Nyolc tuti tipp vendégszobák takarításához

A szállodai takarítószemélyzetnek, akiknek gyakran naponta tucatnyi vagy annál is több szállodai szobát kell rendbe tenniük, nemcsak gyorsnak és hatékonynak, de precíznek is kell lenniük: az újabb és újabb vendégek számára a szoba minden egyes szeglete - az ágyneműtől a ruhás polcig, a szőnyegen át a lámpabura tetejéig - makulátlanul tiszta kell, hogy legyen.

Thekitchn ellesett néhány szállodai takarítási technikát, amit érdemes alkalmazni.

1. Mindig legyen nyitva az ablak, ha takarít 

A helyiség folyamatos szellőztetése egészségügyi szempontból is fontos lehet, takarítás közben pedig nemcsak azért érdemes nyitva hagyni a helyiség egyik ablakát, hogy friss levegő jöjjön be, és kimenjen a rossz levegő, de azért is, mert a takarítás által felverődött pornak egy jó része így az ablakon át távozik, és nem rakódik le más felületeken. 

2. Hagyja, hogy minden megszáradjon! 

Akár fa felületeket tisztít, akár mást, a megtisztított felületeket sose hagyja nedvesen. Konyhai vagy fürdőszobai bútorokon a víz nyomot hagyhat, egyéb, például fa felületek pedig púposodni kezdhetnek akkor, ha túl sokáig pihen rajtuk a vizes közeg. Mindig legyen keze ügyében egy száraz rongy, mikroszálas törlőkendő, amivel szárazra és pormentesre törölhet minden nedves felületet. 

3. A hideg zsíroldó nem csak a konyhába való

Hideg zsíroldóval a fürdőszobában s csodákat művelhet, a szappan-tusfürdő-sampon által keletkezett foltokat a tükrön vagy a zuhanykabinon akár ezzel a tisztítószerrel is könnyen eltüntetheti. 

4. Kezdje a száraz takarítással, csak utána jöjjön a vizes rész

A takarítás egyik alapszabálya, hogy először mindent szárazon tisztítunk meg, ha pedig már túl vagyunk a seprésen, portörlésen és porszívózáson, jöhet a nedves ronggyal való törölgetés, tisztítószerrel való takarítás, fertőtlenítés, amire éppen szükség van az adott felület tisztításához.

5. Mindig olvassa el a használati utasítást

A hatékony takarítás érdekében mindig olvassa el a tisztítószerek oldalán lévő használati utasításokat, nézze meg, milyen hatóidővel működik a legjobban az adott vegyszer, milyen felületeken működik jól, és azt is, milyen felületeket nem szabad takarítani vele. Ez a tipp akár már vásárláskor is jól jöhet, a Tudatos Vásárlók Egyesületének applikációja ugyanis nemcsak abban segít, melyik a legjobb tisztítószer, de abban is, melyik káros a legkevésbé a környezetre.

6. Van, amit érdemes kétszer fertőtleníteni

Az elmúlt másfél év megtanított minket arra, hogy a legmakacsabb baktériumok, kórokozók, vírusok akár napokig képesek életben maradni egyes felületeken. Kilincsek, lámpakapcsolók, csapok, szekrényfogantyúk, ezeket a sokszor használt elemeket érdemes a takarítás végeztével még egyszer lefertőtleníteni, az ősz és az újabb vírusos betegségek feltűnésével pedig legalább háromnaponta újra megtisztítani. 

7. Fa felületeket tisztítsa ecettel

A fa bútorokat kímélni kell, nem szabad akármilyen tisztítószerrel letörölni. A kényes fa felületekre használjunk meleg vizes-ecetes tisztítót, az ecet ugyanis nemcsak fertőtleníti, de frissíti is a fa felületeket. 

8. Víz és ecet az üvegre is

Ablakmosó helyett tisztíts a vízköves üvegfelületeket vízzel és ecettel 1:1 arányban. A folyadékot öntse szórófejes flakonba, fújja be vele az üveget, hagyja pár percet hatni a tisztítószert, majd egy szivaccsal dörzsölje át az üveget.  

Forrás: Thekitchn


SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben

SopronFest idején elegáns szalonzene a Hotel Mimiben 

A soproni Lőverek egy apró. romantikus szálláshelyén igazi házi muzsika szól majd a fesztivál ideje alatt.
Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.