Próbálja ki már most a jövő szállodáját!

Képzelje el, amint a vendégszobába lépve az otthon is megszokott kellemes hőmérséklet fogadja, az ideális szögben leengedett árnyékolók kizárják a tűző napfényt, a tökéletesen megkomponált hangulatvilágítás és a lágy zene pedig segít, hogy még gyorsabban ráhangolódjon a pihenésre – bár elsőre úgy tűnhet, hogy a jövő szállodája köszönti majd így a vendégeket, a helyzet azonban az, hogy már napjainkban is elérhetők ezek a szolgáltatások a Schneider Electric megoldásaival. (x)

A legújabb szállodákban már olyan automatikus rendszereket alkalmaznak, melyekkel a szobák kényelmi paramétereit könnyedén saját igényeinkhez igazíthatjuk, majd azok észrevétlenül biztosítják az általunk kívánt körülményeket a tartózkodás teljes ideje alatt. Végre nem kell hosszas perceket töltenünk a termosztát gombjainak megfejtésével, hiszen a legújabb érintő-kijelzők a vendég anyanyelvén jelenítik meg a kívánt hőmérsékleti beállításokat, a reggeli és a vacsora időpontját, vagy a wellness nyitvatartási idejét. Eltűnhetnek az ajtókilincsekről a „Takarítást kérek” vagy „Ne zavarjanak” feliratú papírtáblák is, hiszen a szobákban elhelyezett nyomógombok révén egyszerűen és kényelmesen jelezheti a szálloda személyzete számára az ezekkel kapcsolatos igényeit. Ez mindössze néhány egyszerű példa a legújabb szállodai szobák funkcióiból.

 

Érdemes tehát szállásfoglalásakor tájékozódni, hogy a kiszemelt szálloda mennyire él a modern technika adta lehetőségekkel. Ráadásul, ha olyan szálláshelyet választunk, ahol digitális megoldásokat vetnek be az ügyfélélmény növelésére, még a környezetünkért is teszünk, hiszen az ezeket kiszolgáló háttérrendszerek számos lehetőséget kínálnak az üzemeltetők számára, melyekkel energiát takaríthatnak meg. 

{youtube|id=jM0SUC2xoEU}

Egy korszerű automatizált szállodában a vendégszoba annak kiadatlan állapotában ugyanis mélyalvó módban van, lényegében energiafelhasználás nélkül várja, hogy valaki lefoglalja. A vendég érkezésének napján azonban – a kora reggeli órákban – a szoba felébred és a hőmérséklet beállításával, a gépi szellőztetés fokozásával és az elektronikus készülékek indításával készenléti állapotba hozza magát. Délután pedig a recepciónál bejelentkező vendég érkezésekor a szoba foglalt üzemmódba lép, tovább fokozza a belső tér komfortját és várja, hogy az ajtón benyitva üdvözlő világítási képpel, illetve az árnyékolók beállításával a szoba legszebb arcát mutatva köszöntsön minket. 

 

Elhagyhatjuk az elavult és könnyen kijátszható hotelkártyatartó kapcsolókat, helyettük ma már korszerű és megbízható jelenlétérzékelők figyelik a benntartózkodásunkat. Ha pedig rövidebb időre kimozdulunk a szobából, az megjegyzi a világítási, árnyékolási és hőmérséklet beállításainkat, visszaérkezésünkig energiatakarékos készenléti módba lép, hogy aztán újra a nekünk kényelmes állapotot hívja elő. 

A jövő (és már a jelen) szállodája a Schneider Electric átal kínált technológiának köszönhetően tehát úgy növelheti kényelmünket a tartózkodás során, hogy eközben energiát takarít meg egy fenntarthatóbb jövő érdekében.  (x)


Miért fontos az STR a szállodák napi működése során?

Miért fontos az STR a szállodák napi működése során? 

Az STR (Smith Travel Research) egy nemzetközileg elismert rendszer, amely segíti a szállodákat teljesítményük nyomon követésében és összehasonlításában.
Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.