmai plénum számára, hogy hol, merre szálltak meg a fővárosban a hozzánk érkezők, ezen kívül Könnyid László külön kiemelte a beutazó országok közül az Egyesült Államokból, illetve Kínából érkezőket - az ő utazási szokásait külön elemezte.
A szeptember utolsó hétvégéjén, péntektől vasárnapig történő szállodai check-in szám alapján az is kiderül az NTAK segítségével, hogy ekkor 70 ezer check-in történt szerte az országban. Agregálták az MTÜ-ben a beérkező adatokat, és ez alapján látszott, hogy hol, merre mozogtak a hozzánk érkezők, mely desztinációkat keresték fel ezen a szép őszi hétvégén. Fürdővárosok, wellness desztinációk, borvidékek - ezek voltak a legsikeresebbek.
Budapesten ezen időszak alatt 20 ezer check-in történt, és némi aránytalanság is felfedezhető, mondta a szakember. Főleg a belsőbb kerületeket keresték fel a turisták, a kijebb eső részekre kevesebben látogattak el. "A vendégek megfelelő fogadása, terelése, kezelése, térben, időben való megfelelő elosztása - ez a hazai turizmussal foglalkozók legfontosabb feladata, amelyhez a bevezetésre került, és immár a gyakorlatban is alkalmazott NTAK jelentős segítséget ad", összegezte üzenete lényegét Könnyid László előadása alkalmával.
Forrás: turizmusonline.hu