NTAK tapasztalatok 72 óra tükrében

Mi az adatvezérelt döntés? Kit érdemes megszólítani a világ népessége közül, hogy hozzánk induljon, felfedezni Magyarország látnivalóit? És vajon mi érdekli igazán a hozzánk érkező turistát? Ezekre a kérdésekre kereste a választ Könnyid László, az MTÜ nemrégiben kinevezett turizmusstratégiai vezérigazgató-helyettese prezentációjában.

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) eddigi tapasztalatait Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgató-helyettese egy gyakorlati példán keresztül mutatta be hétfőn este, a Turizmus Summit 2019 szakmai konferencián, a budai Várkert Bazárban.

A fejlődés kulcsa az NTAK, hallhattuk. Egyetlen szeptemberi hétvégét kiragadva, és meglepő módon egy magyarországi hőtérkép bemutatásával igazolta a turisztikai szakember ezen állítást. Ennek segítségével láthattuk, hol, merre jártak akkor a hozzánk érkező és a belföldi turisták, milyen tájak, városok, desztinációk érdekelték őket, és igen, az is kiderült, hogy melyek viszont egyáltalán nem. Sőt, Budapestet nagyító alá véve, az is kiderült a szakmai plénum számára, hogy hol, merre szálltak meg a fővárosban a hozzánk érkezők, ezen kívül Könnyid László külön kiemelte a beutazó országok közül az Egyesült Államokból, illetve Kínából érkezőket - az ő utazási szokásait külön elemezte. 

A szeptember utolsó hétvégéjén, péntektől vasárnapig történő szállodai check-in szám alapján az is kiderül az NTAK segítségével, hogy ekkor 70 ezer check-in történt szerte az országban. Agregálták az MTÜ-ben a beérkező adatokat, és ez alapján látszott, hogy hol, merre mozogtak a hozzánk érkezők, mely desztinációkat keresték fel ezen a szép őszi hétvégén. Fürdővárosok, wellness desztinációk, borvidékek - ezek voltak a legsikeresebbek.

Budapesten ezen időszak alatt 20 ezer check-in történt, és némi aránytalanság is felfedezhető, mondta a szakember. Főleg a belsőbb kerületeket keresték fel a turisták, a kijebb eső részekre kevesebben látogattak el. "A vendégek megfelelő fogadása, terelése, kezelése, térben, időben való megfelelő elosztása - ez a hazai turizmussal foglalkozók legfontosabb feladata, amelyhez a bevezetésre került, és immár a gyakorlatban is alkalmazott NTAK jelentős segítséget ad", összegezte üzenete lényegét Könnyid László előadása alkalmával.

 

Forrás: turizmusonline.hu


Megújult a Kempinski Hotel Corvinus

Megújult a Kempinski Hotel Corvinus  

350 új élmény: a Kempinski Hotel Corvinus Budapestben befejeződött a szobák és lakosztályok felújítása.
Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak

Itt is lesz tagja a luxusszállodaláncnak 

A Hyatt luxusszállodalánc folytatja terjeszkedését a régióban az AluaSoul Sunny Beach megnyitásával Bulgáriában.
Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts

Bővíti lengyelországi portfólióját az IHG Hotels & Resorts  

Az IHG portfóliója Lengyelországban meghaladja a 30 működő és fejlesztés alatt álló szállodát.
Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója

Balaton-felvidéki egységekkel bővült az Eventrend portfóliója 

A Hazai Provence butikhotel és a 84 Bisztró a magyar cégcsoporthoz került.
SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.