Önfényező szállodások, vigyázzatok?!

A TripAdvisor óvatosságra inti a hotelek képviselőit a hamis szállodai beszámolók feltöltésével kapcsolatban. A befolyásos utazási website felhívja a szállodák képviselőinek figyelmét, hogy ne közöljenek saját házukról rózsás információkat, és ne próbálják meg negatív tartalmú beszámolókkal „lehúzni” a konkurenciát, mert a csalás előbb-utóbb kiderül.

A TripAdvisor ezzel azonban elismeri, hogy a probléma létezik, mi több, már 2006 óta feltűnnek erre vonatkozó figyelmeztetések az oldalon. Júniusban egyszerre 92 hotel esetében volt olvasható a fenti figyelmeztetés. Egy, az AP hírügynökség által megszólaltatott blogger-szakértő, Jeff Tucker megjegyzi, hogy a helyzeten sürgősen változtatnia kellene a TripAdvisornak, ha vissza akarja állítani a szavahihetőségét.

A TripAdvisor szóvivője, Brooke Ferencsik ellenben hangsúlyozza, hogy „Az oldalon jelenleg szereplő 23 millió értékelés és vélemény mind eredeti és megbízható, amely valódi szállóvendégektől származik. A szállodások túlnyomó többsége érti, hogy mekkora kockázattal járna, ha hamis információkat közölnének a TripAdvisorral.”

A TripAdvisor piros keretben a következő szöveget közli a gyanús szállodák esetében: „A TripAdvisor jó okkal feltételezi, hogy ez a szálloda, illetve a szállodával kapcsolatban álló személyek megpróbálhatták manipulálni a szálloda népszerűségi mutatóját azáltal, hogy részrehajló véleményt tettek közzé a szállodáról. Kérjük, ezt vegye figyelembe, amikor útitervet készít.”

Az Expedia Inc.-hez tartozó TripAdvisor idén júniusban a világ harmadik legnépszerűbb utazási információs oldala volt, amely ekkor 9,2 millió egyedi látogatót vonzott. Az Associated Press által közölt cikk szerint a szállodák több esetben árkedvezményt, illetve ingyenes szolgáltatásokat nyújtanak azoknak a megbízható vendégeiknek, akik vállalják, hogy pozitív hangulatú értékelést írnak róluk a TripAdvisorra. Mások profi pr-cégeket bíznak meg ezzel a feladattal.

Elgondolkodtató mindezzel kapcsolatban a Frommer útikönyvcsalád alapítója, Arthur Frommer véleménye, aki szerint az utazóknak elsősorban szakértők, útikönyvírók és újságírók véleményére kellene támaszkodniuk utazásuk megtervezésekor. „Én soha nem bíznék meg amatőrök értékelésében” – sommázta véleményét Frommer.


Turisztikai fejlesztés Nógrádban

Turisztikai fejlesztés Nógrádban 

Jelentős felújításon esik át az 1973 óta működő Salgó Hotel.
Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen

Hunguest hotelek Hévízen: wellness és kikapcsolódás egy helyen 

A Hunguest Hotels szállodaláncnál a lánc számos szállodája teljes körűen megújult, köztük hévízi egységeik is.
Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken

Belföldi és nemzetközi vendégérkezések hazai szálláshelyeken 

A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint eddig 2,4 millió belföldi és 2,6 millió nemzetközi turistát regisztráltak a hazai szálláshelyek.
Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén

Két új magyar szálláshely a világ fenntartható turizmusának térképén  

Két észak-magyarországi szálláshely nyerte el ma a nemzetközi Good Travel Seal minősítést, amelyet a világ egyik vezető fenntarthatósági turisztikai értékelőrendszereként tartanak számon.
MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly

MSZÉSZ márciusi trendriport – kevesebb belföldi vendég, mint tavaly 

Márciusi trendriport a KSH adatai alapján.
Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál

Brandváltás ennél a patinás fővárosi szállodánál 

A Mövenpick bejelentette a Mövenpick Hotel Budapest Centre megnyitását.
Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra

Újra nyitva a családok és a wellness rajongók kedvence: a Hunguest Flóra 

Évekkel ezelőtt, fejlesztés céljából zárt be az egri Hunguest Hotel Flóra azért, hogy 2024. december 18-án megújult külsővel és belsővel születhessen újjá.
A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke

A szállodások keleti régióülésére készül a megújult Hunguest Béke  

Május 7-én a nemrég újranyitott hajdúszoboszlói Hunguest Béke szállodában rendezik meg a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) keleti régióülését.  
Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén

Igazgatóváltás a Dorothea Hotel élén 

Az ötcsillagos budapesti belvárosi ház vezetése 2025 március elsejétől változott.
Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen

Új ötcsillagos ház nyílik Hévízen 

Az ötcsillagos szállodában a vendégeket nem csak a luxus legmagasabb foka, hanem valódi testi-lelki feltöltődés várja.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.