Személy szerint nagyon jól éreztem magam, mert úgy érzem, hogy egy nagyon jó hangulatú két napos programon vagyunk túl. Igazán felszabadult szakmai csapat gyűlt itt össze, hogy meghallgassa azokat a friss és trendi témájú előadásokat, és részt vehessen egyéb más programokon – például hazánk gasztronómiai megújulásából is kaptak kóstolót -, arról nem beszélve, ahogy a vendéglátóink, a Hotel Azúr teljes csapata Polgár András igazgató vezetésével, maximálisan kitettek magukért.
Nekem úgy tűnt, sikerült azokkal a témákkal foglalkozunk a két nap során, amelyek ma nagyon életszerűek és fontosak a szakmánk szempontjából. A munkaerőkérdéssel tudjuk, hogy milyen nagy gondok vannak, nem akartunk most erről hosszasan értekezni, de beszéltünk ellenben rengeteget az újdonságokról, így sok előadás érintette a digitalizmust is. Viszont nem abban a formájában, hogy ez egy látványos csoda, hanem konkrét tanácsokat kaptunk ahhoz, hogyan érdemes használni a digitális megoldásokat a mindennapi munkánk során.
Az idei eredmények, amikről beszámoltunk most a tagságnak (pl. oktatási roadshow) látható, hogy szolgáltató szövetségként szeretnénk működni, és bízom benne, hogy a tagság is látja már ennek az első jeleit. Friss gondolatok mellett egy kiváló titkársági csapattal, úgy látom, jó irányba haladunk.
A két nap során rendkívül sok értékes előadást hallhattunk kiváló előadóktól, talán az egyik személyes kedvencem Kovács Balázs előadása volt arról, mit érdemes eltanulni az osztrák turisztikai megoldásokból. Az osztrákok példaértékűen építették fel és működtetik a turizmusukat.
Az MTÜ és a Horwath HTL közös tanulmánya, és előadása a rövid távú lakáskiadásról nagyon fontos és izgalmas téma nem csak szállodásoknak. Külön hangsúlyoznám, hogy így hívjuk, ne pedig tévesen airbnb-kérdésnek, hiszen rövid távon a budapesti lakások 90 százalékát a booking.com-on értékesítik, nem az airbnb-n.
Nagyon pozitívnak látom az irányt az NTAK-kal, jó a szándék, hogy megtörtént a hazai helyzet felmérése annak érdekében, hogy minden tisztességes versenyző pályán maradjon, aki pedig nem, az álljon át a fehér oldalra, vagy pedig ne folytathassa ezt a tevékenységet.
Jövőre tavaszi közgyűlés, majd az őszi tisztújító közgyűlés, a hagyományok szerint akkor majd a fővárosban találkozunk a szállodás kollégákkal. Rengeteg izgalmas feladat és megoldandó kérdés áll előttünk a jövő évben, de biztos vagyok benne, hogy 2020 is egy nagyon sikeres év lesz a magyar turizmus történetében.
Forrás: turizmusonline.hu