Önfényező szállodások, vigyázzatok?!

A TripAdvisor óvatosságra inti a hotelek képviselőit a hamis szállodai beszámolók feltöltésével kapcsolatban. A befolyásos utazási website felhívja a szállodák képviselőinek figyelmét, hogy ne közöljenek saját házukról rózsás információkat, és ne próbálják meg negatív tartalmú beszámolókkal „lehúzni” a konkurenciát, mert a csalás előbb-utóbb kiderül.

A TripAdvisor ezzel azonban elismeri, hogy a probléma létezik, mi több, már 2006 óta feltűnnek erre vonatkozó figyelmeztetések az oldalon. Júniusban egyszerre 92 hotel esetében volt olvasható a fenti figyelmeztetés. Egy, az AP hírügynökség által megszólaltatott blogger-szakértő, Jeff Tucker megjegyzi, hogy a helyzeten sürgősen változtatnia kellene a TripAdvisornak, ha vissza akarja állítani a szavahihetőségét.

A TripAdvisor szóvivője, Brooke Ferencsik ellenben hangsúlyozza, hogy „Az oldalon jelenleg szereplő 23 millió értékelés és vélemény mind eredeti és megbízható, amely valódi szállóvendégektől származik. A szállodások túlnyomó többsége érti, hogy mekkora kockázattal járna, ha hamis információkat közölnének a TripAdvisorral.”

A TripAdvisor piros keretben a következő szöveget közli a gyanús szállodák esetében: „A TripAdvisor jó okkal feltételezi, hogy ez a szálloda, illetve a szállodával kapcsolatban álló személyek megpróbálhatták manipulálni a szálloda népszerűségi mutatóját azáltal, hogy részrehajló véleményt tettek közzé a szállodáról. Kérjük, ezt vegye figyelembe, amikor útitervet készít.”

Az Expedia Inc.-hez tartozó TripAdvisor idén júniusban a világ harmadik legnépszerűbb utazási információs oldala volt, amely ekkor 9,2 millió egyedi látogatót vonzott. Az Associated Press által közölt cikk szerint a szállodák több esetben árkedvezményt, illetve ingyenes szolgáltatásokat nyújtanak azoknak a megbízható vendégeiknek, akik vállalják, hogy pozitív hangulatú értékelést írnak róluk a TripAdvisorra. Mások profi pr-cégeket bíznak meg ezzel a feladattal.

Elgondolkodtató mindezzel kapcsolatban a Frommer útikönyvcsalád alapítója, Arthur Frommer véleménye, aki szerint az utazóknak elsősorban szakértők, útikönyvírók és újságírók véleményére kellene támaszkodniuk utazásuk megtervezésekor. „Én soha nem bíznék meg amatőrök értékelésében” – sommázta véleményét Frommer.


19,2 millió forint egy éjszakáért? Van, ahol ezt kifizetik

19,2 millió forint egy éjszakáért? Van, ahol ezt kifizetik 

Manhattanben, különösen a Milliárdosok utcájának környékén, a luxus magától értetődő, de melyek a további népszerű célpontok?
Éves jelentés a berlini központú hostellánctól

Éves jelentés a berlini központú hostellánctól 

Rekordévet zárt Európa legnagyobb hostelhálózata.
Egyedi brand tagja lesz ez a debreceni szálláshely

Egyedi brand tagja lesz ez a debreceni szálláshely 

Az Accor megnyitja első Handwritten Collection szállodáját Magyarországon.
MSZÉSZ trendriport: januári vendégéjszakaszámok

MSZÉSZ trendriport: januári vendégéjszakaszámok 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) januári trendriportja a KSH adatai alapján.
Belvárosi luxushotel a CPI Hotels portfóliójában

Belvárosi luxushotel a CPI Hotels portfóliójában 

Kelet Párizsa újragondolva: art deco elegancia, luxusvilág és turistamágnes lokáció.
Eladta a BDPST Group a tarcali Andrássy Kúriát – a Hunguest lép a helyére

Eladta a BDPST Group a tarcali Andrássy Kúriát – a Hunguest lép a helyére 

Minderről egy időben küldött ki sajtóközleményt a két hazai tulajdonú szállodalánc, amelyből az is kiderül, a Hunguest még egy szállodáért felel mostantól – a nyugati határszélen.
Budapest, Eger, Szeged, Pécs – a tél győztes városai

Budapest, Eger, Szeged, Pécs – a tél győztes városai 

A főváros mellett Eger, Szeged és Pécs vonzotta a legtöbb vendéget idén télen.
KSH-adatok: hazai szálláshelyek januári vendégéjszakaszámai

KSH-adatok: hazai szálláshelyek januári vendégéjszakaszámai 

Az év első összesítése alapján a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,0 millió vendég közel 2,3 millió vendégéjszakát töltött el.
CBRE: mi várható a budapesti szállodapiacon?

CBRE: mi várható a budapesti szállodapiacon? 

Az idegenforgalom fellendülésével jelentős növekedés vár a budapesti szállodapiacra a következő években – közölte a CBRE kedden az MTI-vel.
Ismét elnyerte az Év Szállodája díjat a hévízi hotel

Ismét elnyerte az Év Szállodája díjat a hévízi hotel 

Az elismerést az iparág egyik legnívósabb díjátadóján adták át, amelyen számos neves szakember és szállodaipari szereplő is részt vett.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.