Nyolc tuti tipp vendégszobák takarításához

A szállodai takarítószemélyzetnek, akiknek gyakran naponta tucatnyi vagy annál is több szállodai szobát kell rendbe tenniük, nemcsak gyorsnak és hatékonynak, de precíznek is kell lenniük: az újabb és újabb vendégek számára a szoba minden egyes szeglete - az ágyneműtől a ruhás polcig, a szőnyegen át a lámpabura tetejéig - makulátlanul tiszta kell, hogy legyen.

Thekitchn ellesett néhány szállodai takarítási technikát, amit érdemes alkalmazni.

1. Mindig legyen nyitva az ablak, ha takarít 

A helyiség folyamatos szellőztetése egészségügyi szempontból is fontos lehet, takarítás közben pedig nemcsak azért érdemes nyitva hagyni a helyiség egyik ablakát, hogy friss levegő jöjjön be, és kimenjen a rossz levegő, de azért is, mert a takarítás által felverődött pornak egy jó része így az ablakon át távozik, és nem rakódik le más felületeken. 

2. Hagyja, hogy minden megszáradjon! 

Akár fa felületeket tisztít, akár mást, a megtisztított felületeket sose hagyja nedvesen. Konyhai vagy fürdőszobai bútorokon a víz nyomot hagyhat, egyéb, például fa felületek pedig púposodni kezdhetnek akkor, ha túl sokáig pihen rajtuk a vizes közeg. Mindig legyen keze ügyében egy száraz rongy, mikroszálas törlőkendő, amivel szárazra és pormentesre törölhet minden nedves felületet. 

3. A hideg zsíroldó nem csak a konyhába való

Hideg zsíroldóval a fürdőszobában s csodákat művelhet, a szappan-tusfürdő-sampon által keletkezett foltokat a tükrön vagy a zuhanykabinon akár ezzel a tisztítószerrel is könnyen eltüntetheti. 

4. Kezdje a száraz takarítással, csak utána jöjjön a vizes rész

A takarítás egyik alapszabálya, hogy először mindent szárazon tisztítunk meg, ha pedig már túl vagyunk a seprésen, portörlésen és porszívózáson, jöhet a nedves ronggyal való törölgetés, tisztítószerrel való takarítás, fertőtlenítés, amire éppen szükség van az adott felület tisztításához.

5. Mindig olvassa el a használati utasítást

A hatékony takarítás érdekében mindig olvassa el a tisztítószerek oldalán lévő használati utasításokat, nézze meg, milyen hatóidővel működik a legjobban az adott vegyszer, milyen felületeken működik jól, és azt is, milyen felületeket nem szabad takarítani vele. Ez a tipp akár már vásárláskor is jól jöhet, a Tudatos Vásárlók Egyesületének applikációja ugyanis nemcsak abban segít, melyik a legjobb tisztítószer, de abban is, melyik káros a legkevésbé a környezetre.

6. Van, amit érdemes kétszer fertőtleníteni

Az elmúlt másfél év megtanított minket arra, hogy a legmakacsabb baktériumok, kórokozók, vírusok akár napokig képesek életben maradni egyes felületeken. Kilincsek, lámpakapcsolók, csapok, szekrényfogantyúk, ezeket a sokszor használt elemeket érdemes a takarítás végeztével még egyszer lefertőtleníteni, az ősz és az újabb vírusos betegségek feltűnésével pedig legalább háromnaponta újra megtisztítani. 

7. Fa felületeket tisztítsa ecettel

A fa bútorokat kímélni kell, nem szabad akármilyen tisztítószerrel letörölni. A kényes fa felületekre használjunk meleg vizes-ecetes tisztítót, az ecet ugyanis nemcsak fertőtleníti, de frissíti is a fa felületeket. 

8. Víz és ecet az üvegre is

Ablakmosó helyett tisztíts a vízköves üvegfelületeket vízzel és ecettel 1:1 arányban. A folyadékot öntse szórófejes flakonba, fújja be vele az üveget, hagyja pár percet hatni a tisztítószert, majd egy szivaccsal dörzsölje át az üveget.  

Forrás: Thekitchn


Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?